Kirjoittaja Aihe: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi  (Luettu 13388 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #45 : 06.11.19 - klo:00:24 »
Joo....
Itse koen aikamoisena rasitteena ja jarruna liikkeellä olemiseen, hyvän tekemiseen yms.
tuollaiset lakipykälät ja vaatimukset joita itse itselleni asetan.
Kai koitan hiljaisuudessa etsiä nöyryyttä, näkymättömyyttä....vaikka koen haastetta
olla aivan jotain muuta.
Toisen hyväksyminen ja kannustus puuttuu....rohkaisusta puhumattakaan.
Tuntuu kyllä aika pahalta se kun palaute on aina negatiivista, jos joskus harvoin olisi
aihetta positiiviseen palautteeseen...silloin ollaan hiljaa....

Tuntuipa hyvältä muutama päivä sitten kohdata uimahallissa vanha tuttu pitkästä
aikaa ja heittää spontaanisti ylävitoset.
Valitettavan harvinainen kokemus mulla tällainen.

Mutta jospa miettisin taas millaisen Jumala on minusta luonut!

 :109:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #46 : 06.11.19 - klo:01:00 »
Siitä tuli taakka kun seitsemään pussiin pitää kotona lajitella ja biojäte haiskahtelee heti ja sama vaivaa muovipakkauksia, ja lasitavara vie tilaa kun sitä tulee kerättyä vuoden päivät ja semmosta, että siihen nääntyy.

[talousmarttailu alkaa]Erittäin OT (eli asian vierestä) tässä yhteydessä, mutta näitä yksinasumisen iloja on se, että voi säilyttää kompostijätteitä jääkaapissa. Olen todennut sen ihan toimivaksi systeemiksi. Mitä hedelmiä ja vihanneksia ostan niin jos pussin tarvitsevat niin se on kompostipussi, niin ei niitäkään tarvitse erikseen ostaa. Munakennoa sinne pohjaksi. Lasia jos mitä tulee niin pistän reppuun kun lähden kauppaan, sillä lähikaupan pihalla on keräysastia. Ne muovit parasta pestä heti, mutta jos ei voi niin jääkaappi sopii niillekin, mikäli ovat elintarvikkeista peräisin.[talousmarttailu päättyy]
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #47 : 08.11.19 - klo:08:56 »
Tämä Jeesuksen moraalisaarna näyttää liittyvän myös Jaakobin kirjan aiheeseen: "Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan. Te käärmeen sikiöt, kuinka teidän puheenne voisi olla hyvää, kun itse olette pahoja! Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."
Olen ymmärtänyt Raamatusta, miten Jeesus armahti syntisiä mutta moralisoi fariseuksia tekopyhyydestä. Fariseuksethan olivat juutalainen uskonnollinen ja kansallinen puolue, joka noudatti tarkasti ja tiukasti Mooseksen lakia ja säädöksiä pienimpiäkin yksityiskohtia myöten. Jeesuksen kritiikki suuntautuikin siihen, että fariseukset eivät itse eläneet kuten he muita ihmisiä opettivat. Jeesus itse oli lähimpänä fariseuksia kuin muita sen ajan puolueita. Myös apostoli Paavali oli ennen Jeeuksen kohtaamista lakiin nähden nuhteeton fariseus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #48 : 08.11.19 - klo:09:10 »
Niin, he erottelevat ' minttuja ja tillejä' mutta 'heittivät lapsen pesuveden kanssa pois'.

Kuin valkoiseksi kalkittuja hautoja he ovat keskellä hedelmäpuutarhaa jossa monet kukat saavat kukkia.

Se yksi heiltä puuttuu, Kristuksen sisällinen tunteminen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #49 : 08.11.19 - klo:10:58 »
Niin, he erottelevat ' minttuja ja tillejä' mutta 'heittivät lapsen pesuveden kanssa pois'.

Kuin valkoiseksi kalkittuja hautoja he ovat keskellä hedelmäpuutarhaa jossa monet kukat saavat kukkia.

Se yksi heiltä puuttuu, Kristuksen sisällinen tunteminen.
Juuri näin! Kansankirkossamme saavat sen maallistumiskehityksessä kaikki kukat kukkia, mutta suvaitsemattomien viidesläisten piirissä uskotaan vakaasti kristillisiin peruskohtiin. Mikäli kirkko alkaa vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja, kirkkoon kuuluminen ei heille enää ole itsestäänselvyys.

Puuttuukohan viidesläisiltä Kristuksen sisällinen tunteminen?  :017:

Lähde   https://uusitie.com/kysely-maallistumiskehityksesta-ei-ole-merkkeja-viideslaisten-keskuudessa/

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #50 : 08.11.19 - klo:11:14 »
Se yksi heiltä puuttuu, Kristuksen sisällinen tunteminen.

Sepän lausetta Paavolle lainataan ja tulkitaan usein huolimattomasti. Se yksi, mikä puuttui ei ollut Kristuksen sisäinen tunteminen, vaan sen mukana puuttui kaikki, myös tuo tärkein. Seppä Högman viittasi Hunajanpisara-kirjasen kautta Jeesuksen sanoihin rikkaalle nuorukaiselle: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Rahaa ei seppä tarkoittanut; sitä Paavolla tuskin liiemmälti olikaan. Omiin voimiin ja toimiin luottamiseen hän taisi viitata.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #51 : 08.11.19 - klo:11:23 »
Kyllä. En muista tuota koko lausetta ja käytän aina tätä kun tarkoitan Kristusta sydämissä jotka on heikon ja vieraan puolella, tarkoittaa lähimäisiämme joiden puolella on oltava jopa taistellen ( ei omin voimin )

Eräät suunnat julistavat olevansa Voittajan puolella. Kristushan onkin voittaja, muttanäin  ilmaisu vaikuttaa leuhkimiselta.

Kristus on häviäjien, katkenneiden korsien ja raiskattujen naistenkin puolella. Hän ei syytä syntistä vaan hoitaa haavat ja nostaa maasta.

Sydän huutaa Hallelujaa Kristukselle, hiljaa. :voiei:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Jumala nyt on vain luonut minut tällaiseksi
« Vastaus #52 : 08.11.19 - klo:12:12 »
Kyllä. En muista tuota koko lausetta ja käytän aina tätä kun tarkoitan Kristusta sydämissä jotka on heikon ja vieraan puolella, tarkoittaa lähimäisiämme joiden puolella on oltava jopa taistellen ( ei omin voimin )

Eräät suunnat julistavat olevansa Voittajan puolella. Kristushan onkin voittaja, muttanäin  ilmaisu vaikuttaa leuhkimiselta.

Kristus on häviäjien, katkenneiden korsien ja raiskattujen naistenkin puolella. Hän ei syytä syntistä vaan hoitaa haavat ja nostaa maasta.

Sydän huutaa Hallelujaa Kristukselle, hiljaa. :voiei:
Juuri näin! Pääasia onkin, ettemme taistele omin ihmisvoimin ja omavoimaisesti. :)