Kirjoittaja Aihe: Tänään 42  (Luettu 31677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 42
« Vastaus #30 : 14.09.15 - klo:08:47 »
Aurinko paistaa, kaksi päiväpeittoa on jo pesty, suunnitteilla on kiertelyä syysmarkkinoilla, jumppaa, lounas puolison kanssa ja uuden kevytuntuvatakin etsimistä. Mukava kirjakin on kesken - saanen sen luettua tänään. Illalla vielä harrastupiiri - tällä kertaa sisustuksen merkeissä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #31 : 14.09.15 - klo:11:26 »
Tein Peipporämeelle puusillan ja ajelin ne reitit, mitkä olen suunnitellutkin. Eihän se helppoa ollut, mutta onnistui. Tiedän, että nyt voin kerätä puita routimattomanakin aikana riittävästi meidän tarpeeseen. Voin elää kasvihuoneilmiön kanssa  :003:. Kun lopputulema on koettu, saattaa stressikin vähetä. Odottelen, että huimauskin voisi vähetä.
Tämmöistä rajojeni kokeilua on varsitielleni annettu. Minuthan haukuttiin joukkovoimaisen porukan toimesta Jeesiöjoen tuolla puolen, enkä ole siitä oikein selvinnyt. "Olet suojatyöpaikassa, sinusta ei muuhun ole, pitäisi tuommoinen tukkia lahkeeseen ja tehdä uudestaan". Siis Kemijärven ex-paperimiehet. Mennenevätkö tulevana perjantaina Helsinkiin joukkovoimaisten tilaisuuteen? Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #32 : 14.09.15 - klo:21:06 »
Kävimme tänään ilmailumuseossa. Siellä oli niin paljon tavaraa ja lentokoneita, että pikkumies meni puolessa välissä tukkoon ja halusi, että lähdemme pois.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10382
Vs: Tänään 42
« Vastaus #33 : 15.09.15 - klo:05:51 »


 "Olet suojatyöpaikassa, sinusta ei muuhun ole, pitäisi tuommoinen tukkia lahkeeseen ja tehdä uudestaan".



   :icon_lol:

Kerro lisää. Mitä silloin tapahtui? Mikä johti ylläolevan kaltaiseen reaktioon? Olitko rikkuri vai muuten vain itsenäinen?
Kysymykseni ovat vakavia näinä aikoina, jolloin ilon ja surun kyyneleet eivät ole toisistaan kaukana.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #34 : 15.09.15 - klo:07:26 »
Viestikomppanian kertausharjoitus Sodankylän varuskunnassa, olin nuori upseeri ja jouduin 6-8 harjoituksessa olevan paperimiehen,reserviläisen röykytykseen viideksi päiväksi. Eivät he päissään koko viikkoa olleet, mutta poliittisia he olivat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Tänään 42
« Vastaus #35 : 15.09.15 - klo:09:02 »
Käymme viimeistelemässä mökin talviteloille. Sieniä on kaiketi turha hakemalla hakea, tietääkseni niitä ei löydy. Kuitenkin kävely metsäteillä kuuluu syksyymme. Nyt kun hirvikärpäsiäkään ei juuri ole se on mukavaa. Themiskin pääsee kanalintuja haistelemaan.
Hyvästijätön tunnelmissa olemme, sillä Porkkolan Kalle ei enää liiku metsissään. Lauantaina hänet siunataan Padasjoen multiin. Launeen srk. kirkkoherra , ent. Padasjoen kirkkoherra Heikki Pelkonen toimittaa siunauksen pienen lähipiirin läsnäollessa.
Kallen mukana meni paljon paikkakunnan kunnalliselämää ja kotikylän ja suvun historiaa ja muistitietoa. Mattikin kaipaa eniten, ehkä,  veljensä kanssa keskusteluja kylän ihmisistä vuosikymmeneien saatossa. Veljesyhteys oli hyvin tiivis.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 42
« Vastaus #36 : 15.09.15 - klo:12:31 »
Kolmen kuukauden pistoslääke taas saatuna, kauhistus kun teki kipeää...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 42
« Vastaus #37 : 15.09.15 - klo:14:41 »
Ikkunan takana on maalarit hommissaan. He ovat maalariammattikoulusta yksi poika ja seitsemän tyttöä. Isommat maalaukset eli puuaidat maalattiin talkoilla, mutta ei eläkeläisiä telineille periaatteella tilattiin maalarit hoitamaan osa urakasta. Ensi viikolla maalataan autokatos talkoila, kun siinä ei tarvita telineitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #38 : 15.09.15 - klo:14:49 »
Meilläkin on lauantaina talkoot taloyhtiöllämme. Siivotaan piha talvelle, ensin leikataan pensaita perjantaina pienellä joukolla. Talkoot on yhteisöllinen juttu, meillä osallistuu hyvin moni osakkeenomistaja.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 42
« Vastaus #39 : 15.09.15 - klo:17:19 »
Ylihuomenna asennetaan taloyhtiöömme uusia ulko-ovia. Tänään tuli asentajalta vaikealukuinen tiedote asiasta. Asia hukkui yhdys sana virheisiin ym. Uudet avaimet luovutetaan kuulemma henkilöllisyystodistusta vastaan, ja pitää varautua varmistamaan henkilöllisyytensä.  :icon_biggrin: Onneksi olen koko päivän töissä, joten joku muu saa meillä varmistaa henkilöllisyytensä. Mietin vain, mitä selvää saa teksitistä se, jonka lukutaito on samaa tasoa kuin kirjoittajan kirjoitustaito.

