Kirjoittaja Aihe: Näin elokuvan 2  (Luettu 38329 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #135 : 20.06.14 - klo:11:06 »
Katsoin eilen Ranskalaisen elokuvan, ja vaikka Ranska ei olekaan lempimaani (ylitsepursuava hedonismi -yäk-) niin pidin siitä. Se kaikki eloisuus tuntui niin kotoisalta ja leikkimielinen liioittelu ja ihmisen tunne-elämä vivahteineen.  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #136 : 23.06.14 - klo:18:29 »
Ostin Applen instant-myymälästä iPadiini tosikertomuselokuvan" John Paul II, a man, a saint" hän oli suosikkipaavini koska hänen teologiansa muistuttaa tyrmistyttävästi Dosenttia, ja minun tulisi löytää yhteinen lähde, ja epäilen pahasti minun joutuvan etsimään sitä 2000 vuoden takaa. Hänestä tulee nyt kaikkia juttuja koska hän on kanonisoitu pyhimykseksi huhtikuussa. Joka paikka oli täynnä Ioannis Pauli II rihkamaa kipsipatsaista kirjoihin, mutta tämä olikin kelvohko pätkä.  

Hänhän oli kuten Dosenttikin  :026:  innokas urheilija ja harrasti paremmin melontaa ja futista kuin hengellisiä harjoituksia ja oli siis myös poliittinen prelaatti, sangen. Hyvä opettaja ja kova poika rukoilemaan.

Tämä elokuva kertoo paavin ystävyydestä Italian Alpeilla kasvaneen hiihdonopettajan ja vuorikiipeilijän, Lino Zanin, ja Zanin perheen kanssa. Paavi ensin livisti Zanin perheen luokse mutta myöhemmin lasketteli vapaasti lähempänäkin julkisilla rinteillä Linon kanssa. Siinä sivussa hän saattoi lumimönkijässä kuunnella synnintunnustuksia ja julistella absoluutioita ja keskustella hiihtohisseissä. Jos siis ihmiset pyysivät. Siinä on hieno ydintarina Lino Zanista, hänen halustaan kiivetä Himalajalle "jotta näkisi toiselle puolelle, vaikka siellä ei olisi mitään", paavin parkinsonismista ja siitä kuinka Lino saattoi hänet viimeisen kerran näkemään Alpit. Lopussa on valokuvia niistä alkuperäisistä Zanin perheen jäsenistä.

Hienoja maisemia ja kiipeilystä kiinnostuneille hyviä muuveja.
« Viimeksi muokattu: 23.06.14 - klo:18:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #137 : 30.08.14 - klo:10:03 »
Todella mukavin ottein ja loistavin näyttelijöin Louis Mallen ohjaama Atlantic City tuli eilen YleTeemalta. En ollut sitä nähnytkään. Nyt se jää suosikkeihini.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #138 : 30.08.14 - klo:11:46 »
Todella mukavin ottein ja loistavin näyttelijöin Louis Mallen ohjaama Atlantic City tuli eilen YleTeemalta. En ollut sitä nähnytkään. Nyt se jää suosikkeihini.

Aikomus oli katsoa mutta tuli niin huono ja huimaava olo, että katsoin viisaammaksi mennä nukkumaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #139 : 24.08.17 - klo:20:33 »
Aion katsoa uusintana Teemalta tulevan Vanhan kuparirahan (USA 1947) vaikka olen sen nähnyt. Raymond Chandlerin kirjaan perustuva raina on ihan kelvollinen film noir, joskaan ei parhaasta päästä. En muista ohjaajaa.

Pari päivää sitten katsoin Subilta Tarantinon Reservoir Dogsin. Ohjausta ei voi olla ihastelematta, mutta minua tuo Tarantinon "taideväkivalta" etoo. Ainoa leffa häneltä, josta olen pitänyt, on Jackie Brown. Tullut varmaan kolmesti muilta kanavilta luin yleltä ja joka kerran katsonut. Ylehän näyttää vain vanhoja korkeintaan keskitason leffoja ja niitäkin uusintoina. Alas on vajonnut ennen niin hieno elokuvatoiminta yleltä (niin kuin koko kanava).

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #140 : 10.09.17 - klo:08:27 »
Kannatti katsoa elokuva Tunnit, The Hours. Se pohjautuu pääosin Virginia Woolfin kirjaan Mrs Dalloway, sekä Woolfin omiin kohtaloihin elämässä ja kuolemassa.

Tämä elokuva jakaa katsojat ääripäihin, toisille tämä on suurta, toisille hölynpölyä.
Minulle ajattelemista riittää vielä pitkäksi aikaa. Roolit tehtiin loistaviksi, ja tietysti ohjaan osuus on mittava.
Katsoin pikkutelkkarista, mutta ei haitannut. Kuva ja tunnelma oli tiivis.

Liitän tämän eniten vaikuttaneisiin elokuviin, Ingmar Bergmanin rinnalle.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunnit
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #141 : 14.04.18 - klo:12:17 »
Tänän kuultiin elokuvaohjaaja Milos Formanin kuolleen 86-vuotiaana.
Kaksi hänen ohjaustaan ylitse muiden muistan, Yksi lensi yli käenpesän ja Amadeus.

https://www.youtube.com/watch?v=NlpxjBgG-7E

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #142 : 10.06.18 - klo:20:14 »
Minulta oli jäänyt nuoruudessa perheenäitinä väliin ' kukkaiskansa-ilmiö' vaikka luontaisesti olisin heihin liittynyt.

Nyt vanhana näin vasta ensimmäisen kerran Milos Formanin ohjaaman Hair-musikaalin. Monet laulut ovat radion kautta tuttuja, etunenässä Aquarius ja Let the sun shine.

Aamulla kuulin laulun suomeksi, joka on siis alkuperäisenä tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=rzaQu2ULRc0

Ja tässä toinen tuntemattomampi, Sheryl Barnesin upea veto, myös ulkoisesti hieno tulkinta vaikeasta asista.

https://www.youtube.com/watch?v=q9H99GNPMIM

Tässä koko elokuva, jos ketä vielä kiinnostaa:

https://areena.yle.fi/1-209637

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #143 : 11.06.18 - klo:09:56 »
Mä olen varsin vähän käynyt elokuvissa ja teattereissa.
Tuon Hair-musikaalin kävin kyllä Tampereella katsomassa alle 20 ikäisenä.
Musiikista kyllä pidin silloin ja edelleenkin, muutoin en kyllä välittänyt.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #144 : 11.06.18 - klo:11:44 »
Minä puolestani olen ollut lapsesta lähtien elokuva-friikki. En niin, että paljon kävisin teattereissa, paitsi nuorempana. Sen mahdollisti se että elokuvateatteri oli lähellä.
Nyt katson tv:stä ja netistä joko YouTubesta tai Areenasta.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Näin elokuvan 2
« Vastaus #145 : 11.06.18 - klo:12:10 »
Olen käynyt viimeksi elävissä kuvissa katsomassa yksi lensi yli käenpesän.

Siksi siirrymme osaan Näin elokuvan 3
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi