Kirjoittaja Aihe: Kirje Ruutille  (Luettu 71516 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #15 : 15.09.16 - klo:13:33 »
Ps. 90:12

Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #16 : 15.09.16 - klo:13:35 »
Psalmit 103:

14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.
15 Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruoho, hän kukoistaa niinkuin kukkanen kedolla.
16 Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne.
17 Mutta Herran armo pysyy iankaikkisesta iankaikkiseen niille, jotka häntä pelkäävät, ja hänen vanhurskautensa lasten lapsille,

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #17 : 15.09.16 - klo:13:42 »
Ps. 90:12

Opeta meitä laskemaan päivämme oikein, että me saisimme viisaan sydämen.

Tässä kuva Mannerheimintien Raamattuikkunasta:
http://u4194.shellit.org/ikkunakuvat/20080331.jpg

Tällä hetkellä siellä on tuo "Usko minua", ollut jo jonkun vuoden. En ole jaksanut käydä vaihtamassa tekstiä.
http://u4194.shellit.org/ikkunakuvat/Pc160091.jpg

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #18 : 15.09.16 - klo:13:43 »
Puhuttelevia tekstejä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #19 : 15.09.16 - klo:13:45 »
Tämä on minusta sen verran kaunis kuva, että laitan senkin tänne:
http://u4194.shellit.org/ikkunakuvat/Pc060046.jpg

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #20 : 25.09.16 - klo:15:13 »
Sytytän mielessäni kynttilät.
Ja lasken kimpun Ruutille.
Ja omalle pojalleni, Vesalle.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #21 : 25.09.16 - klo:18:04 »
Kiitos, yritetään mennä eteenpäin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #22 : 25.09.16 - klo:19:20 »
Varovaisesti tässä ketjussa koitan olla, kuin riisuen kengät jalastani.
Villasukkasillani.
En multa-anturoin enkä korkokengin, etten talloisi mitään.
Kunnioittavasti.
Ja ikävöiden.

Ja kyllä, eteen päin mennään, päivä päivältä, hetki hetkeltä.

Taivaan Isän siunausta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #23 : 06.10.16 - klo:13:45 »
Kuulehan, tyttäreni, pitää taas Sinulle kirjoittaa. Olen joutunut lehdistä lukemaan artikkeleita, missä poliisi on ampunut puukotusta yrittäneen miehen. En sietäisi lukea poliisista, kuolemasta, väkivallasta, epätietoisuudesta, huhuista ja vastaavista asioista. Mihin minä silmäni panisin, sillä onhan omaa aikaansa yritettävä seurata. Mainittu tapaus on kuitenkin enkelitarina siinä mielessä, että uhriksi joutunut nainen pelastui poliisin toimenpiteen johdosta. Tapauksessa on kolme omaistahoa ja niiden osa ei ole helppo, vaikka olisi "voiman oikealla" puolella.

Olemme äitisi kanssa keskustelleet, että minkäkaiset eväät Sinä kodissamme sait. Paljonhan me juttelimme ja toisissamme kävimme, ihan viimeiseen asti. Sitten poistuit. Eri yhteyksissä rukoillaan, että me varjeltuisimme äkkikuolemasta. Asiassa on hyvä ja huono puoli. Sinä olet perillä, saat elää ikieloasi. Äkkikuolema koskettaakin omaisia ja joskus kauan ja kipeästi. Yksillä Herättäjäjuhlilla oli päämottona "Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon". Tässä hengessä elellään. Tiedän, että en Sinun osaasi hankaloita, kun Sinulle apeuttani kirjoitan. Minä uskon jälleennäkemiseemme ja se ei ole maallista lakia, eikä uskoani voida ottaa minulta pois.
Kyllähän me yritimme Sinut maailmaan varustaa. Mielelläsi lähdit Keyrityn saareen riparille. Olen sieltä yhtä kuvaa yrittnyt löytää, mutta olemme muuttaneet niin monta kertaa, että kuva on hukassa. Soitit pianoa ja Sinulla oli marsu, sitten kiinnosti hevostytön aika ja monena vuotena hiihdit ja ammuit kilpailuissa. Määrätietoisena naisena luit ylioppilaskirjoituksiin kunnolla ja sait kuusi laudaturia. Valmistuit kielten maisteriksi. Veljellesihän tuli tällaisesta tietenkin paineita, mutta on hänkin yliopistosta saanut maisterin paperit. Maksoimme opintolainasi pois, että miehesi ei voinut tympeillä, että hänenkö pitää vielä lainatkin hoitaa. Olen varma, että asuinkylässäsi ansiotulosi olivat sieltä korkeimmasta päästä, mutta miehesi oli minulle sellainen "big question mark". Sinä hänet olit valinnut ja häntä rakastit, kyllä se minulle riitti.

