Kirjoittaja Aihe: Ei kirpun kipua?!  (Luettu 12461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #30 : 21.09.15 - klo:13:38 »
Samat nimet kuin seppos maninitsi nousevat ensinnä esiin.  Kaikki arvokkaita körtti-nimen esilläpitäjiä. Onhan muitakin. Lehdissä, joita luen, kertoo yksi ja toinen taiteilija tms. ' pikkujulkkis'  löytäneensä herännäisyyden tai ' körtin itsessään'.
Tässähän on asian juju, ei nimissä, vaan uskonkäsityksessä. Nimet ovat sivuseikka. Ihmisiä ei ole tarpeen korottaa, se on vain ihmistä.Tosin on inhimillistä että seurataan julkkisten mielipiteitä. Missit ja urheilijat politiikassa ovat esim. tätä.

Ymmärrän, että kaivataan tiettyjä sukunimiä, jo perinteen vuoksikin. Se on korkeemmas käres milloin nousee uusi tähti johtamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #31 : 22.09.15 - klo:05:51 »
En ehkä taas vain tajuu.  Itse olen käsittänyt tuon "lähinnä körtin" lähinnä hampaattomaksi kiltiksi mitäänsanomattomuudeksi,  jota ei tarvi sitten yh-tämän pelätä, ei ol-Len-kaan, koska v "ö. pappi, lähinnä körtti, on sitten suvaitsevainen pappi. Semmoinen hyväksyvä ja noin. Ettei yhtään tarvii luulla miksikään tiukkapipoksi... :003:
 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #32 : 22.09.15 - klo:16:00 »
^Minä taas oletan, että lähinnäkörtti on sellainen, joka ei ole kantakirjakörtti eikä ole kovin kiinnostunut käymään seuroissa, mutta joka jakaa jotain sellaisia ajatuksia/fiiliksiä/käsityksiä, joita tunnetut körttiläiset ovat ilmaisseet, tai joita on lukenut körttiläisyyteen liittyvän, ja joiden siis uskoo olevan sitä körttiläisyyttä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #33 : 22.09.15 - klo:16:09 »
^Minä taas oletan, että lähinnäkörtti on sellainen, joka ei ole kantakirjakörtti eikä ole kovin kiinnostunut käymään seuroissa, mutta joka jakaa jotain sellaisia ajatuksia/fiiliksiä/käsityksiä, joita tunnetut körttiläiset ovat ilmaisseet, tai joita on lukenut körttiläisyyteen liittyvän, ja joiden siis uskoo olevan sitä körttiläisyyttä.

Luin ensin, että lähiökörtti  :003: Olen ehkä kauinnakörtti. Se on sellainen otus, joka on ollut (ainakin luullut olevansa) joskus körtti, mutta ei tunne enää liikettä? omakseen. No jaa...onko liikkeessä enää liikettä? Enon kirkkoherra sanoi minusta hyvin kun totesi, ettei määrittele itseään herätysliikkeitten kautta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #34 : 22.09.15 - klo:16:28 »
^Puhutaanhan sitä citykörteistäkin, ehkä lähiökörtit on niitä? Ainakin kotona ollessaan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #35 : 27.09.15 - klo:12:20 »
Olen tämän joskus tänne joinakin sanoin kirjoittanut, tulkoon jälleen:  Paavo Ruotsalaista ei ristiinnaulittu tähteni ei liioin Wilhelmi Malmivaaraa Aku Rätyä ja Simo Juntunenkin näyttää vielä elävän.
Joskus mietiskelen, etten kai ole sitä vähääkään "körtti". En minä osaa hävetä pukua, tai ajatella etten ole "kyllin hyvä" sitä kantamaan, ensimmäinen virhe. En ryömi korkkimaton alle, toinen virhe. En pidä herännäisyyttä niin tärkeänä edelleenkään, että se ajaisi kristinuskon ohi, ja minua väsyttää, suuuuuuri virhe. En ihastele "foorumiveljiä" no, varmasti jonkin asteen virhe siinäkin.

 
Kuinka olisi olla kristitty?  Onko herännäisyyden uskontulkinta siis sopiva jokaiselle? Ainoa oikea jonka tähden se tulisi sovittaa jokaisen ylle? 

Täällä ei lainata Raamattua, niin, itse en sitä enää edes lue. Mitäs suotta, kun Jumala ei siinä yksittäiselle ihmiselle mitään sano.

Mutta jossain sanotaan ja se saattaa olla aika totta, että jos Herra ei huonetta rakenna, sen rakentajat turhaan vaivaa näkevät, ja jos Herra ei kaupunkia vartioi niin turhaan vartija valvoo.
« Viimeksi muokattu: 27.09.15 - klo:12:24 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ei kirpun kipua?!
« Vastaus #36 : 27.09.15 - klo:18:55 »
^Minä taas oletan, että lähinnäkörtti on sellainen, joka ei ole kantakirjakörtti eikä ole kovin kiinnostunut käymään seuroissa, mutta joka jakaa jotain sellaisia ajatuksia/fiiliksiä/käsityksiä, joita tunnetut körttiläiset ovat ilmaisseet, tai joita on lukenut körttiläisyyteen liittyvän, ja joiden siis uskoo olevan sitä körttiläisyyttä.

Oma kuvaukseni koski tutkimusta papiston herätysliiketaustasta. Heistä oliko 40% on "lähinnä körttejä".   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.