Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 12  (Luettu 32661 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #135 : 01.09.12 - klo:10:09 »
Helsingissä valtavina parvina puistoissa paskantavat hanhet ovat tuontitavaraa. Samanlainen maanvaiva ne ovat esimerkiksi Toronto Islandin puistoissa. Toinen maanvaiva ovat entiset lemmikkikanit, jotka lisääntyvät kuin kanit ja kaivavat tunneleita täyteen puistot ja hautausmaat. Ihminen sotkee luonnon systeemit.

Valkoposkihanhi ei ole tuontitavaraa. Niitähän ne Helsingin paskovat hanhet on. Kanadanhanhi Suomessa on istutettu, mutta niitä pääkaupunkiseudulla on kesäisin alle 50.

Se on totta, että ihminen sotkee luonnon järjestyksen.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #136 : 01.09.12 - klo:10:12 »
Valitettavasti monien lajien luonnolliset viholliset on tuhottu ja se sotkee tasapainoa.

Eikö bongaus ole keräilyä siinä kuin postimerkkien keräily?

Ihminen sotkee toimillaan luonnon tasapainon.

On, bongaus on keräilyä. Se on vain yksi lintuharrastuksen muodoista, mutta kyllä lähes jokainen harrastaja (myös bongauksen vastustaja) tietää havaitsemiensa lajien määrän.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #137 : 01.09.12 - klo:10:13 »
Valkoposkihanhi ei ole tuontitavaraa. Niitähän ne Helsingin paskovat hanhet on. Kanadanhanhi Suomessa on istutettu, mutta niitä pääkaupunkiseudulla on kesäisin alle 50.

Se on totta, että ihminen sotkee luonnon järjestyksen.

Aina voi viisastua. Errare humanum est
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #138 : 01.09.12 - klo:20:18 »
Ihminen sotkee toimillaan luonnon tasapainon.

On, bongaus on keräilyä. Se on vain yksi lintuharrastuksen muodoista, mutta kyllä lähes jokainen harrastaja (myös bongauksen vastustaja) tietää havaitsemiensa lajien määrän.

Minä olen kuvitellut, että lintujen bongaaminen on sitä, että lasketaan, kuinka monta lintua on onnistunut näkemään ja mitä lajeja. Hei haloo, jos bongarit keräilevät lintuja, niin mitä he tekevät niillä. Päästävätkö he ne vapaaksi vai perustavatko lintutarhan?  :017:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #139 : 01.09.12 - klo:20:24 »
Minä haluaisin kanalan. Kenttäpiispallakin on. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #140 : 01.09.12 - klo:20:50 »
Minä olen kuvitellut, että lintujen bongaaminen on sitä, että lasketaan, kuinka monta lintua on onnistunut näkemään ja mitä lajeja. Hei haloo, jos bongarit keräilevät lintuja, niin mitä he tekevät niillä. Päästävätkö he ne vapaaksi vai perustavatko lintutarhan?  :017:

No, bongarit ja muutkin kyllä vertailevat pinnamääriään ja bongariliittolaisilla on mitä eriskummallisimpia pinnalistoja. Bongariliitto ry www.bongariliitto.fi kuuluu yhtenä yhdistyksenä BirdLife Suomeen.

Staijarit eli muutontarkkailijat on oma ryhmänsä ja rengastajat omansa jne. Ihminen voi myös olla bongari, staijari jne. samassa persoonassa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #141 : 02.09.12 - klo:07:54 »
Merivalvonta on ihanneammatti lintumiehelle. Voi samoilla kiikareilla tarkkailla laivaliikennettä ja muuttolintuja. Tunnen yhden näin onnekkaan veijarin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #142 : 02.09.12 - klo:09:10 »
   Helsingin kauppatorin lokit ovat aiheuttaneet paljon harmia.



Juu. Niillä esiintyy selvää järjestäytynyttä rikollisuutta. Yksi tulee siihen sohlaamaan ja toinen sieppaa lihapiirakkasi kun katsot että päällekö se p!"#¤%&/U(I)koo.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #143 : 02.09.12 - klo:15:51 »
Juu. Niillä esiintyy selvää järjestäytynyttä rikollisuutta. Yksi tulee siihen sohlaamaan ja toinen sieppaa lihapiirakkasi kun katsot että päällekö se p!"#¤%&/U(I)koo.

Onpa 'as' kirjoitettu monella merkillä! Lokit ovat älykkäitä ja yhteistyökykyisiä lurjuksia. Variksissa on sama vika (ansio).

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut osa 12
« Vastaus #144 : 02.09.12 - klo:19:54 »
Linnut lentävät osaan 13
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi