Kirjoittaja Aihe: Usko , toivo ja huijaus.  (Luettu 9021 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #15 : 08.06.10 - klo:16:47 »
Siis: Usko, toivo ja säännöstely.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #16 : 09.06.10 - klo:00:30 »
Tuo seksuaalisuuden kieltäminen on aika kaksipiippuinen juttu. Se taitaa olla usein seksuaalisen energian kanavoimista tuohon haltioitumiseen jonkin morsiusmystiikan kautta. Joskus kuuleekin melko eroottisia kuvauksia rakkaudesta Jeesukseen.
Seksuaalinen manipulointi.
Kuinka paljon intimiteettiä loukaten ”johtajat” määräävät jäsenistönsä seksuaalista elämää.

____________________________________________________________________________________________________________
Lainaus
Lahkon vaatimia elämäntavan ja hartaustilaisuuden kulun suggestiivisia piirteitä

Unenriisto, profetiat, maailmanlopun odotus, yliluonnollinen lavastus, väkivalta (psyykkinen ja fyysinen), eristäminen muusta yhteiskunnasta, uusien nimien antaminen, lahkon jäsenten yhteyden pidon rajoittaminen, synnintunnustukset ”johtajille” välttämättömänä osana pelastumista, ”helvetin” mielikuvien jatkuva toistaminen.

Se säännöstelystä ja sen hyväksymisestä, minä en ainakaan haluaisi näin. Sillä itse käsitän vajavaisena ihmisenä että Kristus on antanut minulle vapauden, oikeuden valita polkuni ja että itse kannan vastuuni Hänelle.
_______________________________________________________________________________________________________

Mutta jos myös katsotaan yksittäisiä persoonia (tälläkin keskustelualueella olevia nimimerkkiä esimerkiksi)jotka kertovat oman uskon elämästä toistamalla esim. kuinka paljon käyvät kirkossa tai seuroissa.

Huom:Kirkossa tai seuroissa käynti ei ole minusta mitenkään huonoa, päinvastoin.

Mutta miksi ihminen julistaa sitä säätelemättä ”padon” korkeutta.
Väitän että jos ei pysty jostain syystä ”säätelemään” omaa suhdettansa esim. uskonnon suhteen.Näin ollaan lähellä itsensä huijaamista ja ihminen on siis itse itsensä suggestionut.

Eli usko, toivo ja huijaus.

Isä tietää, miksei siis anneta Hänen hoitaa ja avata silmämme

SV.83.  Olof Gren
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:00:37 kirjoittanut Benkku »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #17 : 09.06.10 - klo:06:12 »
Ihminen päättää ja säännöstelee, Jumala säätää ja säätelee.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #18 : 09.06.10 - klo:17:39 »
Ihminen päättää ja säännöstelee, Jumala säätää ja säätelee.
Suggestiot kuuluvat päivittäiseen ajatteluumme. Ajattelumme, eli sisäiseen keskusteluun liittyy suggestioita ja näiden avulla sitten kohdistamme voimavaroja kohti päämääriimme.

Persoonallisuuttamme muokkaavat nämä itsesuggestiot, mitkä sitten vaikuttavat suuntautumiseen merkittävällä tavalla. Jopa itsensä huijaamiseen, mikä voi mielestäni johtaa sitten jopa riippuvuuteen.

Ranskalainen Emil Coué (26.2.1857–02.7.1926)itsesuggestion puolestapuhujan kuuluisin lause. Myönteisten muutosten aikaan saamiseksi päivittäisessä ajattelussaan kuuluu:

”Päivä päivältä ja joka suhteessa voin paremmin ja paremmin.”  
 
Hmm..positiivista ajattelua, mutta…tehköön jokainen sitten itse omat johtopäätökset, kuka huijaa ja ketä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #19 : 09.06.10 - klo:21:24 »
Ranskalainen Emil Coué (26.2.1857–02.7.1926)itsesuggestion puolestapuhujan kuuluisin lause. Myönteisten muutosten aikaan saamiseksi päivittäisessä ajattelussaan kuuluu:

”Päivä päivältä ja joka suhteessa voin paremmin ja paremmin.”  
 
Hmm..positiivista ajattelua, mutta…tehköön jokainen sitten itse omat johtopäätökset, kuka huijaa ja ketä.


Aika syvällisiä Benkulta noi lainaukset.

Kun me aloitamme päivän, niin luulisin useamman rukoilevan Isä meitin ja ehkä työssä onnistumisen puolesta ja omaisille terveyttä ja varjellusta.
Onkohan se myös itse suggestiota, että alitajuisesti sitten samalla muokkaantuisimme rukouksiemme mukaisiksi?

Varmaankin siioninvirret ja seuroissa käynti ja kaikki vaikuttavat muutosta.
 Tuo Benkun lainaama teksti voisi olla hyvä aloitus päivään myös:
”Päivä päivältä ja joka suhteessa voin paremmin ja paremmin.” 

Itse suggestio ja muiden suggerointi, varmaan niillä on vaikutusta paljon enemmän kuin uskommekaan?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Usko , toivo ja huijaus.
« Vastaus #20 : 09.06.10 - klo:21:34 »
Itse suggestio ja muiden suggerointi, varmaan niillä on vaikutusta paljon enemmän kuin uskommekaan?
Jos osaa nauttia pienistäkin asioista ja enimmäkseen näkee asiat positiivisesti, niin todennäköisesti voi paremmin. Jos koko ajan valittaa kaikesta ja ajattelee, että kaikki on pielessä, niin varmasti se vaikuttaa omaan oloon ja tulevaisuuden odotuksiin.

Ja alkaahan se rasittaa esim. työkavereita, jos jonkun kaikki puhe on vain valitusta. Pinna kiristyy sitten muillakin helposti. 
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa