Kirjoittaja Aihe: Unelma taivaasta  (Luettu 15941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #45 : 23.09.10 - klo:21:01 »
Uuden Tien päätoimittaja Leif Nummela sanoi minulle, että sinä olet saatana!

Älä vaan ylpisty liikaa...

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #46 : 23.09.10 - klo:21:53 »
--- Uuden Tien päätoimittaja Leif Nummela sanoi minulle, että sinä olet saatana!

Yksiselitteisesti ja siinä kaikki?? Epäilen.

Juuri sama kävi minulla mielessä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #47 : 24.09.10 - klo:07:33 »
Minulla ei ole taivasunelmia... harmi... Uuden Tien päätoimittaja Leif Nummela sanoi minulle, että sinä olet saatana!

Mehän voimme nyt kaikki proudly present:  Nähty tai ainakin vaihdettu kuulumisia. Kaikkien tulee varoa ylpistymästä. Mt on oikealla asialla. Täällä alkaa vilistä kuuluisuuksia, on  :026: :096: ja ketähän vielä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #48 : 24.09.10 - klo:08:01 »
Sillä porukalla on Kaikki Tieto, mutta vähän rakkautta. :017:
 Hoida armollinen Jumala juhanin haavoja ja surua tänäkin päivänä. :eusa_pray:
Heikoissa hän on vahvana. Murtunutta ei rusenna.

Tullaiset loukkauksen kolahtavat takaisin sanojan nilkkaan, se on Jumalan laki.

Jussi on pappi, ei saatana.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #49 : 28.09.10 - klo:18:55 »
Kun omien vanhempien/sukulaisten elinkaari lähenee loppuaan
niin ymmärtää heidän korvaamattumuutensa.
Vanhoissa ja heikoissa isovanhemmissa ja tulevissa vanhuksissa (omat vanhemmat)
näemme vanhat muistot. Meidän osamme on tulla vanhana ryppyisiksi ja heikoiksi,
joita tulee valmistaa nukahtamaan Herran syliin, kun olo on liiaN HEIKKO.
Tämä on ihmisen osa:jättää jälki muiden sydämiin.
Ajatelkaa rakkaita sukuilaisianne, minkälaisia he ovat 80-vuotiaina ja mihin heidän elämänsä on sen jälkeen menossa.
Taivas ajattelu on loputon huumorin viljelyn paikka.
Saduissa voi olla totuuden siemen.
Olen järjestämässä Halloween-juhlia, enkä häpeä sitä.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #50 : 28.09.10 - klo:20:24 »
Halloween oikein ymmärrettynä ja toteutettuna on hieno tilaisuus tanssia iloisesti iäisyyden rajaviivalla pirun ja enkelin kanssa.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #51 : 19.10.10 - klo:23:23 »
miun taivaassa on kaikki hyvää ja mikkään ei ol epäterveellistä. :018: :icon_lol: :041:
aivan!

lisäksi siellä on aina rauha ihmisten kesken ja kukin saa olla omalla mielipiteellänsä ja toimintatavallansa. Minulle siellä on lumikasakin mutta Jarmo ei näe sitä :)


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #52 : 20.10.10 - klo:08:47 »
Jatkan vielä toivelistaani. Siellä on oma osasto eläimille. Ja paratiisimainen puutarha.

Nämä ovat näitä ihmismäisiä toiveita ja haaveita. Todellisuus on varmaan jotain aivan muuta. Kristus on siellä ja kaikki on sitä mukaa hyvää, rauhaisaa ja oikeudenmukaista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #53 : 20.10.10 - klo:11:07 »
Ei mitään omaa osastoa... eläimet voi olla vapaasti...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #54 : 24.10.10 - klo:11:40 »
Ei naida eikä naiteta, niin jotta nämä kysymykset jotka teemaan liittyvät ovat ohi iankaikkisesta iankaikkiseen. Ei ahista ketään mitenkään enää tämä tematiikka. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #55 : 30.10.10 - klo:12:19 »
Mihin avaruus päättyy?
Onko sen takana jotain?


Oma maa on oma napa ja sen ympärillä pyörii maailma.
Avaruus on jotain käsittämätöntä.
Ainstainilla oli oli yksi pöytä varattuna virheille, hänen omilleen sekä kollogoidensa.
Muuten ei mitään keksintöjä olisi syntynyt.

Ei ole hyvä asia jos vastakkainasettelussa ovat tiede vs. uskonto. :018:
Toisaalta tehdään paljon myös "turhia tutkimuksia", joilla halutaan manipuloida ihmisiä.
Kyseisissä tapauksissa tutkimuksien kohderyhmä voi olla suhteellisesti niin pieni ja valikoitu,
että tutkimuksen merkitys on olematon.
Elämä on kemiaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #56 : 04.11.10 - klo:22:18 »
Eilinen Kirkko ja Kaupunki, joka tosin saapui vasta tänään, käsittelee kuoleman jälkeistä elämää koko aukeaman artikkelissaan.

Siinä todetaan useammallakin suulla, että tästä maallisesta tomumajasta ei ole mitään hyötyä tuonpuoleisessa, vaan ruumis mätänee tai tuhkataan ja ainekset palautuvat kiertoon niin hyville kuin pahoillekin.

Artikkelissa todetaan myös, että tuonpuoleisesta ei voida sanoa juuri mitään ja se on meiltä salattua kuten Jumalakin. Mielenkiintoinen havainto oli, että Raamatussa kuolleista heränneet eivät kerro mitään tuonelassa viettämästään ajasta. Tässä paljastuukin silloisen median kädettömyys - ajatelkaa millaisia otsikoita nykymedia vetäisi kuolleista herätetyn haastatteluista!

Eli kirkon virallinen kanta voisi olla, että tuonpuoleisesta emme tiedä mitään. Tämä onkin viisas valinta, koska muuten kaikenlaiset saivartelijat ja pilkkakirveen heiluttajat pääsisivät elämöimään kirkon kustannuksella. Nyt kirkko lupaa iankaikkista elämää kertomatta sen tarkemmin mitä se tulee olemaan.

Kansa sen sijaan, kuten jotkut tämänkin palstan kirjoittajat, on aina spekuloinut taivasasioilla.
Mieluustihan sinne otetaan mukaan suku ja ystävät ja jopa lemmikitkin. Tämmöinen haaveilu on syytä pitää kohtuudessa, että ei jouduta aivan mahdottomiin skenaarioihin.

Ajatellaan vaikka näitä lemmikkejä. Jos ihmisellä on elämänsä aikana vaikka kymmenenkin koira, niin on siinä aikamoinen haukku yläkerran kennelissä!
Ja monella on voinut olla useampia haukkuvia vaimojakin, joten on siinä kestämistä.

Entäpä sitten muut eläimet? Lehmät ja lampaat. Entäpä itikat ja hirvikärpäset. Vaikea keksiä hirvikärpäselle mielekästä tekemistä taivaassa hirviä loukkaamatta.

Sitten on vielä nämä alienit. Jos elämää on muuallakin maailmankaikkeudessa, niin monet meistä saavat vihdoin tavata ET:n. Tähtien Sota-elokuvat antoivat vain kalpean aavistuksen siitä mitä on odotettavissa.

Itse en ole kovasti pohtinut taivasosuuttani, enemmän olen miettinyt mitä tekisin lottovoitolla.
Olen kuitenkin kiitollinen tästä elämästä, joka on niin harvinaista maailmankaikkeudessa. Loput jätän Herran haltuun!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #57 : 05.11.10 - klo:08:20 »
Kirkon virallinen kanta on: Tuonpuoleisesta emme voi tietää mitään, eli toiveesi toteutuu täsmälleen. Luinn juuri jostakin mikä hän nyt oli mikä piti tenttiin opetella. Tuonpuoleisella ei ole "spekuloitu" tällä palstalla, siitä on unelmoitu, kerro toki, jos pidät sitä moitittavana. Seppos voi päättää sitten, onko ketju esimerkiksi liian loukkaava, kirkkomme näkemyksen kanssa hyvin räikeässä ristiriidassa esimerkiksi, siinä määrin että aiheuttaa jo pelkkää hämmennystä ja ristiriitaa - tai on jo aiheuttamassa tarpeetonta riitaa. Selvitä toki näkemyksesi asiasta, sitä on kai jokseenkin mahdotonta arvata.  "Spekuloinnilla" tarkoitetaan keskusteluas faktoista, niiden eri puolten esille ottamista ja arviontia, kai aika yleisesti. Unelmilla ei spekuloida. Ne ovat kunkin omaisuutta. Mutta, siis, jos ne loukkaavat vakaumusta, netikettiä tai muutoin hyvää tapaa, edustavat jumalanpilkkaa tms, ketju on aiheellista päättää ja teema sulkea.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #58 : 05.11.10 - klo:09:10 »
Kun keskustellaan tuonpuoleisen konreettisesta todellisuudesta, puhutaan siitä, mikä on todella tärkeää täällä maallisessa vaelluksessa.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Unelma taivaasta
« Vastaus #59 : 05.11.10 - klo:09:37 »
Kun keskustellaan tuonpuoleisen konreettisesta todellisuudesta, puhutaan siitä, mikä on todella tärkeää täällä maallisessa vaelluksessa.

Mt
Mietin tuota ja on yhä kesken ajattelemisen.  Kuitenkin tuntuu yhä, ettei tuonpuoleisesta saata tietää. Sitä tärkeämpää on se tehtävä jota ei syntiinlankeemuksessa otettu pois; viljeleminen ja varjeleminen, täällä. Siihen ainakin voi keskittyä. Mutta jatkan ajattelemista. Uh, jaksaispa hakea apteekista yskänlääkettä, oli niin pitkä jono reseptitiskille etten viitinyt jonottaa... sori tämä off-topic, Leena on nyt valittavaisella päällä
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.