Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 5  (Luettu 37451 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #90 : 12.11.18 - klo:19:20 »
Minulla on lähisukulaisissa kamalia sairauksia, joista en voi puhua  :eusa_silenced:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #91 : 13.11.18 - klo:07:37 »
Sairauksista puhuminen tai niistä vaikeneminen on luonteenmukaista. Tällaiset avomieliset voivat omistaan ( sisältää osin myös Matin ) kertoa. Myös tuttuja tavatessa ensimmäiset kuulumiset koskevat sairastelua. Eikä se ole vain vanhusten ominaisuus.Sitten ovat umpimielisemmät jotka inhoavat sairaudesta puhumista. Se olkoon heidän oikeutensa.

Minulle lähes koko elämä on ollut olla sairauden tuttava. Siksi on kuin ystävästä puhuisi. Nykyisellään jopa kiitän sairauksista, sillä silloin tiedän Herran olevan lähelläni.

Seuroissa ja körtit yleensäkin kertovat ja kyselevät sairauksista. Ei toki kilpailla että keneillä ' kovimmat kivut kourivat'.

Tuttavuus erääseen entiseen työkaveriin päättyi kun hän tyrmäsi nämä keskustelunaiheet. Piti mennä vain ' pintakaasulla'  kermavaahtoelämää eläen.

Joka härjillä ajaa, se härjistään puhuu. :icon_lol:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #92 : 13.11.18 - klo:09:02 »
Terveydentila on nykyisin lailla suojattu asia, josta ei saa puhua ilman asianomaisen lupaa. Omista vaivoistaan saa kertoa, kun katsoo sen hyväksi. Toisen ei tarvitse kuvailla omia sairauksiaan, jos hän ei halua.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #93 : 13.11.18 - klo:09:24 »
Terveydentila on nykyisin lailla suojattu asia, josta ei saa puhua ilman asianomaisen lupaa. Omista vaivoistaan saa kertoa, kun katsoo sen hyväksi. Toisen ei tarvitse kuvailla omia sairauksiaan, jos hän ei halua.

Nimen omaan tätä tarkoitin. Omista sairauksistaanhan sitä voi puhua niin paljon kuin sielu sietää, mutta toisen yksityisyyttä täytyy kunnioittaa. Lääkäreillä ja muulla terveydenhoitohenkilöstöllä on käsittääkseni vaitiolovelvollisuus.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #94 : 29.11.18 - klo:21:33 »
Viimeisessä luokkakokouksessa yksi pojista pilaili kertomalla: Ennen kavereita tavatessa näyteltiin toisillemme tyttöystävien kuvia, sitten vaimon, sitten lasten ja nyt vain röngtenkuvia.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #95 : 29.11.18 - klo:21:39 »
Sitä pahvitötteröä saa ylpeänäkin kuljettaa, siis kuvan suojaa  :003:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #96 : 30.11.18 - klo:05:30 »


 Viimeisessä luokkakokouksessa yksi pojista pilaili kertomalla: Ennen kavereita tavatessa näyteltiin toisillemme tyttöystävien kuvia, sitten vaimon, sitten lasten ja nyt vain röngtenkuvia.  :003:


   Lapsenlapsia ei sitten ollut siunautunut. 

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #97 : 30.11.18 - klo:10:46 »
Viimeisessä luokkakokouksessa yksi pojista pilaili kertomalla: Ennen kavereita tavatessa näyteltiin toisillemme tyttöystävien kuvia, sitten vaimon, sitten lasten ja nyt vain röngtenkuvia.  :003:

    :041:

Just näin, kohta vamaan mäkin alan selailee Monosen kuvastoa et millasessa boksisa sitä haluaa kuoppaan mennä, kun mun kuosi ei oo mikään sargofaagi, ei ne vamaan mitään bananiaatikkoa kelpuuta, mut jos jostain löytyis vaikka aaltopahvista väsätty versio.
Toisaalta jostain luin että pohjanmaalla miehet tekee itselleen arkkuja, mikä lie hinta jos sellaiseen tekisi mittatilauksen. Tiedä vaikka pytyis vielä viime metreiä hyödyntää kotitalousvähennystä.  :icon_biggrin:.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #98 : 01.12.18 - klo:17:56 »
   Lapsenlapsia ei sitten ollut siunautunut.

Siitä luokkakokouksesta on jo n. 15 vuotta aikaa. Silloinen vitsailija oli vielä työelämässä, Finnairin lentäjänä. Hän on ilmeisesti ollut eläkkeellä jo tovin.  :icon_wink: 
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #99 : 01.12.18 - klo:18:05 »
Jossain on järjestetty uunanteko kursseja. Niihin on ollut niin tunkua, että läheskään kaikki halukkaat eivät ole mahtuneet mukaan. Kerran telkkarissa näyttivät arkun tehneitä miehiä. Siinä joku sitten tuumasi, ettei parane lihoa kovasti, jottei käy pieneksi.