Soittelemme harvakseltaan yhden ystävättäresi kanssa. Viimeksi hän oli, taas kerran, kovin tympeissään siitä, kun se länsirannikon nainen miehellesi sen alapääselfien lähetti, sieltä isosta kainalostaan, naisen ainuasta eikä helmassa ollut alushousuja. Äitisi toppuutteli ja sanoi, että annetaan sen asian olla. Sinähän soitit meille ja sanoit, että tulet taistelemaan avioliittosi jatkumisen puolesta. Sinulle tuli aika, jolloin ei ollut tulevaisuutta eikä toivoa. Et sattumoisin ollut kuitenkaan siellä jäämienmaan tutkintavankina yksin. Sinulle on todistaja. Menehtymistäsi edeltävänä yönä on alakerran huoneessa ollut henkilö, joka on kuullut Sinun olleen levoton monien tuntien ajan, että olit huutanut, maininnut sanan sairaanhoitaja, olit jyskyttänyt ja ikäänkuin hakannut päätäsi seinään. Seuraavana yönä tuhouduit vapaaehtoisesti. Liian kauan poliisi Sinulta tunnustustasi oli vailla ottamatta huomioon, että olet huonossa kunnossa. Lain mukaan pidättäjän tulee huolehtia pidätetyn turvallisuudesta. Miksi Sinut jätettiin yksin ja valvomatta?  Lehdessä oli tieto, että et ole tunnustanut sitä, mistä Sinua epäillään. Parin tunnin kuluttua oli uusi tieto, että olet menhtynyt jäämienmaan tutkintavankilassa. Tämän tiedon kanssa on nyt eletty jo puoli vuotta. Haluan tietää sen, miten ne viimeiset hetkesi menivät, että pitikö Sinun kitua. Myönteistä on tietysti se, että pääsit, kuten halusit, pois etkä jäänyt halvaantuneeksi tai että kurkkutorvesi olisi vain murskautunut.
Jäähän nyt taas joksikin aikaa puuhiisi. Saatan kirjoittaa, jos asiasi täällä jotenkin edistyy. Isäsi

P.s. Olen katsellut ne Eilatin aikaiset kuvamme vv 1976-1977. Orlylle emme ole kirjoittaneet poismenostasi, teemme sen sitten, kun hänet näemme.



Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #24 : 06.10.16 - klo:15:01 »
Aralla tunnolla, hiljaisena, täällä luen...en osaa enää kirjoittaa...ajatus ei kulje... :'(

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #25 : 07.10.16 - klo:17:23 »


Kuljen ajatuksissani hiljaa tässä ketjussa.
Luen pääasiassa.
Nyt toin kukkia.
En talvijuttuja vaan lempikukkasiani.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #26 : 07.10.16 - klo:20:27 »
^
^
Jumalan kämmenellä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #27 : 03.11.16 - klo:18:44 »

Viimeinen hetki täällä ei, niin kummallista kuin se oikeastaan onkin, ole tuskallinen. Ei liioin passiivinen. En tiedä osaako tieto lohduttaa, itse ajattelen sitä siksi että tiedän monet vaihtoehdot. Miksi juuri huojennus ja rauha on viimeisenä?  Miksei yhtä hyvin suunnaton ahdistus? Ei vain ole.

Ihmistä kohtaan uskon löytyvän armon ja oikeuden, hyväksynnän ja rakkauden toisinaan todella kuten Ruutille, kun ihmiset eivät sitä halunneetkaan antaa.

Ajattelen meitä täällä, jatkuvaa kateuttamme ja kaunaisuuttamme, vihaamme ja ennakkoluulojamme, ja vaikka itse en jaksaisi kestää samaa kuin te, 1944 ja malla, vaikka itsekkyyttäni tilaan ensimmäistä lähtövuoroa " ettei tarttis kaivata" ja samalla pelkään, ajattelen kumpaakin


Kun oma pohja vajoaa
niin armo yhä kannattaa
Sen päällä niinkuin kallion
minulla turvapaikka on.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #28 : 04.11.16 - klo:08:09 »
Omasta puolestani kiitos kirjoituksestasi. Sanotaan, että tieto lisää tuskaa. Tällä hetkellä olen eri mieltä. Ehkä voisin rauhoittua, jos ne Ruutin viimeiset hetket minulle joku kertoisi. Masennuksen kauttahan tässä lienen mennyt, mutta valo jo kajastanee.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kirje Ruutille
« Vastaus #29 : 04.11.16 - klo:09:32 »
Kiitos Leena ajatuksistasi.
Jumalan siunausta sinun elämääsi.
Kokonaisvaltaisesti ja elämän kaikilla eri sektoreilla.