Kirjoittaja Aihe: Nyt 12  (Luettu 21970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #90 : 24.01.18 - klo:18:49 »
Kiitos!   :039:

Päivän toinen kolauskin tehty...kolmatta ei tarvitse kun kolasin lumisateen loputtua.
Ennusteen mukaan seuraavaksi sataa vettä.
Vähän uupunut kun tänään liikuntaa keskimääräistä enemmän meikämannella.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #91 : 24.01.18 - klo:18:55 »
Niin...ja...tuli mieleen...
Mitenkähän Terhikin luku 75 liittyy keski-ikäisyyteen?   :017:
Tiedätkö sinä 1944?  Kun sitä kyselitkin...
Minä olen ajatellut olevani keski-ikäinen...eikä siihen liity 75-luku mitenkään,
vaikka numeroihminen olenkin... :003:

Mutta kiva juttu Terhikki että tänne olet tullut huru-ukkojen...siis keski-ikäisten...seuraan!  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #92 : 24.01.18 - klo:19:21 »
Jokainen määrittelemme itsemme  johonkin lokoseen, ei siinä sen kummenpaa liene. On äärettömän vaikeata tehdä ns oikeanlainen tiedustelukysymys  :003:, mutta kyllä meillä ruutiukoilla nyt taisi tärpätä. Luen itseni senioriksi. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 12
« Vastaus #93 : 24.01.18 - klo:19:25 »
Ajattelin että se on syntymävuosi, 1975, jolloin T on nyt n. 44-45 vuotias.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 12
« Vastaus #94 : 24.01.18 - klo:19:29 »
Tunnetusti tämä virtsatietulehdus tuntuu myös päässä, niin minullakin. Sellainen höntti olo, kuin kolmannen päivän krapula päässä.

Joten lähden tästä mokailemasta enempää. Iltasoitossa tavataan. :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #95 : 24.01.18 - klo:19:32 »
Komppaan Lady R-M:n lyhyempää viestiä  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #96 : 24.01.18 - klo:19:49 »
No näinhän se tietysti taitaa olla että 1975 on syntymä vuosi.   :039:
Elikkä minun ajatusmaailmassani ei vielä keski-ikäinen.
Omat poikanikin tuosta vain vajaa 10 vuotta nuorempia.

Mulla on täällä forkalla ainakin yksi ikätoveri...esittäytyköön itse jos haluaa...
Ja jotta saavutetaan täsmällinen numerotieto niin ikätoverini on myös Chris Rea...
siitä olen pollea koska pidän raspikurkun lauluista kovasti.   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #97 : 25.01.18 - klo:11:10 »
Tämän päivän ykkösaktiviteetti on takanapäin eli ajelin kelkalla Kaarinalle hiihtouran entiselle paikalleen Saaren alta kiertäen. Kelkka on nyt kunnossa, sillä se käynnistyy kylmänäkin parilla kolmella nykäisyllä. Kävin lisäämässä pirtissä vaatetusta ja otin kankaan kypärän visiirin kuivaamiseksi. Täällä on kolmisen astetta plussalla ja ripeksii pisaroita.
Ajelin Peipporämeen lenkin, koska lunta on tullut niin paljon, että pellolla ei entistä jälkeä näy. Näin metsokukon hyvin läheltä, enintään 8 m päästä. Se oli pudottanut lennostaan itsensä syvälle lumeen ja siinä vähän kurkistellut jai ehtinyt yhden männyntaimen kimppuun, kun pörisevä paholainen jo lähestyi. Lintu oli kyyristyneenä, pää minuun päin käännettynä ja sitten se otti muutaman nopean askeleensa ja oli ilmassa, enkelin siipijälkihän siitä aina syntyy. On hienoa, että omassa rämepalstassa elelee kanalintuja.
Tälle päivälle en ala lunta Zetorilla pukkaamaan, sillä lumi on ihan märkää ja se paartaa takalanaan kiinni, että varsinaisesta työstä ei tule mitään, mutta isäntä on mustanpuhuva ja kuumissaan. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #98 : 25.01.18 - klo:11:21 »
Minullakaan ei ole tänään lumenkolaamista...
sataa vettä, nurmikko vihertää, eilen kahdesti kolaamani parkkialue osin jäätikkönä,
osin vesilätäkköinä, osin soralla.
Ei mennyt eilinen työni hukkaan, saan siitä pienen palkkion, ja sain liikuntaa...  :023:

Nyt onkin laiskottelupäivä...mietintämyssyssä taloyhtiöjuttuja...pari viestiä laitan vetämään...
kuntaan lähti jo....kohta vakuutusmeklarille....ei kun täkyä koukkuun...tavoite kehittää
asukkaiden elinolosuhteita parempaan suuntaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #99 : 25.01.18 - klo:12:10 »
               NYt:

                :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 12
« Vastaus #100 : 25.01.18 - klo:12:22 »
Suussani sulaa mieluisa minttusuklaa. Oli S-marketissa eilen , tarjous 200 gr paketti vain 1,49 ! Oli lähes ilmaista mielestäni ja pakko-osto siinä paikassa.

Kahvia ei vielä ole, sillä kahvinkeittäjäni nukkuu päikkäreitään. Minua ei nukuttanut vaikka kuinka yritin. Sairauden ja sen lääkkeen voimalla nukuin yöllä 10 tuntia.

Eilisestä lumimaisemasta, kuin pumpulissa olisimme olleet, ei ole kuin riekaleet jäljellä, ja tuo musta luistinrata, jota kaduksi kutsutaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #101 : 25.01.18 - klo:12:55 »
Pumpulilumi on täällä  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Nyt 12
« Vastaus #102 : 25.01.18 - klo:13:05 »
Pijä sitä oumpulii hyvänä kelkkais kans. Matti olis iloinnu siitä ukko-metsosta, mut mie en ois antant ampuu.
Kerran oon mehto-paistin teheny, konjakis livotin, mut ei hää miust hyvvää ollu. Jänispaisti on hyvää ! :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #103 : 25.01.18 - klo:13:24 »
Riistaruoka on toiselle hyvää ja toiselle ei. Meillä ei enää metsästetä, että metsokukko saa köpötellä rauhassa. Metson liha on joskus ollut suussani kitkerää ja ymmärtäähän sen, kun pitää neulasia popsia. Jänisjussi taas saa syödä talon salaatit ja porkkanoista näkyvän osan. Rusakko osaa olla kranttu.
Lumentulo saisi jo riittää.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #104 : 25.01.18 - klo:18:44 »
Jänispaistia olen minäkin joskus syönyt, poronkäristystä ja hirven lihaa, mutta en sorsaa enkä metsäkanalintuja enkä kyyhkysiä.
En myöskään kaurista enkä peuraa.
Kaikkiruokaisena minulle maistuu melkein kaikki.,..no rapuja vain hiukan joskus syönyt...etanoita en...katkarapuja kylläkin.
Kala ja liha on ok, kasvikset myös.

Tänään söin useampia valkosipulin kynsiä raakana, kurkkua nipisteli mukavasti ja silmistä vesi tuli, mutta otin kuin otinkin taas satsin.

On mulla ykkösherkkuakin, yhtä niistä eli Auran sinihomejuustoa jemmassa.
Graavilohi on hyvää...helppoa graavata itsekin.
Ja olen saanut hyvin tehtyä suolasärkeä perunoiden kanssa plus metsäsienisalaattia yhdessä kyläpaikassa ja on särki myös hyvää kun sen osaa laittaa, itse en ole sitä kokeillut, mutta se maistui kyllä hyvin hyvälle....vaikka ehkä jotkut voivat pitää särkeä vähän kuin roskakalana, mutta sitä se ei ole, kun sen kalastaja osaa itse suolata oikein, niin hyvää kuin mikä.

Ö-ÖÖ-Ö-öö pitkä kertomus, mutta sitä tuli taas---joskus tulee ja joskus on vain sananen pari.  :eusa_angel: