Äänestys

Kuinka usein käyn kirkossa jumalanpalveluksessa

Melkein viikottain
13 (36.1%)
Melkein kuukausittain
13 (36.1%)
Melkein vuosittain
9 (25%)
En muista milloin viimeksi
1 (2.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 32

Äänestys päättynyt: 17.01.08 - klo:15:21

Kirjoittaja Aihe: Utelu # 1 Käytkö kirkossa  (Luettu 7112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« : 17.01.08 - klo:15:21 »
Kysymysten kriteeristö on sama kuin kirkon tilastokeskuksella. Tämän kyselyn  tuloksen luotettaavuuteen kannattaa suhtautua suurella varauksella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #1 : 17.01.08 - klo:16:31 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Tämän kyselyn  tuloksen luotettaavuuteen kannattaa suhtautua suurella varauksella.


Tosin toisin kuin monissa nettikyselyissä, tämän luotettavuuteen liittyen voidaan sanoa:
- vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata
- kukin käyttäjä voi vastata vain kerran (koneen, selaimen ja vrk:n vaihtuminen ei tätä muuta)
Eli tahallista tai tahatonta tulosten vääristelyä on vaikeampi harrastaa. Sen sijaan vastaajamäärä rajoittuu rekisteröitymisvaateella.

Oma vastaukseni ei ole päivänvaloa hyvin kestävä. Varsin harvoinpa tuota perusjumalanpalvelusta tulee nykyisin enää koettua.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #2 : 17.01.08 - klo:19:31 »
Itse laitoin melkein kuukausittain, kun tulee kerran-pari kuukaudessa käytyä, joskus voi mennä  reilu kuukausi etten käy ja sitten joulunaikaan tuli taas käytyä monta kertaa viikossa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #3 : 18.01.08 - klo:15:01 »
Mulle se klo 10 on yhä edelleen liian varhainen ja sitten taas en jaksa lähteä mihinkään kauemmas klo 12 messuun. Vaikka pääsishän sitä julkisilla helposti... Silloin kun vielä kuorossa lauloin, niin tuli käytyä sen puolesta paljon useammin kirkossa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #4 : 18.01.08 - klo:15:23 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Mulle se klo 10 on yhä edelleen liian varhainen ja sitten taas en jaksa lähteä mihinkään kauemmas klo 12 messuun. Vaikka pääsishän sitä julkisilla helposti... Silloin kun vielä kuorossa lauloin, niin tuli käytyä sen puolesta paljon useammin kirkossa.


Tuo näyttää olevan vakavammpi ongelma, kun lauantain elämä on painottunut niin myöhäiseen iltaan. Kirkkokansa vähenee, kun ihmiset eivät herää (huomaa kaksimielisyys) ajoissa pyhäaamun jumalanplavelukseen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #5 : 18.01.08 - klo:16:46 »
Itse en jaksaisi kymmeneen asti nukkua, milloinkahan lie tullut viimeksi nukuttua niin pitkään. Tavallisina aamuina kello soi 6.30 ja viikonloppuna nukun siihen asti kun nukuttaa eli semmoinen 8-9.30 välillä herään yleensä. Tiedän tosin olevani vähäuninen, kun saattaa välillä tulla valvottua puoleenyöhön ja silti 6.30 herätys eli semmoinen 6,5-7 tuntia riittää normaalisti, kunhan sitten viikonloppuna saa nukkua siihen kahdeksaan asti tms.  

Noh, tämä näin ihan kuriositeettina, kun olen itsekin huomannut, että osa kavereista nukkuu ihan kamalan myöhään. Siis osa voi nukkua puoleenpäivään. Outoa.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #6 : 18.01.08 - klo:20:35 »
Kuulun tässä suhteessa Johanneksen kanssa herännäisiin. Kymmeneltä alkava jumalanpalvelus on perin myöhäinen. Jos kahdeksalta olisi kohtuullisen matkan päässä niin a vot! Kymmenen on äärimyöhäinen ajankohta, jos siitä vielä myöhennetään niin täytyypä ruveta katselemaan iltavaihtoehtoja. Sen toki ymmärrän, että sunnuntai-aamuna heränneet ovat kuitenkin tavallistakin pienempi vähemmistö...

