Kirjoittaja Aihe: Eläimet 10  (Luettu 39064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #15 : 21.07.16 - klo:16:23 »
Tässä kuvasarja oravien ystäville. Poikanen on pieni mutta paksu pötikkä jolla ei ole vielä häntääkään.

http://www.kuvakuja.fi/node/272960?album=272966&merge=1

Voi mikä rakkauspakkaus!

Aivan ihana otus kerrassaan.  :icon_lol:
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #16 : 22.07.16 - klo:11:21 »

   Luin leivänpaahtimen käyttöohjetta, kun lehdelle ilmestyi ötökkä. Sanoi sille, että mene kottiis. Siinä se kuitenkin jökötti aikansa ja lähti sitten vipeltämään reunaa kohti. Aikoi mennä lehden alle. Sanoin, että älä sinne mene. No se totteli. Alkoi tulla minua kohti. Kysyin, osaatko lentää. Suosittelin sen olevan nyt kätevä tapa liikkua. Ei se kai osannut. Asettui kuulokkeiden liitännän juureen, josta tapasin sen seuraavana aaamuna.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #17 : 26.07.16 - klo:11:23 »
Siivosin vallan riehaantunutta terassiani, siellä kun olen tuskitellut kasvavan kaikkea kaaoksessa ja sikinsokin sekaisin kun livahti pieni siili pensaikossa. Nuo suuret ryökäleet eivät päästä niitä aterioimaan ja koska taisin hoksata pesän niin kiidätin sinne ateriavadin. 


Muuan seurasi minua terassille.  Se lienee sama kesy joka tulee toisin ajoin iltapuolella ennen muita ja katsoo silmiin. Arka se on, mutta jotenkin sain touhuta rauhassa vaikka se siinä taustalla pisti kissanhyytelöä poskeensa.

Taidan siirtää tuon ruokinnan ulkopuolelle jos se onnistuu, nuo käyntikorttien kuuraamiset ja kärpäsparvet minua, sen myönnän, puuduttavat. Ollapa pihamaa, ruokkisin mitä tahdon. Tavallaan on, kyllä.  Nyt vanhemmat vain muutama vuosi sitten olivat jyrkkänä. Ei, he eivät halua meitä mökille. Ei millään ehdolla eikä sopimuksilla.  Minun kesti oivaltaa, he raivasivat tontin kahdestaan ja rakensivat mökin samoin ja joskin me vähän autoimne se oli heidän projektinsa. He mahtavat hyvästellä kahdestaan jotakin joka kuuluu erityisesti heille. Siellä saa olla rauhassa vanhuudenäreä, unohdella ja väsyä ilman että kukaan toinen on läsnä, vain hän jonka kanssa kerran varsin nuorena aloitettiin elämän matka.

Ja minä kun suunnittelin sinne Suuren Arboretumin.   :'(. Puu kerrallaan ja ylläriksi männynjuuresta clematiksia ja sellaisia. Auringonlatauslyhtyjä. Vaan jotakin hyvin liikuttavaa on tuossakin eli en enää ole edes kysynyt sopisiko.
« Viimeksi muokattu: 26.07.16 - klo:11:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #18 : 27.07.16 - klo:10:46 »
Pienempikokoisten siilien ryhmä omaksui nopeasti varhaisemman tarjoilun idean, tosin ovat tarmokkaasti kiipeämässä yli kynnyksen sisälle ja siinä kulkee raja sillä asuntoon päästäminen menee nyt kun ovat terveitä kesyttämisen puolelle. Parempi kun vähän enemmän pelkäisivät ihmistä, tosin siili elää niin suurten ja erottelevien hajujen maailmassa että ne kai osaavat nyt olla pelkäämättä tämänhajuista ihmistä.

Nukuin ehkä helteestä johtuen mahdottoman sikeästi ja mahdollinen puhina ja tuksutus jätti herättämättä vaikka yleensä herään täydentämään ateriavadit. Yksi niistä isoista on lisäksi omaksunut tavan ryskyttää kynsillään kynnystä, siinä kun on suojana peltiliuska, juuri se joka pitää ihan vuoropuhelunakin höyryveturimaista ääntä. Koetan opetella sitä ja toissailtana kävimme keskustelun, minua kiinnostaisi mitä puhuimmekaan mutta jotakin selvästi koska siili siinä pitkään vastaili ja selitteli.

Lapsena maalla opettelin samoin oravan naksutuksen ja eräs joka tosin aloitti jatkoi pitkään naksutusta, mutta kuunteli välillä mitä sanottavaa vastapuoli keksii.

