Kirjoittaja Aihe: Tätä luin / tämän luen  (Luettu 35211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #120 : 13.02.11 - klo:16:51 »

Pähkinäpussin tuoteselostetta; 568 kcal/100g  :109:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #121 : 13.02.11 - klo:18:08 »
Diskreetin satunnaismuuttujan binomijakaumaa väännän aivot solmussa. Ei auta parkuminen vaikkei yhtään huvitakaan. Pitää ottaa otsanahka etusormen ja peukalon väliin ja yrittää kuutioida tähänkin jokin ratkaisu. :017: Mutta ensin juon kupin kahvia... :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #122 : 13.02.11 - klo:18:29 »
Pähkinäpussin tuoteselostetta; 568 kcal/100g  :109:



Ilmeisesti kassava pähkinöitä sillä Macadamiassa on 740Kcal/100grammaa ja ne on parempia, mutta herkkiä härskiintymään. !00sta grammasat macadamiaa on 74grammaa rasvaa. Pahaat pähkinät maan päällä. Ne kasvavatkin paratiisissa eli Oseaniassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #123 : 13.02.11 - klo:20:59 »

Kyseessä tällä kertaa cashew-pähkinät, rasvaa 46g/100g. Silläkin kulkee.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #124 : 13.02.11 - klo:21:25 »
Kyseessä tällä kertaa cashew-pähkinät, rasvaa 46g/100g. Silläkin kulkee.



Cashew on suomeksi kassava.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #125 : 13.02.11 - klo:21:40 »
Nou hätä. Päähkinöiden rasvat on sydänystävällisiä.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #126 : 14.02.11 - klo:06:53 »

Luin:

"Gilberte sitä vastoin ei vieläkään palannut Champs-Elysées´lle. Ja minun olisi aivan välttämättä pitänyt tavata hänet, sillä en edes muistanut, millaiset hänen kasvonsa olivat. Etsivä, levoton, vaativa katse, jolla..."

Luen:

"...seuraamme rakastettuamme, tapa odottaa sanaa, joka antaa tai riistää toivon huomisesta tapaamisesta ja, ennen kuin tämä sana lausutaan, ilon ja epätoivon vuorovaikutus tai yhteistyö vuorovaikutuksessamme, kaikki tämä aiheuttaa sen, että huomiokykymme rakastetun ihmisen läsnäollessa vavahtelee liikaa voidakseeen muodostaa hänestä selvää kuvaa. Saattaa olla niinkin, että tämä kaikkien aistien yhteistyö, joka pyrkii vain katsein tutustumaan niitten ulottumattomissa olevaan, suhtautuu liian laupeasti elävän, toimivan olennon tuhansiin muotoihin, mielihaluihin ja liikkeisiin, jotka meillä on tapana jähmettää henkilöissä, joita emme rakasta. Sitä vastoin palvottu malli liikkuu; me saamme siitä vain epäonnistuneita valokuvia. En todellakaan tiennyt, minkälaisia olivat Gilberten piirteet muulloin kuin niinä taivaallisina hetkinä, jolloin hän tarjosi niitä silmilleni kuin vaatetta: muistin vain hänen hymynsä. Ja koska kaikista ponnistuksistani huolimatta en saanut mieleeni näitä rakastettuja kasvoja, minua harmitti suunnattomasti todetessani, että muistiini olivat painuneet järkähtämättömällä tarkkuudella karusellia pitävän miehen ja nekkukauppiaan hyödyttömät ja selvät piirteet: samoin nekin, jotka ovat menettäneet rakastetun ihmisen, jota eivät koskaan saa näkyviinsä nukkuessaan, raivostuvat tavatessaan kaiken aikaa unissaan joukoittaan sietämättömiä tuttavuuksia, joista ovat saaneet tarpeekseen jo valvetilassa. Täysin kykenemättömiä kun ovat kuvittelemaan tuskansa kohdetta, he suorastaan syyttävät itseään tuskan puutteesta. Ja olin jo vähällä ajatella minäkin, että koska en voinut muistaa Gilberten piirteitä, olin unohtanut hänet itsensä, enkä rakastanut häntä enää." (Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä (3) - Kukkaanpuhkeavien tyttöjen varjossa 1. - Rouva Swannin ympärillä - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Suomennos ilmestynyt ensimmäisen kerran 1979, Toinen painos, Otava 2004 (s. 82)


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #127 : 14.02.11 - klo:06:58 »
Nou hätä. Päähkinöiden rasvat on sydänystävällisiä.  :icon_biggrin:

Mutta ei kihtiystävällisiä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #128 : 14.02.11 - klo:09:08 »
Lainaus
"...seuraamme rakastettuamme, tapa odottaa sanaa, joka antaa tai riistää toivon huomisesta tapaamisesta ja, ennen kuin tämä sana lausutaan, ilon ja epätoivon vuorovaikutus tai yhteistyö vuorovaikutuksessamme, kaikki tämä aiheuttaa sen, että huomiokykymme rakastetun ihmisen läsnäollessa vavahtelee liikaa voidakseeen muodostaa hänestä selvää kuvaa. Saattaa olla niinkin, että tämä kaikkien aistien yhteistyö, joka pyrkii vain katsein tutustumaan niitten ulottumattomissa olevaan, suhtautuu liian laupeasti elävän, toimivan olennon tuhansiin muotoihin, mielihaluihin ja liikkeisiin, jotka meillä on tapana jähmettää henkilöissä, joita emme rakasta. Sitä vastoin palvottu malli liikkuu; me saamme siitä vain epäonnistuneita valokuvia. En todellakaan tiennyt, minkälaisia olivat Gilberten piirteet muulloin kuin niinä taivaallisina hetkinä, jolloin hän tarjosi niitä silmilleni kuin vaatetta: muistin vain hänen hymynsä. Ja koska kaikista ponnistuksistani huolimatta en saanut mieleeni näitä rakastettuja kasvoja, minua harmitti suunnattomasti todetessani, että muistiini olivat painuneet järkähtämättömällä tarkkuudella karusellia pitävän miehen ja nekkukauppiaan hyödyttömät ja selvät piirteet: samoin nekin, jotka ovat menettäneet rakastetun ihmisen, jota eivät koskaan saa näkyviinsä nukkuessaan, raivostuvat tavatessaan kaiken aikaa unissaan joukoittaan sietämättömiä tuttavuuksia, joista ovat saaneet tarpeekseen jo valvetilassa. Täysin kykenemättömiä kun ovat kuvittelemaan tuskansa kohdetta, he suorastaan syyttävät itseään tuskan puutteesta. Ja olin jo vähällä ajatella minäkin, että koska en voinut muistaa Gilberten piirteitä, olin unohtanut hänet itsensä, enkä rakastanut häntä enää." 

- raskasta luettavaa--- ihan kun junnais paikallaan pääsemättä lähtemään...  :017:
Herra armahda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #129 : 14.02.11 - klo:09:37 »
Minulle on opetettu, että monisanaisuudesta ei palkita, mutta se ei ilmeisesti koske kauno/taidekirjallisuutta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #130 : 14.02.11 - klo:11:07 »
Lähiluku puree.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #131 : 14.02.11 - klo:17:38 »
Cashew on suomeksi kassava.


No ei taatusti ole!

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #132 : 14.02.11 - klo:17:40 »
KYLLÄ  ON !!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #133 : 14.02.11 - klo:17:49 »

Voittehan te väittää vaikka hevosta lehmäksi, ihan vapaasti. Mutta ei tarvitse huutaa, kiitos!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Munuaispuu

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maniokki

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Tätä luin / tämän luen
« Vastaus #134 : 14.02.11 - klo:18:11 »
anteeksi
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024