Keveitä arkkuja on, mutta krematorioon ei pahviarkut kelpaa. Sinne pitää olla kunnon palava arkku. Käytiin työntekijäporukalla katsomassa Imatran krematoriota viime vuoden keväällä. Taisin silloin asiasta kirjottaakin.

Vaikka olen vielä onnellisen terve. Syön vain kolesterolilääkettä. Olen työni vuoksi sinut kuolemisen kanssa. Se voi tulla kelle hyvänsä, milloin hyvänsä. Monenlaisia mahdollisuuksia on. Nuorena aina ihmettelin kirkkorukousta: säästä minut pahalta äkkikuolemalta. Silloin ajatteli, että mieluummin äkkiä kuin pitkään kituen. Mutta nyt aikuisena ajattelen, että jonkinlainen valmistautuminen asiaan ei tekisi pahaa.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #100 : 11.12.18 - klo:11:31 »
Käväisin kuulemassa puolivuotiskontrollin tulokset labroista. Muut kaikki olivat hyvät, mutta pitkävaikutteinen sokeriarvo oli kohonnut . Se johtunee vuoden kestäneestä voi- ja punainenmaito-kuurista kuivuneiden limakalvojen ja ihon hoitoon. Täytynee palata kasvismargariiniin ja rasvattomaan maitoon, sillä olen saanut ongelmiin muuta apua.

Käynti hoitajalla oli ilo. Oletteko koskaan halanneet hoitajaa ? Näin kävi pyynnöstäni jonka Henry salli. Hän hoitaa koko olemuksellaan jossa on paljon lähimmäisenrakkautta mukana.  :057: :114: R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #101 : 08.01.19 - klo:09:26 »
Iltapäivällä menen lääkäriin, sillä flunssani on käynyt voimilleni kovan yskän ja tiukan liman takia.
Hiukan häpeilin kun soitin ja kerroin mikä on tilanne, onhan meitä flunssaisia paljon tähän aikaan vuodesta, mutta hoitaja sanoi että kun on astma pohjalla on asiallista tutkituttaa kehkot ja sydän. Tarvitaan ehkä kortisoonia lisää vaikka olen tuplannut hengitettävät lääkkeet.

Hyvä siis, että heti pääsen Mehiläisen Valinnanvapus Oma-lääkäri-asemalle. Tämä on minulle saman hintaista kuin terveyskeskuksessa käynti. Ei siis yksityilääkäri.

Eroaa vain siinä että tänne pääsee kun on tarvetta. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #102 : 08.01.19 - klo:10:23 »
Iltapäivällä menen lääkäriin, sillä flunssani on käynyt voimilleni kovan yskän ja tiukan liman takia.
Hiukan häpeilin kun soitin ja kerroin mikä on tilanne, onhan meitä flunssaisia paljon tähän aikaan vuodesta, mutta hoitaja sanoi että kun on astma pohjalla on asiallista tutkituttaa kehkot ja sydän. Tarvitaan ehkä kortisoonia lisää vaikka olen tuplannut hengitettävät lääkkeet.

Hyvä siis, että heti pääsen Mehiläisen Valinnanvapus Oma-lääkäri-asemalle. Tämä on minulle saman hintaista kuin terveyskeskuksessa käynti. Ei siis yksityilääkäri.

Eroaa vain siinä että tänne pääsee kun on tarvetta. :023:

Sama tauti ja samat sitkeät oireet jo viime perjantaista lähtinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #103 : 08.01.19 - klo:11:39 »
Luulin että influenssarokotus auttaa, mutta flunssa on flunssa, ei auta siihen.
Minulla oli ensimmäiset yskimiset messussa 30.12. ja siitä on pahentunut päivittäin.

No, myös suomalaiset hiihtäjät sairastuivat Tour-de Ski´n aikana. Matti ei ole tätä saanut, mutta on aika uupunut kun toiminut hoitajana.

Kova yskiminen vatkaa sisäelimet helliksi ja päähän tulee painetta ja särkyä.
Vaikka paljon sairastan eri tauteja flunssa on lähes rankita kestää. :091:
Sitä kuvaa hyvin itä-suomalainen lempinimi; räähkä !
Voimia seppos ! :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #104 : 08.01.19 - klo:15:35 »
Kaksikymmentä kortisonitablettia tuli saaduksi. Otin heti kaksi että astma ei enempää pääse pahenemaan.

Tätä lajia on varmaan paljon nyt liikkeellä koska Prisman paperinenäliinat olivat aika vähissä. Minun käyttämääni laatua ei ollut yhtään. Hunajaa onneksi oli.

Toivorikkaana R-m

ps. lääkäri oli muuten Pelicansin urheilulääkäri, sehän passasi minulle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)