Herra Hugon kylvetys sujuu paljon vähemmin kyynelin, kun suussa jo valmiiksi on kuore. Ehkä se vain ei halua pudottaa sitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #19 : 27.07.16 - klo:11:00 »
Istuskelen tässä ovella ja ihmettelen mikä rapisee. Piensiili on viettänyt aikaansa ja harskeli kenties murkinaa vaikka sen pitäisi olla syvässä päiväunessa. Vammaa siinä ei näy eikä se rapsuttele itseään.

Tämä on jälkeen syöttöaikaa jotta saavuttavat sen horrostuspainon, tuolta puuttuu arviolta puoli kiloa joten syö siili syö, Leena antaa ruokaa ja vettä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #20 : 27.07.16 - klo:17:07 »
Perhosiakin on tullut tunnistelluksi. Suruvaippa on suurin nähdyistä. Sen lisäksi on havaittu ainakin nokkosperhonen, nokiperhonen, hopeatäplä, kaaliperhonen, auroraperhonen ja sitruunaperhonen. Täsmällisempi määrittely ei ole lentävistä siivekkäistä onnistunut.

Sientä rappusten edessä popsinut ukkoetana on merkittävin tavattu nilviäinen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #21 : 28.07.16 - klo:07:44 »
Mikähän mahtoi olla tämä. Siivet mintunvihreät ja niissä emaloitu kiilto.  ei ennen nähty. Kaaliperhosen kokoinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #22 : 28.07.16 - klo:08:47 »
Selasin Euroopan hyönteisopasta ja päädyin ehdottamaan isomittaria:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Isomittari

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #23 : 28.07.16 - klo:08:49 »
Selasin Euroopan hyönteisopasta ja päädyin ehdottamaan isomittaria:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Isomittari

Muistuttaa!  Kiitos! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #24 : 30.07.16 - klo:16:28 »
Tänään on ollut hautova ilma, ja ehkä siitä johtuen saimme invaasion muurahaisen näköisiä lentäviä hyönteisiä näille main. Eivät ole kaalikoita eivätkä leppäkerttuja, niistähän on havaintoja runsaasti.
Mustia, kekomuurahaisen kokoisia ja pitkähköt siive niillä on. Kävivät kiinni, mutta eivät pistä.
Matin vaatteissa yksi tuli sisälle, en tutkinut tarkemmin, sillä se oli jo tapettu ja ihan mäsänä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #25 : 31.07.16 - klo:08:31 »
Me nimitimme tuollaisia lentomuurahaisiksi sillä niitä vaelteli joukoittain kesäisin Enäjärvellä. Se on siellä, ei niin kamalan kaukana teiltäpäin. Joka kesä niitä ilmestyi elokuussa vaeltamaan parvittain mutta tuo nimitys on varsin kotitekoinen. Kävelevät tai lennähtelevät.

Siilimeteli yöllä. Toinen kyyhötti aivan ovensuussa ja toinen piti vimmattua puhinaa kauempana. Hiljeni kun vääntäydyin kattamaan yhden ateriavadin vielä.  Matto oli pakko pestä, olisi se tosin muutenkin ollut pakko pestä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #26 : 01.08.16 - klo:12:13 »
Varmaankin olivat lentomuurahaisia, mutta muistikuvat mökin peltikatolta ja siitä sateen ne huuhdottua sadevesitynnyriin ovat paljon pienemmän kokoisista.

Löysin Wikipediasta kuvia lentävistä hyönteisistä, ja lentomuurahainen sieltäkin oli eniten näköinen.

Nyt niitä ei näy, mutta ampiaisia on  p a l j o n.  Olimme satamassa kahvilla, mutta ne kävivät iholleni kun diapeetikkona olen  makea.
Matti söi sokeroitua munkkia, mutta eivät se munkista eikä Matista välittäneet.

En ole ihan niin allerginen ampparin pistolle kuin äiti oli. Hänen piti mennä polille piikille jos sai piston.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #27 : 01.08.16 - klo:13:14 »
Meillä on ampiaispesä ulko-oven yläpuolella jossain siellä rakenteissa. Kelju tilanne, kun tulee arvovieraita kylään. Häätöhommiin on huomenna alettava.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #28 : 01.08.16 - klo:17:05 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #29 : 02.08.16 - klo:19:18 »
Yksi aamu meni kauris tien ylitse.
Toisena hirvi toilaili tien yli.
Ei onneksi vaaratilanteita ollut.