Kirjoittaja Aihe: Poisjäänti  (Luettu 6807 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #15 : 27.11.10 - klo:14:09 »
Harmillista, jos täältä jää kaikkein kiinnostavimmat keskustelijat pikkuhiljaa, yksi toisensa jälkeen pois. :icon_sad:

Foorumin olemukseen kuuluu, että perälauta vuotaa, mutta toisaalta koko ajan tulee uusia ja ennenkokemattomia kykyjä joukkoomme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #16 : 28.11.10 - klo:17:42 »
Jonkin aikaa seuraamatta foorumia, mutta tänä aamuna sitten päätimme...että...tuota  :003: joo...enpä kerrokaan... :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #17 : 29.11.10 - klo:14:03 »
Jonkin aikaa seuraamatta foorumia, mutta tänä aamuna sitten päätimme...että...tuota  :003: joo...enpä kerrokaan... :eusa_angel:

Päätitte, te, sinä ja kuka toinen ja mitä päätitte? Kerro, pliis, alkoi hirveästi kiinnostaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #18 : 29.11.10 - klo:14:18 »
Se on joku lintunen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #19 : 29.11.10 - klo:14:21 »
Ehken pienen pieni pääskynen - täytyy olla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #20 : 29.11.10 - klo:17:33 »
Kaksi lensi yli käenpesän, myyrä sekä hän?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #21 : 01.12.10 - klo:21:09 »
Hei!
Riitta-mummi kertoi että saan tulla takaisin, minua vähän pelottaa, mutta on yksi asia joka täytyy tulla hoitamaan, pelotti tai ei.  Ja se on anteeksipyyntö. Minä olen varmaan ollut kamalan monelle ilkeä ja kirjoittanut pahasti - tahtoen tai tahtomattani, tietäen tai tietämättäni.   Se tapahtui oikeastaan aika erikoisesti --- kun kirjoitin Sepolle että minä kuulun nyt jäähyaitioon, samalla sekunnilla kuin painoin lähetä-nappia, kilahti oma postilaatikko ja siellä se olikin. Kun määräaika puuttui, ajattelin lopullista, ja on kai sitä harkittukin.

Ihminen on omituinen otus. Kun hän kokee monta tärskyä, joissa hänet itsensä hyljätään tai elämä tuntuu hylkäävän hänet, hän saattaa hyljätä itse itsensä. Minulla oli sellaista nuorempana, kuvittelin jo voittaneeni sen vaikeuden ja oletettavasti olenkin. Ellei tule liikaa. Minulle kuoro oli sanomattoman tärkeä, koko tämän vaikean syksyn se oikeastaan piteli päätä pinnalla, mutta miunullahan oli ne keuhkokuumeet, eli paljon poissaoloja, ymmärrän kuoronjohtajaa, sillä hänellä on kamalat paineet, se Bach oli aivan alkutekijöissään, minusta tuntuu että ihmiset eivät treenanneet kotona sitä, kuten piti, ja konserttiin niukka kuukausi... kun soitin ja sanoin että taas kuumetta, hän kiehui hellalle ja irtisanoi minut koko kuorosta... seuraavana päivänä sain työssä lyhyen tajuttomuuskohtauklsen ilmeisesti uuden osastonhoiotajan kunniaksi ja tämä ilmoitti ettei rupea, jos ei saa tervettä lääkäriä, eli kumpi lähtee...  ensin yritin selittää, mutta toisaalta; tämä oli elokuisen jälkeen viiimeinenm yritys, syksy oli vähän vaikea sen tähden, ja ajattelin... tai... siis... minä kirjoitan paremmin kuin puhun ja sanoin että minä lähden... sitten soitti sisko, että lapsi numero kolme on tulossa kanssaan lasten sydänlääkärille, hän oli jo aikaisemmin kuvannut oiteet, ja minähän tiesin oitis mistä on kysymys... minä huusin jossakin sisälläni että ei, ei, ei, ei meidän Minervaa...

Sen jälkeen tai jo ennenkin olisi pitänyt lähteä.

Nyt minä teen yhtä juttua, jonka kehitin puoliksi työnohjauksista ja vähän myös potilaiden oireenhallintakirjoja hyväksikä'yttäen, aloitin sen 24.11. ja se on rellainen itsetutkistelujuttu. Minä kävin täällä aina illalla ja katsoin kaikki saapuneey viestit. Sitten mietin, miten olisin vastannut jos olisin. Harkitsen. olisiko vastaus ollut asiallinen, rauhallinen, ärtynyt, jankuttava, ja mitä nyt yleensä voi olla viestissä typerää... varmaan jokainen tietää. Sitten, tai jo alkuunkiun, arvioin, onko perusmieliala jo semmoinen että foorumille menosta tulisi ilkeää tai riitelevää... olisinko väsynyt tai hermostunut tai pahalla tuulella. Siis opettelen, ponko jokin mielentila mahdoton, mistä teemoista ärsyynnyn, ja onko joku nimimerkki peräti sellainen että tiedän vastauksen jo ennen viestin lukemista...  Kun olin tehnyt tätä ioliko se 5 päivää että meni rutiinilla, aloin käydä läpi ketjuja, ja katsoin miten olin niissä käyttäytynyt, mutta se on hitaampaa, huomasin juuri ettei ennätä tehdä ketju/päivä, jos työskentelee tosissaan. 

Minun teki mieleni kertoa tämä, se oli alkuun vaikeampaa mutta siihen kehittyy kyllä hyvä rutiini ja ns uveavannot löytyvät. Kun kandina työskentelin Kuntoutussäätiöllä, opinm että ihmisen tällainen vähän karkeampi toiminta muokkautuu 3 kkssa, esim. uuteen työpaikkaan sopeutuminen vie keskimäärin sen ajan. En osaa sanoa riittääkö se, mutta sen aikaa minä ainakin jatkan. Tarkoitus on oppia myös kirjoittaessa toteuttamaan se mikä suullisesti jo sujuu: muistamaan että kieli on ihmisruumiin vaarallisin elinn; se syttyy Helvetin tulesta, on täynnä myrkkyä ja pahuutta. 

Mutta, jos jaksoitte tänne asti:  Minä hienman tarvitsisin teidän apunne,. Meillä on tuo yksityispostimahdollisuus ja isolla joukolla on minun e-mailinikin. Kirjoittakaa ja kertokaa. mikä on ottanut pannuun.  Sehän auttaisi minua; en jäisi arvailun varaan missään sillä vaikka löydän jotakin, ihan takuulla en kaikkea. Kirjoitin jo ennen että ihminen toistaa virheitään... minä ajattelin että Jumalan avulla minun ei tarvitsisi...  mutta se kysyy työtä... ja kuten sanottua, nyt te ette loukkaa minua, mitä hyvänsä kirjoitittekin, koska yritän kuitenkin joka ilta eläytyä teihin ja miettiä, sillä en suinkaan minä täällä ole toisia loukkaamassa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #22 : 01.12.10 - klo:21:36 »
Tähän liittyy toinen asia, joka tarvitsee oman laatikkonsa. Ihan ensin: [colorlue]Minä en olisi selviytynyt siitä ensimmäisestä viikosta ilman Riitta-mummia, Penaa ja Sadettaa. Samoin minua lohduttivat armonkerjäläinen ja Mörtti... toivon että muistan jokaisen.  [/color] Kun nousin aamullam istuin koko päivän käsi poskella ja tuijotin ulos, en saanut mitään tehdyksi. Näppäilin netin sivuja auki ja suljin ne jälleen. Ajatukset kiersivät suunnilleen kehää: työ --- kuoro---foorumi---Minerva---;Mnerva-----sen verran pystyin että olin siskon mukana kun Minsku oli lääkärissä.Öisin en edes yrittänyt nukkua, vaan noudatin sitä unitutkihjoiden viisasta ohjetta, ettei pidä edes yrittää tämmöisessä tilanteessa; aivot vaativat tilaa, ja ajatusaikaa. Oli tämä itsetutkimishomma, autoin siinä kotkalaisten sivustossa, siis, toimitin lupaamani palstat, mutta sunnuntaina oli pakko soittaa Riitalle. Itkin niin että Riitta jo pelästyi hain kylppäristä ison pyyhkeen kun nenäliinoista ei iollut mihinkään... mutta sen jälkeen olo muuttui normaaliksi. 

Kirjoitin körttiläisyydestä, ettei se ole minun... ettei tunnu körtiltä... se oli sitä itsen hylkäämistä. Eli heitetään menemään juuri arvokkain mitä on löytänyt -- ja tämä on totta. Eli piti peruuttaa se, se ei ole totta. Missään en ole löytänyt samaa uskon lepoa. Riitta kysyi puhelimessa minun ikiessäni, voinko vielä uskoa, ja kun sanoin että voin, hän vastasi: No sitten on kaikki hyvin. Ja samassa hetkessä mieleeni tuli lause, joka oli ollut täydellisesti kadoksissa viikon: Tapahtukoon Sinun tahtosi.  En ollut muistanut että Isä Meidän-rukousta on olemassa ja se on varsin merkillistä... minä mietin sitä usein .... ja tähän saakka tuohon on liittynyt tietty, varmaan aika yleisinhimillinen varaus. Kas kun minullakin on tahto. En ole koskaan käsittänyt kuinka syvästi ihminen lepää tuossa: Tapahtukoon Sinun tahtosi... Jumala tahtoo viisaasti, minä valtaosaltaan en... mutta herännäisyydessä kaikkineen olen löytänyt itselleni sopivan tavan elää, ja se oli jo vähän itsetuhoistakin väittää muuta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #23 : 01.12.10 - klo:21:53 »
Tervetuloa takaisin Leena! Ikävä ollut.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #24 : 01.12.10 - klo:22:22 »
Tervetuloa takaisin Leena! Ikävä ollut.
Mie sain sinun terveiset...kiitos. Mutta se sinun e-mai-osoite ei pelitä. Ajattelin että olisi hyvä tietää... kiitos sinul tästäkin. Moni oli minulle ihan käsittämättömän ystävällinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #25 : 02.12.10 - klo:08:52 »
Hyvää huomenta Leena, ja kaikki jotka hiljaa kärsivät!

Riitta-mummi ei ole pyhimys! Toimin viestinviejänä ja lähimmäisenä ja rakkaudesta.

Leena on palannut ja hän  kuuluu foorumin kirjoon kuin suola soppaan.  :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #26 : 02.12.10 - klo:13:14 »
Mutta toivottavasti muuttuneena tai muuttuvana. Päivän Tunnussanaan osui juuri adventtisunnuntaille tekstiksi:
Kysy sentään ensin Herran mieltä (2 Aik. 18:4)
Jos joku ihmettelee kun omassa on eri teksti niin tämä on vuoden 2009 kirja, jakoivat Kiuruvedellä ilmaiseksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #27 : 02.12.10 - klo:14:36 »
Noorembi caimani meni wallan sanattomaxi hoomatessans sinun iällen palannen cescuthemme. Ego etiam gaudeo. :051:

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #28 : 02.12.10 - klo:19:36 »
 Siis on palattu normaaliin päiväjärjestykseen. Tervetuloa. :039:

 Peri-aatteelisten pohdintojen, huulenheiton ja sielunhoidollisten ja/tai yksityisten asioden käsittely julkisella foorumilla on aina vaikeaa.....onneksi myös moderaattori on hereillä...tarvittaessa.








/