Mt

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #7 : 19.01.08 - klo:13:14 »
Mä tarvin unta 8-10 tuntia. Ja kun sitä harvemmin viikolla saa niin pitkään nukuttua, niin viikonloppuisin haluaa nukkua pidempään. Eikä se vaadi edes välttämättä lauantai-illan rientoja. Itse vaan tykkään heräillä rauhassa sunnuntaina, syödä aamupalan, juoda aamukahvin ja lukea hesarin, kun on kuitenkin se lepopäivä. Tämän kaiken jos haluaisi tehdä ennen jumista, pitäisi herätä viimeistään kahdeksalta. Nou thänks... no, menipä vähän offtopic.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #8 : 21.01.08 - klo:23:34 »
itse olen periaatteessa klo10 jp kannattaja vaikka toki rauhallinen su aamu kotona joskus houkuttaakin.
Onneksi ainakin Tampereella on muitakin vaihtoehtoja kuin klo10 jp joten eiköhän monessa muussakin paikassa ole noin, ainakin isoissa kaupungeissa.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #9 : 27.01.08 - klo:20:52 »
Aika harvoin tulee käytyä nykyisellään, monesti on kyllä ollut mielessä mutta Annan tavoin tuo herääminen on monesti vähän tikkuista tuohon kymmeneen. Ehkä jos hieman useammin olis illalla-yöllä toimintaa kuten jouluisin täällä niin sitten tulis käytyäkin? Etenkin jos on hieman rohjettu poiketa päiväjumalanpalveluksen kaavasta jouluisin niin olen viihtynyt kirkossa oikein hyvin, tänä jouluna taas hieman petyin kun muu ei poikennut normaalista kuin kellonaika. Ei sillä että jumalanpalveluskaavassa mitään vikaa olis, mutta joskus vaihtelu virkistää...

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Utelu # 1 Käytkö kirkossa
« Vastaus #10 : 05.02.08 - klo:23:54 »
En kyllä muista koska olisin ollut ihan tavallisesti sunnuntaina kirkossa. Edelliset kirkossakäynnit ovat olleet häät, arkkitehtuuriin tutustuminen, häät, häät, häät muistaakseni. Kirkko on iloinen paikka!
Häitä on ensi kesänäkin ainakin kahdet, ehtiikö tässä sitten tänä vuonna taas muuten käydäkään :P

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Jumalanpalvelus
« Vastaus #11 : 17.02.08 - klo:23:32 »
Käyn kirkossa suunnilleen kahdesti kuukaudessa - se sunnuntai kello 10 on kyllä minunkin "fysiikalleni" aika aikainen ajankohta, joten aina ei jaksa, vaikka mieli tekisikin. Edustan siis ala-asteen opettajani sutkauksen mukaisesti "myöhäisempää herännäisyyttä"...  :P

Tänään kyllä kävin, kun kotipaikkakunnallani oli jumalanpalveluksen jälkeen seurat - ja vieläpä hyviksi tietämäni puhujat.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Jumalanpalvelus
« Vastaus #12 : 21.02.08 - klo:15:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Eetu"
Käyn kirkossa suunnilleen kahdesti kuukaudessa - se sunnuntai kello 10 on kyllä minunkin "fysiikalleni" aika aikainen ajankohta, joten aina ei jaksa, vaikka mieli tekisikin. Edustan siis ala-asteen opettajani sutkauksen mukaisesti "myöhäisempää herännäisyyttä"...  :P

Tänään kyllä kävin, kun kotipaikkakunnallani oli jumalanpalveluksen jälkeen seurat - ja vieläpä hyviksi tietämäni puhujat.


Mulla on kiva työasunto, kun Temppeliaukion kirkko on 150 metrin etäisyydellä. Käyn kirkossa usein keskiviikkoisinkin, kun siellä on sellainen iltamessu.
Acta, non verba.