Keskustelu > Seuratupa

Uskovainen? Eli...

(1/14) > >>

Sanneli:
...mielipiteitä termistä uskovainen? Millainen mielikuva siitä tulee, koetko sen hyväksi vai huonoksi, ketkä luokitellaan uskovaisiksi jne. Sana on vapaa.

myyräpartio:
ihminen, joka uskoo jumalan/jumalien/[insert higher power of choice here] olemassaoloon. däts it.


edit: tämän luokittelun perusteella siis aika monet ihmiset ovat uskovaisia, vaikka he eivät sitä omasta mielestään olisi. mutta en kyllä tajua kyseisten ihmisten logiikkaa, sillä jos sitä rajaa ei tuohon vedetä niin mihin sitten. jos rukoilee 1,2 kertaa päivässä on uskovainen?

Teme:
Uskovainen - ihminen, josta Jumala pitää kiinni. ;) Minä henk. koht. en uskalla kyllä lähteä ketään luokittelemaan mihinkään suuntaan. Satun vain tietämään, kuinka pahasti saattaa sattua, kun joku menee pistämään ihmisen väärään kategoriaan julkisesti.

Teme

myyräpartio:
Ja saa olla aika herkkä, jos moisesta vetää herneen nenään.

Sanneli:
Uskovainen on siinä mielessä paha termi, että sillä on niin helppo luokitella ihmisiä: "Minä olen uskovainen, sinä et!" ja siinä välissä ei sitten olekaan mitään.

Itse olisin taipuvainen ajattelemaan. "Sinä olet uskovainen, minä en, olenpahan vain herätysliikkeeseen kiinni kasvanut rassukka."

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta