Prieks, eli kippis ja skool.
Olen nyt taas tutustunut enempi tähän kulttuuriin täällä Latviassa.
No ei varmaan ketään kirjoita, mutta kun nyt täällä baarissa ollaan, niin tuumaillaan nyt.
Ihmetellyt miksi täällä on niin paljon mielenterveys ongelmaisia, ehkä siksi niin hyvin tykkään täällä olla?
- No syitä syviä miettinyt, siis miksi?
Noh latvialaiset ovat euroopan en tiedä josko maailmankin suurimpia juoppoja.
Alkoholisteja paljon, siis ihan kunnon juoppoja kulutus suurin siis maailmassa.
. Ehkä siksikin tuntuu kotoisalta?
Luulen kuitenkin juuutalaisten joukkosurman historiassa olevan yksi iso syy.
Tein öö exkursion, mikähän se taas suomeksi, no vaikka tutustumis reissun Ventspils sin joukkosurma rannalle.
- Ihan tolkuttomasti jengii teilattiin siellä.
Etsin ja etsin sitä muistomerkkiä sieltä rannalta ja löysin sitten ja tein hartaan eleen siellä, öö otan osaa ja kallistin päätä puolelle ja toiselle jokasen kerran.
No lähdin sieltä ja tietty auto jäi pohjasta jumiin sinne hiekkäsärkälle ja siinä jokusen tunnin ähelsin, kunnes joku mut vetäs ylös ja pois.
Mutta siis niinku Latviassa tapettiin ihan hirveesti juutalaisia ja jos uskoo niittämisen ja kylvämisen lakiin, niin olisiko että siitä johtuu paljon maan pahoinvoinnista.
Toisaalta Saksalla ei niin huonosti mene, vaikka hehän ne tappoi, kuten roomalaiset Jeesuksen ei juutalaiset tappaneet Jeesusta, mutta vaikutti kuten latvialaiset ilmiantoi.
Jotenkin pieni suhtautumis ongelma asenne on syntynyt latvialaisiin historiaan tutustumisen jälkeen.
Vaikkakin ihan kivasti mulla menee heidän kanssaan täällä.
Jorinat sikseen ja baariin musaa:
https://www.youtube.com/watch?v=4tVrbzboYU8&list=RDMM&index=40&ab_channel=Elle%26Toni