Kirjoittaja Aihe: Tänään 72  (Luettu 20410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 72
« Vastaus #60 : 21.05.20 - klo:07:00 »
Tänään riemuitten eilen kunnostetusta terassista.  Eli on jälleen istutettu kesäkukkia sekä hyvässä uskossa perennoja.  Vuoden väri on himmeä vaaleanpunainen ynnä muutama hyvin tumma orvokki.  Näin kävi jotenkin.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 72
« Vastaus #61 : 22.05.20 - klo:04:41 »

   On riemu kun saan olla.
   Valoisa yö. Yö on päivää hiljaisempi. Linnut ahkeroivat pesuepuuhissa. Korona näyttää laantuvan - en kirjoita: toistaiseksi, vaan tällä hetkellä. Tiedemiehille on kuitenkin annettava osansa, heille jotka pitävät toista aaltoa mahdollisena. Optimisti saa olla ennusteista huolimatta.
   Heräsin vanhaa tapaa noudattaen (Herra armahda) neljä tuntia nukuttuani. Olen pakannut kahteen muovikassiin eristysajan tyhjät pullot ja tölkit, syönyt aamiaisen, pelannut pasianssia (Trea Peaks) ja laittanut pölyimurin asemiin.
   Klo 6.30 starttaan lenkille ellen nuku pommiin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 72
« Vastaus #62 : 22.05.20 - klo:09:44 »
Olen lähdössä diabeteshoitajan syyniin. Saa nähdä mitä sillä sektorilla saan kuulla.
Koronan takia on tullut lisää painoa, siitä torutaan varmasti.

Jalat syynätään ja känsäkin huomioidaan. Tosin sain sen itse hoideltua kivuttomaksi.

Silmäpolilla sain nuhteita kun kerroin lopettaneeni yhden verenpainelääkkeen ' omin päin'.
Kun huimaili ja paineet olivat 110 / 72 tytär ja vävy usuttivat kokeilemaan auttaisiko vähentäminen. Auttoikin, mutta sapiskaa tuli. Palailin Amlodipiniinkin.

...
Olen lukenut Lauri Mustakallion elämänkertaa yli puoleenväliin. Sota on menossa, ja Äänislinnassa ollaan 1942 syyskesänä. Lauri sai komennuksen erämaahan kun kinusi kotilomaa liian ahkerasti.

Ei tämä ole kovin kiinnostavaa, luen lähinnä Mustakallio-sukua tunteneena.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #63 : 22.05.20 - klo:17:51 »
^
Taidan arvata, että mistä lähteestä on "tuksuvat tuomet" löydetty. Mielstäni on kiva käyttää puheessa ja tekstissä muilta opittuja sanontoja.

No nyt kiinnostaa, että missä noin on sanottu? :eusa_think: Tuo tuli ihan omasta päästäni. En ainakaan nyt keksi, mistä olisi :017:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #64 : 22.05.20 - klo:17:54 »
Tänään huikean hieno pyöräilysää :055: 
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #65 : 22.05.20 - klo:18:02 »
Tänään riemuitten eilen kunnostetusta terassista.  Eli on jälleen istutettu kesäkukkia sekä hyvässä uskossa perennoja.  Vuoden väri on himmeä vaaleanpunainen ynnä muutama hyvin tumma orvokki.  Näin kävi jotenkin.  :icon_biggrin:

Suap nähä, mitä kukkia tulee laitettua täksi kesäksi parvekkeelle. Miljoonakello on viihtynyt yleensä helteestä huolimatta, kun muistaa kastella ja pitää laseja auki kuumimmilla keleillä. Nyt taitaa aurinko olla jo niin korkealla, ettei koko päivää porota miljoonakellonurkkaan. Täytyykin alkaa etsiä sopivan kukkeaa kasvia :055:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 72
« Vastaus #66 : 22.05.20 - klo:21:05 »
Tänään kiersin taloa kilpaa auringon kanssa. Olin vikkelämpi. Tosin, olen myös huomattavasti nuorempi kuin aurinko. Siitä huolimatta aurinko on minua paljon säteilevämpi, valovoimaisempi ja vaikutusvaltaisempi.  :023: 
Siis pesin ikkunoita. Talossa kun on reikiä joka seinällä.
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 72
« Vastaus #67 : 22.05.20 - klo:21:10 »
Tuosta talon kiertämisestä tuli mieleen.
Vuonna 1985 oli omakoti rakenteilla, itse tietysti maalasin lautaseinät ulkoa.
Kun maalaushomma tuli valmiiksi, naapuri tuli sanomaan, nyt olet pakosta kiertänyt talon
kertaalleen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #68 : 23.05.20 - klo:15:20 »
Asensin vesipumput kaivolla. Nira-käsipumppu on hortensavedelle ja Bilteman 230 V on kasteluvedelle. Sitten lanalla tasoittelin perunamaata, että se silmää hivelisi. Mitästä tyhjää, ei ole mikään niinkuin ennen,,,, Vein lanan pois ja vaihdoin karhiin, niin tuli priimaa vaikka vain tavallista olin vailla  :003:.

Härmän reissua varten tarkistin Poksin kaasu/sähköasiat. Kun lämmittimen panin maksimille, niin punainen valo alkoi vilkkua,,,,aha alijännitettä, joten panin latauksenkin pariksi päiväksi päälle. Ja lopuksi panin lataukseen päältäajettavankin akun. Se on hienostunutta mallia, sillä saatuaan virtaa kylkiensä väliin riittävästi, se ilmaisee sen ledeillään.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #69 : 24.05.20 - klo:12:11 »
Kirjoitin mutta katosi.. Siis tänään juuri nyt kirkas mutta pilvinen sää. Eilen pyöräilin reilusti yli 40 km, kun vähän eksyin reitiltä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Tänään 72
« Vastaus #70 : 24.05.20 - klo:12:30 »
Huimaus jota on minulla ollut jo yli kaksi viikkoa on muuttunut jatkuvaksi. Olo on kuin kunnon kännissä. :003:  Itse asiassa ei naurata, vaan kuvottaa.

Nukuinko niskani viime yönä jotenkin pahasti jumiin, vai teinkö harjoitteet väärin, en osaa arvellakaan.
Nyt on sunnuntai, kuten usein jos olisi apua tarvis. Tein hetki sitten vähän jooga-rentoutumista. Se auttoi pään raskauteen mutta ei huimaukseen.

Koska minulle on kahden asiantuntija arvio tämän varmasti olevan asentohuimausta, en pelkää aivoissa olevan mitään häikkää. Mutta onhan kurjaa. Kirjoittaminen on vaikeaa, lyöntivirheitä tulee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 72
« Vastaus #71 : 24.05.20 - klo:12:30 »
Mä en tee niin pitkiä pyörälenkkejä että olisi eksymisen vaaraa.
Ehkä eksymisen mahdollisuus on paremminkin pääkaupunkiseudulla pikkukatujen viidoakossa,
ja siellä ehkä joutuu vähän valitsemaan reittejä missä yleensä saa pyöräillä.

Takavuosikymmeninä on tullut useinkin hetkellisiä eksymisen tunteita suunnistusmetsissä.

Ja välillä sakkokierroksia.
Esim. työkaverin kanssa joskus hiihdettiin Lapissa Luostolta Pyhätunturille, yhdeltä
taukopaikalta lähdettäessä osuttiin väärälle ladulle ja tuli ylimääräinen reilu viiden kilsan kierros,
onneksi oli sellainen ettei pidemmälle harhaan ajauduttu.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #72 : 24.05.20 - klo:13:22 »

Nukuinko niskani viime yönä jotenkin pahasti jumiin, vai teinkö harjoitteet väärin, en osaa arvellakaan.


Kiitos muistutuksesta, minun pitää muistaa venytellä :039:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään 72
« Vastaus #73 : 24.05.20 - klo:13:24 »
Mä en tee niin pitkiä pyörälenkkejä että olisi eksymisen vaaraa.
Ehkä eksymisen mahdollisuus on paremminkin pääkaupunkiseudulla pikkukatujen viidoakossa,
ja siellä ehkä joutuu vähän valitsemaan reittejä missä yleensä saa pyöräillä.

Takavuosikymmeninä on tullut useinkin hetkellisiä eksymisen tunteita suunnistusmetsissä.

Ja välillä sakkokierroksia.
Esim. työkaverin kanssa joskus hiihdettiin Lapissa Luostolta Pyhätunturille, yhdeltä
taukopaikalta lähdettäessä osuttiin väärälle ladulle ja tuli ylimääräinen reilu viiden kilsan kierros,
onneksi oli sellainen ettei pidemmälle harhaan ajauduttu.

Minut pelasti kännykän kartta, sen verran huti meni, että tuntemattomat oli maisemat ympärillä. Muuten olisin etsinyt jonkun, jolta kysyä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 72
« Vastaus #74 : 30.05.20 - klo:15:07 »
Kesä on tullut kun ensimmäiset tervapääskyt (Apus Apus) on nähty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi