Kirjoittaja Aihe: Pappi  (Luettu 15600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pappi
« Vastaus #45 : 08.10.10 - klo:14:03 »
Kuule tätä miestä minä, Riitta-mummi, fanitan. Niskasen (ja NG.Malmbergin) oppi on sitä, että aina täytyy pysyä viheliäisyytensä tilassa ja tuntea pahat tekonsa.
Taidanpa minäkin tuntea erään seuraajistaan... miksei, jos jaksaa sen lisäksi tehdä työnsä, tuo jo käy työstä. Se etu sillä taitaa olla, ettei järin syyttele toisia maailman pahuudesta.  Mutta kuka jaksaa sitten muuta ajatella? Ja muita missään mielessä?  Ilta taitaa kulua niin että minä kurja taas jätin lähimmäiseni pulaan.   No jaa... ainut herännyt esivaareistani ajatteli tähän malliin ja kasvatti perheensäkin, kunnes pastorispoika irrottautui koko liikkeestä, ja hänestä tuli "hedbergiläinen" uskonluopio. Kun isä siitä kuuli, kirjoitti takaisin, että olisi mieluummin ottanut vastaan tiedon pojan kuolemasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pappi
« Vastaus #46 : 10.10.10 - klo:08:24 »
Minä olen körttipötky ja tykkään ikivanhasta heetperilärisyydestä. Ei muuten SLEY:n tilaisuuksissa nykyään puhuta avarasta armosta. Aika paljon körttiläisten seuratuvissa ja körttiläisten arkipäivässä puhutaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pappi
« Vastaus #47 : 10.10.10 - klo:09:15 »
Minä olen körttipötky ja tykkään ikivanhasta heetperilärisyydestä. Ei muuten SLEY:n tilaisuuksissa nykyään puhuta avarasta armosta. Aika paljon körttiläisten seuratuvissa ja körttiläisten arkipäivässä puhutaan.
Tuota tuota. Ymmärrän kotiseuturakkauden eikä siinä ole mitään pahaa. Näillä liikkeillä vain  näyttää olevan oma kehityskaarensa pikemmin kuin pysyvä profiili, väittääpi ihan ns. körttipötky pappi. Kahdeksankymmenluvulla tämä meni toisinpäin.

Ei niin, että sekään olisi ollut järin omaa itselleni, tässä maassa herätysliiketausta ja sehde herätyskristillisyyteen määräytyy lähinnä kasvinseudun mukaan ellei vanhemmilla ole tiukkoja juuria jossakin. Tai, niin oli silloin kun oltiin enempi paikallaan eli sitäkin ennen, nettiä ei vielä oltu edes uneksittu ynnä muuta, eikä aina oikein tiedetty minne oltiin edes tervetulleita vaikka virallisesti tietysti ei olisi pois ajettukaan. Vitoslaisuudesta kyllä irrottautui ilman sydämenkivistystä, kräsäläisyys edustikin jonkinlaista nuoriosouskontoa josta vei vaikeasti aikuisuuteen tietä, ehkä siksi kaikki sarjaa "meidän liikkeessäpäs" ja "kuulisivatpas muiden liikeiden ihmiset kuinka meidän pappi osaa saarnata"   on vähän hymyilyttävää... on kuin selittäisi että ainoa hyvä pesistiimi on KPL, ja mailasta tulee jos muuta väitätte...  Ja mitä evankelisuuteen tulee, kuinkas sen SLEY:n kanssa on, en ole aivan kartalla, eikö tuo ole jakautunut ainakin kerran eli elävät omat toistupalaisuutensa tai lestadiolaisuuden pirstoutumisaikansa nyt.  Vähintään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pappi
« Vastaus #48 : 10.10.10 - klo:09:31 »
Kyllä, Leena, on vähintään...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pappi
« Vastaus #49 : 10.10.10 - klo:09:36 »
Kyllä, Leena, on vähintään...
Leenaan täytyy suhtautua ymmärtäväisesti, hänet on sullottu hyvin HY-VIN täyteen episteemisen verifioinnin ontologisia falsifikaatioimplikointeja kaikissa mahdollisissa universumeissa nyt ja huomenna ja iankaikksesti, amen. Kuumeisena vielä.
 >:(

Alan käsittää miksi ei ole värittömiä peruspappeja...näistä kirjoista...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pappi
« Vastaus #50 : 10.10.10 - klo:10:01 »
Meni ei teologilta yli hilseen kun aplikointi aplikaationa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pappi
« Vastaus #51 : 10.10.10 - klo:10:03 »
Meni ei teologilta yli hilseen kun aplikointi aplikaationa
Mutta huomaa ja riemuitse!  Replikointi replikaationa toimii! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.