Kirjoittaja Aihe: Mita puoluetta kannatan?  (Luettu 16812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Mita puoluetta kannatan?
« : 14.11.11 - klo:21:34 »
 Kerro poliittinen suuntautuneisuutesi.
Mita puoluetta tai puolueita kannatat ja
onko se aidin maidosts perittya?
Keta et ainakaan aanestaisi presidentin vaaleissa?
Keta voisit harkita aanestavasi presidentiksi ja miksi?
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #1 : 14.11.11 - klo:21:48 »
Kerro poliittinen suuntautuneisuutesi.
Mita puoluetta tai puolueita kannatat ja
onko se aidin maidosts perittya?
Keta et ainakaan aanestaisi presidentin vaaleissa?
Keta voisit harkita aanestavasi presidentiksi ja miksi?

En ole saanut poliittista kasvatusta. Muuta en täällä kommentoi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #2 : 14.11.11 - klo:22:30 »
Ajattelin äänestää Timo Soinia ja katsoa sitten miten Perussuomalaisten käy kun Soini on presidenttinä  :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #3 : 14.11.11 - klo:22:42 »
Harkitsen joka vaaleissa uudestaan, mitä puoluetta ja ketä henkilöä äänestän. Minusta on vähän hölmöä kannattaa jotain puoluetta kuin jalkapalloseuraa. Ei kai maan asioita hoideta fanittamalla?

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #4 : 14.11.11 - klo:23:04 »
Äänestän yleensä henkilöä, jolla on kokemusta siitä, mistä raha tulee ja miten. Rahan kuluttamisen asiantuntijoita riittää muutenkin.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #5 : 15.11.11 - klo:06:57 »

   Suomen Keskustaa


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33817
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #6 : 15.11.11 - klo:08:36 »
Nuoresta asti aina nelikymppiseksi olin kokoomuslainen. Sitten ns. uskoontulon jälkeen 25 v. olin aktiivi KD:lainen, mutta toissa vuonna en enää voinut kuulua tähänkään puolueeseen. Olen nyt  vapaata riista . Kunnallisvaaleissa äänestän tuttua luotettavaa ehdokasta, viime eduskuntavaaleissa Suomen Keskustaa. meidän vaalipiirissä oli hyvä hollolalainen ehdokas. Tulevaksi pressaksi haluaisin Pekka Haaviston. Perustelemaan ei kannata käydä, mutta hän on minulle paras.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #7 : 15.11.11 - klo:10:59 »
Olen aina halunnut äänestää ihmistä enkä puoluetta. Itse en halua kuulua mihinkään puolueeseen, koska niissä on puoluekuri. Pitäisi äänestää omia periaatteitaan vastaan  semmoisesta en pidä.

Toisaalta ymmärrän, että joskus voi olla viisasta taktikoida niin, että äänestää jotain muuta kuin omaa ehdokasta niin, että joku vihoviimeinen ei pääse k.o. paikalle. Itse en vain halua osallistua semmoiseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #8 : 15.11.11 - klo:13:30 »
Kannatan ja äänestän puoluetta/henkilöä, joka edes lupaa pitää kaikkein vähäosaisimpien puolta. Niiden, jotka eivät saa ääntään kuuluville.

Vankkumatta rahan ylivaltaa vastaan!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22085
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #9 : 15.11.11 - klo:13:46 »
Vankkumatta rahan ylivaltaa vastaan!

Solidaariset taisteluterveiseni!

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #10 : 15.11.11 - klo:13:55 »
Jos uurnalla käyn, niin Väyryselle ääneni annan, koska ei Saulia pidä suoraan päästää pressaksi.
Maalle ei ole hyväksi jos pressa ja ministerit on samaa puoluetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #11 : 15.11.11 - klo:14:45 »
Jos uurnalla käyn, niin Väyryselle ääneni annan, koska ei Saulia pidä suoraan päästää pressaksi.
Maalle ei ole hyväksi jos pressa ja ministerit on samaa puoluetta.


Pressa vaihtuu vain kerran kuudessa vuodessa ja hallitus tiheämmin, joten ajatuksesi ontuu raskaasti. Koskaan ei tiedä mistä puolueesta on seuraava hallitus, mutta pressan tietää kuuden vuoden ajan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #12 : 15.11.11 - klo:18:53 »
Itselläni on perusdemariasenne mutta vaikka minulla nuorena oli SNK:n jäsenkirja, niin eipä ole puolueen.  Ja se asennekin alkaa olla kunnioitusta historiaa kohtaan. Kapinanajoista lähtien. Kieltäytyivät oikeaan aikaan aseista ja sanoivat Talvisodan syttyessä, että anteeksi tämä epäkohtelias vastaanotto, mutta olemme ajatelleet että venäläisiksi emme tule...   Samoin monin tavoin ovat olleet heikomman puolella. Viime aikoina vain niin pontevasti että ne joskusheikot alkavat olla koko lailla vahvimpia - eli muutama SAK-lainen liitto sanelee nyt tuntuvasti liikaa. Linnalta räätäli Halmetta mukaillen:  Aate alkaa olla varjoaan heikompi.

Ja äänestyskäyttäytymistäni en ole halunnut sitoa.  Se on henkilökysymys varsinkin presidenttiä valittaessa.

Mitä sitä tuosta perimästä... iikollia ja kommunistia löytyy.  Kotona sai korvilleen jos oli jotakin poliittista mieltä, minkä oikeastaan käsitän vasta isona - ja kunnioitan kovasti vanhempiani - kuin ne lutvivat ja erityisesti sukujensa kanssa, eli olin kyllä luvalla mitä olin, mutta en ääneen kotona.  Äidinmaitoakaan en saanu kun ei äidillä ollu tarjota, eli kepulaista olen kai nauttinut. Ei ollut vielä Tuttelia. Oli lehmää vain.

Aina kun joku lähtee äärilaitaan, menen yhdellä äänellä toiselle puolen.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #13 : 29.11.11 - klo:21:00 »
Olen vasemmalle suuntautunut, ja sain juuri ilmoittauduttua Vasemmistoliiton jäseneksi. Äidinmaidosta imettyä se ei ole. Kotonani ei paljon politiikasta puhuttu, mutta arvelen että vanhempani äänestivät porvaripuolueiden ehdokkaita, jos ylipäätään äänestivät.

Olen äärimmäisen kiitollinen siitä että minulla on poliittiset oikeuteni. Muistan vieläkin kuinka harmitti teininä kun en päässyt äänestämään.

Arvelen kuitenkin, että näissä presidentinvaaleissa en äänestä ainakaan Paavo Arhinmäkeä. Vaikkei pressan homma ihan niin tärkeä ole kuin aikaisemmin, on se kuitenkin niin tärkeä edelleen, että vähän Arhinmäen tähänastisia isommissa tehtävissä sopisi harjoitella.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Mita puoluetta kannatan?
« Vastaus #14 : 29.11.11 - klo:21:30 »
Demareita täälä Lapualla kannatan muiren tingilläkin. :icon_lol: Isäni oli lapuanlikkeen aikana naulaamas kloppina tyäväentaloon ovia ja ikkunoota kiinni. Jääkärikouluhun Saksahan myäs pyrki, mutta ei liian nuarena hualittu. Sorasta CCCP:ä vastahan palasi muuttuneena miähenä, kaveria ei halunnu jättää ja demareita äänesti.

AKUANKKA313 vois kyselyjensä lomas myäs itte antaa omat vastaukset kysymyksiinsä ::)
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.