Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö vol.5  (Luettu 19595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #30 : 30.11.10 - klo:07:59 »
Helluntaiseurakunnan ikkunat näyttivät hyviltä.
Voisit tietty laittaa myös www.magrock.eu linkin sinne :-\

Toi on suht neutraalia tekstiä. Se sopii mun mielestä ikkunoihin, mutta silloin kun tulee tyyliin. Tee parannus ja käänny, niin silloin ihmiset suuttuu ja tulee vastenmielisyys sanomaa kohtaan.

Joku nuoruudessani sanoi, että uskonnolliset lappuset käy hermoille, kun niissä vain on aina käänny tai joudut kuumaan paikkaan.
Kyllähän uskomiseen kuuluu paljon muutakin, vai eikö kuulukkin?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #31 : 30.11.10 - klo:09:43 »
Lainaus käyttäjältä: 5veisaaja
Tee parannus ja käänny, niin silloin ihmiset suuttuu ja tulee vastenmielisyys sanomaa kohtaan.

On hyvä käyttää ferilaisia tekstejä.
Parannuskehoituksetkin kuuluvat Raamattuun, joten ei ole hyvä sitä osa-aluetta pois bannata.

Raamatun tehtävä mielestäni on kahtalainen: synnyttää toisissa vastenmielisyyttä ja johtaa ihmisiä pois Kristuksesta sekä toisissa synnyttää uskoa ja viedä heitä enemmän Kristuksen suuntaan.
Kaikki eivät siis suutu ja koe asiaa vastenmieliseksi, kaikki eivät myös muutu ja pidä asiaa hyvänä.

Kun minä tapasin Auri Hakomaan ensimmäisen kerran, hän haukkui minut ja minun uskovaisuuteni ja kaiken täysin pataluhaksi.
Jyrisi parannuksen saarnaa ja kovaa lakia.
Kyllä teki hyvää. Hän tuli varsin sopivaan vaiheeseen omassa elämässäni, joten hänelle oli tilausta.
Hyvä, ettei lirkutellut vaan meni itse asiaan.
Toiset kyllä ovat Aurille suuttuneetkin.


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #32 : 30.11.10 - klo:10:06 »
John Steinbeckin Matka Chalien kanssa´ssa on kohtaus, jossa kuvataan papinvaalisaarnanäytteitä. Valituksi tuli paimen, joka saarnasi kuulijoille tulta ja tulikiveä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #33 : 08.12.10 - klo:13:14 »
Ylihuomenna perjantaina Raamattuikkuna Mannerheimintie 43A:ssa täyttää 1000 päivää.

Tällä hetkellä ikkunassa on teksti:
"
Usko
minua
--Jeesus--

Johannes 4:21
"

Kirjaimet on tehty repimällä valkoisesta kartongista.
Todella hieno ikkuna siitä tulikin.
Kirjaimet ovat sen verran suurikokoisia, että yksi sana mahtuu yhdelle riville.
Kyseessä on siis oikea jättikokoteksti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #34 : 08.12.10 - klo:13:54 »
Lahden seurakuntayhtymän joulukortti on minusta hienoin mitä muistan. Moni on varmaan toista mieltä. Vahinko etten löytänyt linkkiä tälle
Per-Oskar Grönroosin taidekortille. Hieman kuivuneen verenpunaiselle, vaaleahkolle pohjalle on tussiviivoin kuvattu pieni vauva vaippapöksyssä
kädet levällään, sädekehä loistaen pään päällä. Sisäsivulla vasemmalla on puhekupla samalla pohjavärillä kuin etusivu. Kuplassa suurella tikkukirjaimilla teksti:

SE ON POIKA !        alhaalla Matt. 1:23 Enkeli sanoi: Neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel-
se merkitsee: Jumala on eidän kanssamme.

Oikealla sivulla: Armorikasta Vapahtajamme syntymäjuhlaa!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #35 : 10.12.10 - klo:08:55 »
Turhaa tietysti jauhaa samaa asiaa, mutta tänään on nyt sitten se 1000 päivän Raamattuikkuna -juhla, jota en sen kummemmin vietä asian merkeissä.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #36 : 11.12.10 - klo:08:47 »
On hyvä käyttää ferilaisia tekstejä.
Parannuskehoituksetkin kuuluvat Raamattuun, joten ei ole hyvä sitä osa-aluetta pois bannata.

Raamatun tehtävä mielestäni on kahtalainen: synnyttää toisissa vastenmielisyyttä ja johtaa ihmisiä pois Kristuksesta sekä toisissa synnyttää uskoa ja viedä heitä enemmän Kristuksen suuntaan.
Kaikki eivät siis suutu ja koe asiaa vastenmieliseksi, kaikki eivät myös muutu ja pidä asiaa hyvänä.

Kun minä tapasin Auri Hakomaan ensimmäisen kerran, hän haukkui minut ja minun uskovaisuuteni ja kaiken täysin pataluhaksi.
Jyrisi parannuksen saarnaa ja kovaa lakia.
Kyllä teki hyvää. Hän tuli varsin sopivaan vaiheeseen omassa elämässäni, joten hänelle oli tilausta.
Hyvä, ettei lirkutellut vaan meni itse asiaan. Kyllä Jeesuksellekin suututtiin.
Toiset kyllä ovat Aurille suuttuneetkin.


wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #37 : 11.12.10 - klo:08:49 »
Kyllä Jeesuksellekin suututtiin.
wilhelmi niskasen jäljillä


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #39 : 31.12.10 - klo:11:40 »
Raamatunlauseen fontti on hienoa työtä. Vallankin kun vertaa ovessa olevaan julisteeseen. Lumisade on hieno mauste suomalaiselle kaduntallaajalle.

Kysyn miten päädyitte tähän Usko minua vaihtoehtoon. Miten erotat sen lauseesta Usko minuun?

Ei huono.   Jäädytitkö ne ratikkajulisteet?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #40 : 31.12.10 - klo:11:57 »
Raamatunlauseen fontti on hienoa työtä. Vallankin kun vertaa ovessa olevaan julisteeseen. Lumisade on hieno mauste suomalaiselle kaduntallaajalle.

Kysyn miten päädyitte tähän Usko minua vaihtoehtoon. Miten erotat sen lauseesta Usko minuun?

Ei huono.   Jäädytitkö ne ratikkajulisteet?

Vaimoni on tehnyt nuo kirjaimet repimällä kartongista.

Ovessa oleva juliste on printattu kotiprintterillä, laatu ei kovin hyvä, ja liimailtu sitten kokoon teipillä.
Tarkoitus olisi joskus printtauttaa parempilaatuisia sellaisia ikkunalle.

Tähän "Usko minua" -tekstiin päädyin siksi, että sellaisen löysin Raamatusta.
Löytyisiköhän jostain raamatunkäännöksestä sellainen muotop että "Usko minuun"?

Tarkoitatko ratikkajulisteilla sitä julkistekampanjaa?
Julisteet ovat vielä kesken ja yhdestä jouduttaneen luopumaan tekijänoikeudellisista syitä, joten niitä sitten pääkaupunkiin yritetään saada kenties 9 erilaista, ellei sitten etistä jotain uutta tekstiä kymmenenneksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #41 : 31.12.10 - klo:11:57 »
Entäs jos sitä vielä yksinkertaistaisi nuorisolle Follow me, Jesus
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #42 : 31.12.10 - klo:12:43 »
Entäs jos sitä vielä yksinkertaistaisi nuorisolle Follow me, Jesus


Ihan hyvä ja toteuttamiskelpoinen ajatus.
Jos vielä kesäaikaan olisi joku englanninkielinen lyhyt suurikokoinen teksti, olisi vileä lisäkohderyhmänä Suomessa olevat turistit.
Lyhyet parin kolmen sanan tekstit kyllä voisi välillä vallan hyvin laittaa englannin kielelläkin, valtaosa vanhemmistakin ne ymmärtävät.



Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #43 : 31.12.10 - klo:13:04 »
Monikossa löytyy :Uskokaa minuun ja yksikössä: Joka uskoo minuun.  Nämähän tietysti tiesit. Vaikea valinta ! Usko minua on vain niin käskevä, se tuli ekana mieleen.
Hyvä se on näinkin. Ja kuten sanottu, Revityt kirjaimet olivat kuin puhetta. Painettu juliste vaikuttaa vain tekstinä.

 :icon_cool:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol.5
« Vastaus #44 : 31.12.10 - klo:13:24 »
Minulla on varmaan noin 10 erilaista suomenkielistä UT käännöstä.
Hyvinkin voi olla, että jossain niistä olisi "Usko minua" kohta käännetty, että "Usko minuun".

Minulle ehkä pienoinen yllätys, että käännöstapa  "Usko minuun" ei löydy uusimmista kirkkoraamatuista.
Olisin kyllä ennen tarkistamistä väittänyt, että löytyy.

Varmaan joskus käytän tuota monikkomuotoa "Uskokaa minuun" ikkunalla.
Yksikkömuodot tosin tuntuvat yleensä henkilökohtaisemmilta viesteiltä.