Kirjoittaja Aihe: Puheen mittainen pastilli on huvennut.  (Luettu 5136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« : 17.06.08 - klo:21:33 »
Siionin virsi 42.
1. Kun katson, Jeesus, haavojasi  / ja julmaa orjantappuraa / ja ajattelen tuskiasi, niin sydäntäni kouristaa: käsiisi pyhiin, syyttömiin / synteini  naulat iskettiin.
2. Pois kasvoiltani peite nosta / ja näytä pyhä rakkaus. Minutkin synnin pimennosta / paljastaa ristin valkeus.Vain siitä tunnon rauhan saan, kun opin sinut tuntemaan.   
3. Hitaaseen sydämeeni heitä / jo toivon säde lämpöinen. Vanhurskaudellasi peitä syyllinen, vaivanalainen. En muuta pyydä. Tähän jään sinua, Jeesus, kiittämään.
C. G. Tollstedt
Sävelmä Etelä-Pohjanmaalta.

Benkku

  • Vieras
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #1 : 22.06.08 - klo:10:05 »
Siionin virsi. 99 a.

1.Mun sydämeni temppelin  Mä avaan, Jeesus, sulle.
Sanallas, esimerkilläs Käy opettajaks mulle.
Oi, Jeesus, ristis muotoa Minulle kirkastuta, Ja anna Henkes armoa
Ja kuolos voimaa tuta.


Johan Kahl.
Sävelmä a Etelä-Pohjanmaalta.

Mahjong

  • Vieras
-virsikirjaa rustattu-
« Vastaus #2 : 23.06.08 - klo:01:04 »
Virsikirjan uudistus vuonna 1986 näkyy poistaneen vähemmän käytettyjä virsiä virsikirjasta. Esim. virren "Mun sydämeni temppelin... toimituskunta hylkäsi virsikirjasta.
Onneksi se on jäänyt Siionin virsiin, koska mielestäni sekä sanat että a-sävel ovat hyvät ja esim. minulle sopivat.

Että ei ku veisoomaan toista säkkeistöö. :D

Siionin virsi: 99a

2. Opetuslasna kouluusi Sun sanas kuuloon pyydän.
Suo mulle tosi hartaus, Marian anna sydän,
ett´ hyvän osan valitsen ja istun jalkais juureen
ja harjoitukseen panen sen, min Sinun suustas kuulen.

(-sit ko mä oppisin paneen noi lihavointimerkit nii, jot ne eivät lentelis minne sattuu, nii hyvä olis...)  :?:

Poissa Markku

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #3 : 23.06.08 - klo:09:45 »
Kukahan ehtii laittaa loput  seitsemän säkeistöä tänne. Nämä virsien sanat löytyvät tuolta h.y:n sivuilta. Sitten vaan copy ja paste.
Acta est fabula, plaudite

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #4 : 23.06.08 - klo:13:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Markku"
Kukahan ehtii laittaa loput  seitsemän säkeistöä tänne. Nämä virsien sanat löytyvät tuolta h.y:n sivuilta. Sitten vaan copy ja paste.


Nonniih. Samaa mieltä alan olla vaikka itsekin olen niitä kopioinut. Minusta tuon copypastehomman voisi lopettaa ja jokainen voisi kertoa juttunsa omin sanoin.
Acta, non verba.

Benkku

  • Vieras
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #5 : 23.06.08 - klo:15:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Markku"
Kukahan ehtii laittaa loput  seitsemän säkeistöä tänne. Nämä virsien sanat löytyvät tuolta h.y:n sivuilta. Sitten vaan copy ja paste.


Nonniih. Samaa mieltä alan olla vaikka itsekin olen niitä kopioinut. Minusta tuon copypastehomman voisi lopettaa ja jokainen voisi kertoa juttunsa omin sanoin.
.

Kun itse olen syylistynyt kopiontiin. Tarkoituksen on ollut tuoda omia tunteitani esille ja kun aina ei itse jostain syystä osaa, ilmasta niitä kirjallisesti, olen sortunut hyvinkin usein kopiontiin, pahoittelen sitä.  
Eihän meistä varmaan kukaan kumminkaan avoimuudesta huolimatta,avaudu täysin "juttunsa, omin sanoin" foorumissa,tai en tiedä :smt102  
Mutta elämä jatkuu  ja on ehkä parasta olla  vatvomatta sen enempää kopionista,ettei vellit ja jauhot mene  sekaisin, ainakaan virsien osalta.

Mahjong

  • Vieras
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #6 : 23.06.08 - klo:20:09 »
Benkku, Markku ja Salis:

Sopii mulle, että kukin veisaa Siioniaan kotonaan tai muualla.
Omien "juttujeni" kertomiseen julkisesti en ryhdy!

"Älä koskaan kadu tekemääsi, kadu tekemättä jäänyttä!" :wink:

Mahjong

  • Vieras
-"juttu"-
« Vastaus #7 : 23.06.08 - klo:22:58 »
Siionin virsi: 183

 

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #8 : 26.06.08 - klo:10:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Markku"
Kukahan ehtii laittaa loput  seitsemän säkeistöä tänne. Nämä virsien sanat löytyvät tuolta h.y:n sivuilta. Sitten vaan copy ja paste.


Nonniih. Samaa mieltä alan olla vaikka itsekin olen niitä kopioinut. Minusta tuon copypastehomman voisi lopettaa ja jokainen voisi kertoa juttunsa omin sanoin.
.

Kun itse olen syylistynyt kopiontiin. Tarkoituksen on ollut tuoda omia tunteitani esille ja kun aina ei itse jostain syystä osaa, ilmasta niitä kirjallisesti, olen sortunut hyvinkin usein kopiontiin, pahoittelen sitä.  

benkku, ei tarvi pahoitella!! lainattu virrenpätkö sopii hyvin keskustelun lomaan. ja eikös erityisesti körttiläisyydessä virrenvoima ole usein vahvempi kuin puhe?
Vaikka copy-pasten sijaan voisikin laittaa linkin SV (tai VK) virsiin niin laiskuuttani en välttämättä viitsisi mennä lukemaan virttä sieltä joten tänne vaan.
salis & markku, kyllähän tälle foorumille tekstiä mahtuu joten ketä se haittaa jos joku jotain virttä (tekijänoikeus tms sääntöjen rajoissa) kopioikin, eihän kaikkea ole pakko lukea sanasta sanaan. Mieluummin rajoittaisin sitä että lainataan pitkät pätkät toisten kirjoitusta ja todetaan "tämä oli hyvä" tms, ts ei kommentoida tarkemmin. Makuasioita...

Millähän virrellä tämän kirjoitukseni voisi keskeyttää? :)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Puheen mittainen pastilli on huvennut.
« Vastaus #9 : 30.06.08 - klo:00:21 »
ei millään... onneksi
wilhelmi niskasen jäljillä