Keskustelu > Raamattupiirit

Raamattupiiri, 1. Korinttolaiskirje 4. luku

<< < (6/6)

PekkaV:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 12.10.16 - klo:13:11 ---Elämässä pitää mielestäni olla myös haaveita ja unelmia.
Toivo on positiivinen odotus, näkökulma elämän sujumisesta.
Tahtominen on liikkeelle paneva voima.
Teko on liikkeellä olemista.
Vaatimus on komentamista.

--- Lainaus päättyy ---

Koirannahkalakki:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 12.10.16 - klo:10:58 ---Tuo lause, Kristuksen tulee kasvaa, minun vähetä, on pelkkä fraasi, jollei ymmärretä että se tarkoittaa tekoja joita teemme toisille ihmisille. Eikä vain pelkästään esirukoustekoja.

Teot ovat rakkautta, ja rakkaus on Jumalan voimaa.

--- Lainaus päättyy ---

Oma käsitys asiasta on, että kun Kristus kasvaa ja liha kuolee eli minä vähenee niin Kristus tekee ne hyvät teot meissä kun oma liha ei ole estämässä viheliäisyydellään.

Ajatellaan vertauksena, että ihminen on nestesäiliö, joka on täynnä sitä surullisen kuuluisa keltaista nestettä. Kun nestepinta alkaa laskea, tulee tilaa Kristukselle ja kun suhde alkaa olla Kristuksen eduksi niin Hän alkaa näkyä meissä Hänen tekoinaan kun tulemme Hänen kaltaisikseen oman minän kuollessa pois häiritsemästä, se on vanha Adam. Nestepinta laskee kun annamme Kristuksen riisua meitä saastaisesta vaelluksestamme eli Hänen taluttaessa meitä pyhitys tietä.

Mutta valvoa meidän pitää sillä nestepinta kääntyy takaisin nousuun jos palaamme vanhoihin tapoihin ja mielistymme maailmaan sillä hapatus toimii kumpaankin suuntaan.

Riitta-mummi:
Uskon tekojen luonne on hyvin moninainen. Eräille herätysliikkeille on ominaista niiden nimeäminen ja niistä mainitseminen.

Körttiläiset eivät niinkään saarnaa toisten synneistä, vaan koettavat elää omiensa kanssa luottaen armahtavaan ja laupiaaseen Kristukseen.

Totta kai koetamme elää rauhallista ja lähimmäistä rakastavaa elämää, mutta emme saarnaa.

Ehkä voin omalla kohdallani kertoa, että elän alati Kristuksen kanssa, mutta en hurskastele sillä enkä teoillani.
Kristus on muuttanut minua, paljonkin. Olen saanut rohkeutta kirjoittaa ajatuksia. Ennen kaikkea olen monasti huomannut että se en ole minä joka ajatuksiaan kertoo, vaan Hän sisälläni kehoittaa siihen.

Vähimmäisten lähimmäisten puolesta  R-m

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta