Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit  (Luettu 12147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Presidentinvaalit
« : 09.01.18 - klo:20:49 »
Täällä saa käsitellä kaikkia ehdokkaita
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #1 : 10.01.18 - klo:05:24 »

   Se ruotsalainen
se suomalainen
Niinistö
Väyrynen
Huhtasaari
demari
Kyllönen
Pekka Haavisto

Se suomalainen ei ole kukaan. Ruotsalainen on Linuksen isä, Thorvals, Niinistöä en jaksa, hän on kulunut, Väyrynen ei. Huhtasaari on virkeä, demarin nimi ei nyt kertakaikkiaan tule mieleeni. Kyllönen on aika sujuva; ja kaima tietysti, totta kai puhuu globaalia asiaa, mutta juntit ei hyväksy homoja.

Tässä tämä olis. Siis Väyrynen, josta joku totesi, ettei hän tiedä missä mennään. Siltä saattaa vaikuttaa. Kehitys kuitenkin kulkee kaksi eteen ja yksi taakse. Historia opettaa. Populismin käsitettä tulisi purkaa ja eritellä. Establishmentti heiluttaa vallanhimossaan populismikirvestä.
 Nämä ovat heittoja.
Jo aikonaan teatteriohjaaja Paavo Liski totesi - olin paikan päällä kuulemassa - että tuotteen on tultava kevyesti niin kuin sen synnyttämiseen ei olisi tarvittu minkäänlaisia ponnisteluja. Ehkä eivät teotkaan ratkaise, vaan asenne, arvot ja pyrkimys.

Keveys ja selkeys ovat sisarukset.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #2 : 10.01.18 - klo:08:48 »
^

Eipä kannata kommentoida.
Jokainen taaplaa tyylillään.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #3 : 10.01.18 - klo:08:59 »
Katselin eilen YLEn vaalitenttiä jossa haastattelijana oli Kirsi Heikel, harmitti hänen taitamattomuutensa haastattelijana. Mielestäni tämän asiatason ohjelmissa tulisi ehdottomasti käyttää mahdollisimman päteviä toimittajia ettei homma kaadu jonkun inttäjän kokemattomuuteen.
Toivon että ihmiset käyvät äänestämässä, eivätkä jätä mahdollisuutta käyttämättä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #4 : 10.01.18 - klo:09:46 »
En aio katsoa yhtään haastattelua, enkä muutoinkaan seuraa   n ä i t ä  vaaleja.
Hommahan on jo etukäteen selvä, puuttuu vain poikkeuslaki.

Ei silti, Niinistö on mukavasti hionut kulmiaan sitten takavuosien, vai ovatko sen tehneet Jenni ja Lennu.

Äänestän taas Pekkaa, ihan tuntemuksieni perusteella. Vihreitä en ole muuten äänestänyt.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #5 : 10.01.18 - klo:12:07 »
YLE on varmaankin valinnut harkiten ehdokkaita tenttaavat toimittajat. Laura Huhtasaarta haastattelemaan päätettiin nähtävästi asettaa juuri Kirsi Heikel, jotta syntyisi nähty 'inttäjien' ottelu.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #6 : 13.01.18 - klo:05:28 »
Torvalds on mielenkiintoinen persoona, elänyt "rikkaan" elämän. On muuten Linuksen isä, liekö pojasta polvi parantunut?
Vanhanen oli oma väritön itsensä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #7 : 13.01.18 - klo:08:18 »
Vanhanen oli oma väritön itsensä.

Ei nyt sentään. Hänen esintymisessään pitää vain seurata hienovaraisempia sävyjä. Värejä ne beigen vivahteetkin ovat.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #8 : 13.01.18 - klo:09:47 »
Minä en saa tuntumaa Vanhasen Mattiin. Silti hän YLEn vaalikoneen testissä ajoi viimehetkellä ohi Pekan. En silti äänestä, vaikka hän on hyvän puolueen ehdokas.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #9 : 13.01.18 - klo:14:04 »
Äänestän taas Pekkaa, ihan tuntemuksieni perusteella. Vihreitä en ole muuten äänestänyt.

Olishan se jännä seurata valtiovierailua, kun Pekka edustaisi maatamme puolisonsa kanssa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #10 : 13.01.18 - klo:14:13 »
mutta juntit ei hyväksy homoja.

Olen siis juntti. Eipä silti, siitähän voisi kehittää brändin, tietämystä ja kokemusta voisi viedä varsinkin sinne, missä väestön kasvu uhkaa yhteiskuntaa ja jopa maailmanrauhaa. Saisipa muslimitkin innostumaan "aatteesta".  :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #11 : 13.01.18 - klo:14:51 »
Olishan se jännä seurata valtiovierailua, kun Pekka edustaisi maatamme puolisonsa kanssa.

Varmaan olisi maita, johon Pekka Haaviston olisi aiheellista tehdä valtiovierailu yksin ja maita, joihin olisi kenties syytä olla menemättä. Näin luulisi olevan monista eri syistä kaikkien valtionpäämiesten kohdalla. Vierailevatko naisjohtajat Saudi-Arabiassa?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #12 : 13.01.18 - klo:15:06 »
Maailmalla ihmiset ovat ottaneet melko rauhallisesti vastaan Ranskan presidenttiparin, jossa Macronin vaimo sopisi puolisonsa äidiksi. Eivät voi saada omia lapsia, kuten Pekka ja hänen puolisonsakaan.

Onko Donald Trump ihantellinen heteroudessaan ? Onko muslimien haaremit ihanne ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #13 : 16.01.18 - klo:22:18 »
Joo, Niinistö oli maanantaina pirteä, eikä jäänyt liikaa jahkailemaan, oppii sitä myös vanhakin politiikko, kun on oma etu kyseessä.
Haaviston kanssa allekirjoitan suurimman osan asioista, mutten koskaan tule häntä äänestämään, ellei hän tee parannusta ja hylkää elintapaansa, se on kynnys hänen ja minun ääneni välillä.
Tiedän että tämä on ristiriita minun ja joidenkin kirjoittaien väillä, mutta näin aatteellisella sivustolla pidän periaatteistani kiinni.
Se on sitten eriasia että siunaan häntä ihmisenä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Presidentinvaalit
« Vastaus #14 : 17.01.18 - klo:08:06 »
Vastoin aikomaani minäkin katsoin Pekka Haaviston puheen eilen, ja jonkin aikaa myös tenttiä. Pekka on hyvin hieno ihminen, ja viisas, ilman akateemista koulutustakin.

Minä olin kuin Paavali Stefanusta kivittämässä vielä kymmenen vuotta sitten kun puhutaan samaa sukupuolta olevista pareista. Sen jälkeen kaiken rauhan ja rakkauden Herra on itse opettanut toisenlaiseen ajatteluun. Se entinen oli toisten ihmisten opettamaa ulkokultaisuutta.

Enää minä en tuomitse ketään.
Ihmisenä olen kyllä kriittinen ja arvostelen omasta horisontistani nähden, mutta älkää tuomitko , se on ihmisen ominaisuuksia.

Sekä Saulissa että Pekassa on tapahtunut muuttumista matkalla. Kummassakin on ainesta presidentiksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)