Kirjoittaja Aihe: Kehu KDtä  (Luettu 9724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kehu KDtä
« Vastaus #45 : 12.08.23 - klo:12:23 »
Kummallisia muslimeja (nuo ensimmäiset). Koraanin mukaan sekä toora että evankeliumi tulevat Jumalalta. Onko Raamatussa sitten vikana, että se sisältää niin paljon muutakin? Koraanissa juutalaisia ja kristittyjä myös vaaditaan elämään noiden pyhien kirjoitustensa mukaista elämää.

Siinä ei ole sen kummallisempaa, kuin että muslimimaailmakaan ei ole yhteneväinen, vaan koostuu erilaisista näkemyksistä.

Raamatussa ja Koraanissa on sovittamattomia ristiriitoja keskenään.
Asiaa on muslimimaailmassa yritetty ratkaista siten, että opetetaan, että Raamattu on aikoje saatossa korruptoitunut, eli sen sisältö on muuttunut. Alkuperäinen Raamattu on oikea, mutta nykyinen ei tämän näkemyksen mukaan ole luotettava.
Koraanin uskotaan olevan kaikkein luotettavin, se ei ole muslimien mukaan korruptoitunut ollenkaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Kehu KDtä
« Vastaus #46 : 12.08.23 - klo:19:17 »
^ Juu. Tällä kertaa minulla on asiasta kanssasi sama käsitys (piirränkö ristin seinään  :icon_biggrin:)

Sitä vain ihmettelin, onko se meidän Raamattumme niin korruptoitunut, että sitä saa suorastaan vihata. Onhan siinä totuuttakin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Kehu KDtä
« Vastaus #47 : 12.08.23 - klo:20:41 »
Kyllä Raamattua on hyvä lukea, etenkin UT ia. Vanhassa on paljon hienoja profeettoja, mutta Israelin historia-osuudet sotineen, kuninkaineen voi jättää väliin jos niin haluaa, minun mielestä.

Jos Raamattu ei avaudu ei PH ole sitä silloin avaamassa. Varmasti sen on väärin käännetty moneen kertaan ja etenkin väärin ymmärretty. Ei sitä siksikään tarvitse vihata.

Nyt vasta vanhana on minullekin moni kohta kuin uutena avautunut. Minua on myös auttanut paljon kuunteleminen. Lukeminen on ilmeisesti tuottanut jo kauan sellaista vaivaa jota en ollut ymmärtänytkään. Meni tankkaamiseksi, eikä se ole silloin kivaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)