Oma aliupseerioppilaanikin lähestyi tulevaa opinahjoaan yhtä lailla ajatuksenvirtatekstillä kertoen lähettävänsä palvelukseen astumis määräys todistuksen toivottavasti se todistus käy kun sai vaan sellaisen... Ei siis mitään pilkkuja eikä yhdyssanoja.  :018: tämä omena on pudonnut kauas emopuustaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 42
« Vastaus #40 : 15.09.15 - klo:21:05 »
Joitain kuukausia sitten "taloyhtiö" oli minulle melkein kirosana.
Nyt tilanne ehkä vähän parempi??

Tänään vietettiin poikani uudessa asunnossa pienimuotoista tupaantuliais-kahvihetkeä.
Rakennusprojekti alkaa olla ohitse...tai siis asuvat paikan päällä.   :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #41 : 16.09.15 - klo:09:05 »
Sadepäivä. Pihassa hommat. "Jos rauta on tylsynyt, eikä terän suuta tahkota, joutuu ponnistamaan voimia, kaikkinainen kamppeiden kunnostus on viisautta". Jotenkin noin olen Kirjasta lukenut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Tänään 42
« Vastaus #42 : 16.09.15 - klo:11:20 »
Vesivehmaan vävy tulee hakemaan turhat kodinkoneet. Toisen ottaa kierrätykseen, toisen vie kaatopaikalle.

Laitoin uuniomena-kaura-banaanipaistoksen uuniin kahvileiväksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 42
« Vastaus #43 : 16.09.15 - klo:11:55 »
Sataa, toivoisin sen verran taukoa että kerkeäsin kaupoille. Pähkinät lopussa.  :003:  harmittaa itseäni ja oravia.  Sain käynnistettyä heprean opintoja jotka onneksi alkavat huomenna ja sekin sopii, ettei kurssikirja ole vie ilmestynyt  :003:  ja järjesteltyä historian perusteita.   Kesäkurssi hyväksyttiin, olin jo varma että ei, niin outoja syytöksiä rupesi satelemaan jopa 2/päivä kurssin loputtua.  Peräti ihan jees arvosana, vaikka siinä oli opettaja jota varon vastaisuudessa.  Kyllä opiskelijan on saatava pitää mielipiteensä, ja törkeä syytös oli että "luulen että uskontotiede tutkii Jumalan olemassaoloa"  siitä kyllä vedin herneet.  Mikään tiede ei tutki. No hän oli nyt tuommoinen opettaja, nyt sen tiedän.

Pakolaistointa pukkaa, vaatelajittelua ja lasten kassien tuunausta. Keinutuoli osoittautuu erityisen tarpeelliseksi.

Linnut lämmittelevät säleikön yläreunalla ja hakevat nokkapalaa. Pidän siitä että niitä kerttuja ja erilaisia tinttejä tirskuttaa, vaikka ovatkin kuin riu'ulla konsanaan;  kukissa ihmeellisiä valkeita viiruja sillä puolella...    :003:

Lapsi numero Yhden syntymäpäivä --- opiskelijavaihtaa Virossa tällä kertaa. 
Keksin että hei minä kanssa laitan uuniomenakauraa. 
« Viimeksi muokattu: 16.09.15 - klo:12:02 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 42
« Vastaus #44 : 17.09.15 - klo:10:43 »
Pitää lähteä taas Ouluun. Kävin usvan kuhjassa Peipporämeeltä kaksi isoa tuulenkaato honkaa, jos ne nyt tällä korkeudella isoja ovat. Palstatiellä näin sinne eteenpäin jotain isoa ja tummaa, piti ajaa eteenpäin ja tarkata. Metsohan se oli päästäen minut lähelle sataa metriä ja sitten se lähti kävelemään edessäni. Kun olin jo aika lähellä, se lennähti kaivetun kanavan yli minun puolelle rämettä. Ohi ajaessani näin sen vielä maassa kaula ojossa "vartiossa".
Urheilijoilla on niitä tapojaan tsempata itseänsä. Nyt oli minunkin sellaisia mielikuvia harjoiteltava, koska jouduin ajamaan ihan oudolle rämeelle. En ole korkeushyppääjänaisen tai seiväshyppääjämiehen tapoihin ihastunut, vaan olen Lehtimäen Jyskeen soturin kaltainen - paikalle päästyä heti liikkeelle. Siis Ari Mannio. Hän lähtee kuin Vickers-psv muinoin Someron miehen ajamana. Kiersin yli sadan metrin lenkin ja Zetori hyrräsi. Hetken viivähdin mielikuvissani ajavani kevyen krhjoukkueen kranaatteja tuliasemaan Pekalle  :003: :039:.
Pätkin männyt ja nakkelin ne lavalle. Varmuuden vuoksi kannoin oksat siltarummun päälle traktorin renkaitten kohdalle. Eipähän vastustanut. Jäi hyvä mieli.