Kirjoittaja Aihe: Uskoon tulleet 2  (Luettu 20625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #15 : 26.04.14 - klo:13:36 »
Vn kirjoitti, mitä ylempänä tarkoitin: konfirmaation ja ehtoollisen aikuisena. Kohortissa aikanaan yritin kahta asiaa peräänkatsoa: uimataitoa ja rippikoulun käymistä. Nehän oli helppo junailla isossa talossa, vapaaehtoisuuden perusteella. Rippikoululaisten kanssa ihan juhlittiin kahvitilaisuudella, sotilaskotisisaret, ne armoitetut vihreät sisaret .... junailivat.

Sotilaskotisisaren muistoihini kauneimpina kuuluvat poikien kasteet ja konfirmaatiot.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #16 : 26.04.14 - klo:13:54 »

---
Raamatun mukaan pahat hengetkin uskovat, mutta mitä se niitä auttaa. Sinne menevät pahantekijöiden kanssa ikuiseen tuleen.

Tuotapa en ole tullut ajatelleeksikaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #17 : 26.04.14 - klo:14:10 »
Sotilaskotisisaren muistoihini kauneimpina kuuluvat poikien kasteet ja konfirmaatiot.
Aivin, aivin  :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #18 : 26.04.14 - klo:14:10 »
Sotilaskotisisaren muistoihini kauneimpina kuuluvat poikien kasteet ja konfirmaatiot.

Jos olit Hennalan Sotkussa sehän oli jo tilana kirkollinen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #19 : 26.04.14 - klo:14:31 »
Aivan. Samoin oli Hämeenlinnan kirjasto, silloin 1960-luvulla kun sitä käytin, entinen ortodoksikirkko. Siitä oli kupolitorni kaadettu Suomen itsenäistyttyä. Hennalan kirkkoon ei muistaakseni oltu tornia ehditty tehdäkään. Rakennus on kirkollisella paikalla, kumpareella. Mikä lienee Sotkun talon kohtalo sitten kun armeija jättää Hennalan. Kasarmeihin on jo suunnitteilla asuntoja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #20 : 26.04.14 - klo:15:18 »
Hennalan Seuratuvaksi?  :023:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #21 : 02.05.14 - klo:07:31 »
Tuo pahojen henkien usko Jeesuksen jumaluuteen näyttää olevan selvästi vääristynyttä. Ne pitävät Vapahtajaa vihollisenaan, tuhoajana tai kiduttajana: "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!" Tämä saa miettimään, miten paljon ihmistenkin joukossa ehkä on pelkoa tai vihaa Jeesusta kohtaan. Annammeko me kristityt joskus sellaisen kuvan Vapahtajastamme, että Hän olisikin elämän rajoittaja ja torjuja?

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #22 : 02.05.14 - klo:08:20 »
Tuo pahojen henkien usko Jeesuksen jumaluuteen näyttää olevan selvästi vääristynyttä. Ne pitävät Vapahtajaa vihollisenaan, tuhoajana tai kiduttajana: "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!" Tämä saa miettimään, miten paljon ihmistenkin joukossa ehkä on pelkoa tai vihaa Jeesusta kohtaan. Annammeko me kristityt joskus sellaisen kuvan Vapahtajastamme, että Hän olisikin elämän rajoittaja ja torjuja?

...varmaankin
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #23 : 02.05.14 - klo:22:23 »
Tuo pahojen henkien usko Jeesuksen jumaluuteen näyttää olevan selvästi vääristynyttä. Ne pitävät Vapahtajaa vihollisenaan, tuhoajana tai kiduttajana: "Mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut tuhoamaan meidät? Minä tiedän, kuka sinä olet, Jumalan Pyhä!" Tämä saa miettimään, miten paljon ihmistenkin joukossa ehkä on pelkoa tai vihaa Jeesusta kohtaan. Annammeko me kristityt joskus sellaisen kuvan Vapahtajastamme, että Hän olisikin elämän rajoittaja ja torjuja?

Pena on niin viksu, et tiiä uskoltaako ees ottaa kantaa sanomisiinsa. :)

No jotenkin Jeesus sano kovasti, mutta oikeuden / tai syy ja seurauksen tai suomeksi.- kurvin lain mukaan, et sitä saa mitä tilaa vuoksi.

En usko Jeesuksen olleen menossa tuhoamaan tai vaivaamaan, niitä riivaajia.
Luulisin että riivaajat kun tiesivät tehneensä tietoisesti pahaa saavansa tuomion vielä siitä joskus, menneen sekaisin ja alkaneet kyselemään, mitäs Jeesus jo nyt ennen aikoja siis ennen viimestä tuomiota meitä olet tullut tuhoamaan..

Siksi kait jokunen ihminen kun tekee tietoisesti ihan väärin, niin vihaa Jeesusta,. Ei jotenkin jaksa uskoa anteeksi antoon ja kääntymyksen riittävyyteen?
Ja jos joku juttelee Jeesuksesta, niiin alkaa hermoilemaan?
« Viimeksi muokattu: 02.05.14 - klo:22:27 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22087
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #24 : 02.05.14 - klo:22:35 »
En usko Jeesuksen olleen menossa tuhoamaan tai vaivaamaan, niitä riivaajia.

Et usko, koska et ole riivattu.

Siinä minun ymmärtääkseni niiden henkien pahuus juuri oli, että vihasivat Jeesusta piinaajanaan, vaikka Hän ei sellainen olekaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #25 : 04.05.14 - klo:23:43 »
Et usko, koska et ole riivattu.

Siinä minun ymmärtääkseni niiden henkien pahuus juuri oli, että vihasivat Jeesusta piinaajanaan, vaikka Hän ei sellainen olekaan.

Kun Jeesus ei ollutkaan riivaajien tuomitsitsija siis Hän oli riivaajien rakastaja. Siis Hän oli universumin pelastaja. Kristillisen uskon kannalta saattaa tämä olla hieman siedettävä ajatus.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #26 : 05.05.14 - klo:06:52 »
Ei tuominnut, ei.  Ajoi kuitenkin pois sanoilla: Mene pois Saatana !  Toisaalta hän ja Johannes Kastaja sanoivat fariseuksia kyykäärmeiden sikiöiksi.

Onko tämä sitä; Vihastua saa, mutta ei vihata ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #27 : 05.05.14 - klo:09:53 »

Onko tämä sitä; Vihastua saa, mutta ei vihata ?

tämä on kyllä sitä... Riitta-mummi, olet älykäs... minä en olisi saanut tuota ajatusta päähän...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #28 : 05.05.14 - klo:10:25 »
Onko älykkyys samaa kuin ymmärrys ? Kyllä sinä tiedät, mistä sitä annetaan. :039:

Ei ole käynyt kehuminen, mutta jotakin tapahtui mestareita luettuani. Kun jättää omat suunnitelmat ja järjestelyt tekemättä, kaikki luontuu ja järjestyy. Tyhjäkin pää saa täytettä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Simana

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Vs: Uskoon tulleet 2
« Vastaus #29 : 03.07.14 - klo:14:14 »
Minä sain äidinmaidossa evankelisen (vanhoillinen) kasvatuksen. Ok, paitsi etten oikein viihtynyt tai ollut "kotona" tilaisuuksissa. Mieleeni on jäänyt lapsuudesta sukulaismies, joka olisi halunnut tulla kirkkoon. Minä tottakai kehoitin tulemaan. Hän siihen, ei hänellä ole sellaisia housuja joilla voisi tulla. Sanoin ettei siellä kukaan hänen housujaan katso ja ainahan voi jäädä takapenkkiin istumaan. Minä olin niitä ensimmäisiä, jotka farkuissa meni kirkkoon. No kuitenkin, tunne oli se, että olisi pitänyt olla parempi kuin onkaan.
Viime kesän juhlilla Lohtajalla lauloin Siionin kannelta ja niin "löysin" herännäiset, silloin en vielä tiennyt, että on olemassa myös Siionin virret. Tämä virsikirjasekaannus laitti hakemaan tietoa asiasta ja löytyi Haapajärven herätysjuhlat ja sitä myötä körttiradio. Kuuntelin innolla lähetyksiä ja ne saarnat teki minuun ison vaikutuksen ja nyt odotan kuin kuuta nousevaa, että lähetykset alkaa taas, eli huomenna.
Mahdollista körttiläisyyttäni vahvisti työkaverin (vanhoillislestadiolainen) kommentti, kun ilmoitin töiden jälkeen lähteväni Haapajärvelle körttiseuroihin. "Ei ne ole oikeita uskovaisia".
Olin myös kovasti tulossa Lapualle, mutta niin vain on töitä, kun lomajärjestelyt ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Radio toivottavasti pelaa. Täällä foorumissa lukemani viestit on mielenkiintoista luettavaa ja luulen ainakin löytäneeni kotiin, on kuin jotain olisi aina puuttunut, nyt elän toivossa, että se palanen on löytynyt.  :039: