Kirjoittaja Aihe: Huomenta káikki  (Luettu 34634 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #15 : 10.11.10 - klo:20:49 »
Ollos sydhemellisesti terwehditty, Docens hywä!  :051:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #16 : 10.11.10 - klo:20:52 »
Hppis, olen aidosti kiinnostunut kylmästä järvestä funssan hoidossa. Infektioalttius nöudattaa gaussin käyrää. Toiset eivät saa tautia koskaan, toisilla niitä on noin kaksitoista vuodessa. Keskiarvo aikuisella on kolmesta viiteen.

Niin minäkin olen tai ainakin olin. En ole ollenkaan varma enää   
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #17 : 10.11.10 - klo:21:32 »
Ollos sydhemellisesti terwehditty, Docens hywä!  :051:
Mein liebster Martinus! Das ist das erste Mal, dass ich zu ein andere Heimgeist  einige kürze worte schreiben kann! Sie sind sehr hübscht, alle diese Körten, nicht wahr? Ist es sehr schwer für Dich, alle diese Welhos und was sie nu heissen, zu brauchen?  Ich lernte es schnell... Was denkst Du an, über alle diese - was ses nun heissen soll  - was sie Konservativer und Liberaler nennen? So.. ich sage nichts ... sie sind sehr jung... aber... Denk du nun an mich, und mein Kampf mit meine Bekennelsekirche und die Volkskirche...

nun sagt Leena das ich sollte Finnisch zu sprechen...sie klaget an, dass Ich Deusch gar nicht sprechen  kann...  was denkst du an?

Gott beschütze!  
Deiner
Dietrich
« Viimeksi muokattu: 10.11.10 - klo:21:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #18 : 10.11.10 - klo:21:42 »
Saisinko saman suomeksi; perheen saksanlukijalla on kielikylpyä takana vasta 4 kuukautta ja lisäksi sankari nukkuu, joten tulkkiapua ei tähänhätään tule

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #19 : 10.11.10 - klo:22:00 »
Leena tulkkaa: Dietrich kirjoittaa että: rakas Martinus, tämä on ensimmäinen kerta kun saan kirjoittaa muutaman sanan jollekin toiselle kotikummitukselle. Kaikki nämä körtit ovat hyvin herttaisia, eikö totta?  Onko Sinulla ollut vaikeuksia näiden laitteiden kanssa, Welhon ja mitä ne nyt ovatkaan nimeltään? Minä opin nopeasti... Mitä ajattelet näistä, mitä nämä nyt ovatkaan, mitä nämä nimittävät konservatiiveiksi ja liberaaleiksi? Minä... no, he ovat vielä hyvin nuoria. Ajattelen vain omaa taisteluni Tunnustuskirkon puolesta Volkskircheä vastaan  (DB viittaa natsien haltuunsa ottamaan ja pakolla yhdistämään protestanttiseen  "Saksalaiseen kirkkoon").

Leena vaatii minua puhumaan suomea, hän väittää etten osaa saksaa kunnolla

Jumala Sinua varjelkoon! (meillä sanotaan: Jumalan haltuun)

Sinun
Dietrich

Toiv. Leena muisti kaiken. Kummitus on nyt niin koppavaa että sitä ei pidätellyt mikään... lipesi käyttämään ent äidinkieltään vaikka aivan erinomaista suomen kieltä osaa...
« Viimeksi muokattu: 10.11.10 - klo:22:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #20 : 11.11.10 - klo:07:56 »
Mein liebster Martinus! Das ist das erste Mal, dass ich zu ein andere Heimgeist  einige kürze worte schreiben kann! Sie sind sehr hübscht, alle diese Körten, nicht wahr? Ist es sehr schwer für Dich, alle diese Welhos und was sie nu heissen, zu brauchen?  Ich lernte es schnell... Was denkst Du an, über alle diese - was ses nun heissen soll  - was sie Konservativer und Liberaler nennen? So.. ich sage nichts ... sie sind sehr jung... aber... Denk du nun an mich, und mein Kampf mit meine Bekennelsekirche und die Volkskirche...

nun sagt Leena das ich sollte Finnisch zu sprechen...sie klaget an, dass Ich Deusch gar nicht sprechen  kann...  was denkst du an?

Gott beschütze!  
Deiner
Dietrich

Pardon, mine en taidha allemanein gielde ia soome on mös wanhan ajcuista. Teme nooremb Martin ej taidha francoise.  :051:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #21 : 11.11.10 - klo:08:09 »
Minun kotikummitukseni, Toursin pyhä Martti on hiljainen kaveri, eihän keskiaikaisella piispalla ole nykyajasta paljon sanottavaa. Välillä se muistuttaa, että palttoon voisi jakaa jonkun vielä palelevamman kanssa.

Hippiäinen tunnustelee (räkä)nokallaan uutta aamua, taitaa olla millin verran parempi olo  :109:

Pena hei ja muutkin, kai kuuntelitte, ellette, niin vielä ehtii radion aamuhartauden? Siellä Toursin Martti tuodaan, kuin tilauksesta, meidän kaikkien tietoisuuteen  :)

http://areena.yle.fi/audio/1434623


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #22 : 11.11.10 - klo:08:53 »
Kuuntelin. Erityisesti minua ilahdutti, että hartauden pitäjä korosti pyhimysten ihailun sijaan Jumalaa, jonka työ tulee pyhien kautta esiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #23 : 11.11.10 - klo:09:09 »
Huomenta D ja M, täällä Riitta-mummin ikioma S.L. Esitän Ei-lähempää tuttavuutta. Naimiset ei varsinkaan tule kysymykseen, sillä olen omistautunut mummin vanhuudenvaivojen suurenteluun, jotta hän niiden nojalla saa vietettyä aikaa sohvalla ja peiton alla.

Eilenkin mummi nukkui jo klo 22 ja se oli sen armottoman maalausurakan syytä yhäkin.
Tämä vuodenajan lohduttomuus on hyvä sivustatuki vetelehtijöiden heimon jäsenille.

Eilen Riitta-parka kävi isäinpäivälahjoja hankkimassa. Huh, olipa sitten uuvuksissa sen jälkeen, ja torkkui telkkarin ääressä.
Illalla se onneksi luki rauhoittavia lukuja Jaakko Haavion kirjasta Paavon eväät, ja nukahtikin oitis.

Nyt lähden ottamaan siitä puhtia pois. Kinuskikakun ehtii leipoa tuonnempanakin. Manjana, manjana.

käytännön vilosohvianiLaiskottele joutessasi!    :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #24 : 11.11.10 - klo:10:52 »
Oi ei, sydämeni valittu on Maria von Wedemeyer. Hän tuli elämääni sen ollessa raskaimmillaan ja synkimmillään. Mutta päättelin; jos rakastaa kute me nyt, olisi jumalanpilkkaa olla antautumatta tunteelleen. Me kihlauduimme lopulta vankilassa, ja se... Leena tulee, hän ei oikein  hyväksy sitä että hyökkään koneelle kun hän hämmentää puuroa tai jotaki... mutta ei ole vaihtoehtoa, Taas kerran. Tunnen sieluni rohkaistuksi, nyt uskallan liittää tuttaviini naispuolisten henkilöiden kotikummituksia... Yällä Puolen me emme enää niitä kysymyksioä ajattele.  

Oi pyhä Marinus, nämä hallitsen;: Saksa engllanti espanja italia ja ranska mutta se on rapistunut. Hieman opin ruotsin kieltä sillä ahkeraan siellä kävin piispa Narhan Söderblominn tykönä, ja venäjää opiskelin Buchenwaldissa, minua tstävällisesti opasti kohtalotoverini Kokorin. Liittyy teidän suomalaisten historiaan siten että on herra Molotovin sisarenpoika. Ihminen voi opiskella myös keskitysleirissä. Samoin pelasimme shakkia, herra Kokorin oli lyömätön siinä lajissa.

Leena käskee oitis lopettaa... miksi...  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #25 : 11.11.10 - klo:11:48 »
Anna tulla kaikki kerralla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #26 : 11.11.10 - klo:11:53 »
Riitta-mummi luulee mielestäni aina vaan, että leppoisa oleilu on suurikin synti. Olen yrittänyt opettaa tuota A-tyypin höösääjää ottamaan lunginmin.
Mutta sen luterilainen työnarkomania on toivoton.

Juuri kun aamulla toppuutin kakunpaistosta, se alkoi vaihtaa uusittuun keittiöön vielä uudempaa ilmettä. Verhojen laiton suoritti varmuudeksi kahteen kertaan. Sitten se melkein urvahti luekelemaan, mutta Lotta äiteineen ja koirineen piipahti ja niille mummi alkoi toimittaa heti syömistä aitokarjalaiseen tapaan.

Aloittivat joulu-ajan syömällä lipeäkalaa, valkoista munakastiketta ja punajuuria. Uuni-omenia päälle.
Tästä se hössötys nyt kai kuitenkin alkaa, ja minun S.L:n on painuttava muihin maisemiin. En kestä katsella sitä touhua ja sitten vielä vaivojaan valittelee!

epätoivoinen Suuri Laiskottelija   :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #27 : 11.11.10 - klo:12:06 »
Kun on ikänsä töitä tehnyt, miten vois lopettaa kuin seinään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #28 : 11.11.10 - klo:14:22 »
Anna tulla kaikki kerralla.

Älä' unta näe että annan. Kuule siltä kummitukselta ei jutut lopu. Oli eläessään vaitelias; nyt ottaa vahinkoa takaisin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Huomenta káikki
« Vastaus #29 : 11.11.10 - klo:14:24 »
Kun on ikänsä töitä tehnyt, miten vois lopettaa kuin seinään.
Siten että kuuntelee kotikummitustaan ja antaa sen päästä kunnolla ääneen. Eikös hän ollut Suuri Laiskottelija? Kun aikansa paasaa loppuu raadanta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.