Kirjoittaja Aihe: Ihmeellisyyksiä Raamatusta  (Luettu 11455 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« : 19.08.16 - klo:21:09 »
Piti avata tälläinen, josko pähkäilisimme yhdessä Raamatun outoja juttuja, siis juttuja on huono sana, kun on kyse Raamatusta joka on joillekkin erehtymätöntä Jumalan sanaa, joka on niinkuin kirjoitettu.

Pyhää vihaa, on mikä joskus mietityttää.
Eihän sellaista voi olla, vaan hengen hedelmät ja Jeesuksen painotus jutuissaan lempeydestä on se oikea suunta.
Paavali kirjoitti, että älkää vihastuko.

En tiedä, mun mielestä tosi ristariitainen sanonta Raamatussa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #1 : 19.08.16 - klo:21:14 »
Voiskohan sellainen raivoava saarnaaja sittenkin olla hyvästä ?

Olen joskus jotain kirkohistoriallista kuva juttua joskus katellut ja siinä on pappi ollut noin puolimetriä ilmassa saarnatessaan ?

Vapaidensuuntien saarnaajien saarnat on luokkaa mitä kovemmin huutaa ja raivoaa, niin sen parempi saarna.
Oikeen pitää huutaa ja mesota, niin se on hyvä.

Nyt kun on näissä körttien seuroissa ollut ja puheet on olleet asiasisällöltään mulle antavia ja sykähdyttäviä, niin tää sana Pyhäviha mietityttää.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #2 : 19.08.16 - klo:22:58 »
Tarkoitatko Huutavan Ääntä erämaassa?
 Jos Jumala sellaisen lähettää niin kuunnelkaamme häntä, kyllä maailmaan muuten ääntä mahtuu. Eiköhän se muutu loppupelissä taustakohinaksi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #3 : 19.08.16 - klo:23:27 »

Sitäkin, mutta minusta joka jotenkin tiedän,kuten amerikkalaiset sanoo by hearth, osaan Raamattua,vaikakkaan niin hyvin en tunne,
 niin minusta olisi aihettta miettiä Raamatun jakeita, kun en ole ainua jota mietityttää Jeesuksen sanat öö vaikka öö ää iik no vuorisaarnassa.
Revi kätesi irti jos tekee mieli kaivella tai raapia päätäsi.
No ei muistu, mutta minusta olisi kiva pähkäillä niitä asioita Raamatusta joita jengi kelaa ilman, että sen enempää ovat porukoissa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #4 : 20.08.16 - klo:14:24 »
Ajattelen, että vihastua saa, mutta ohje Sanassa olisi, ettei saisi antaa vihan ylle auringon laskeutua, eli olisi hyvä sopia mahdollisimman pian.
Anteeksiantamus ja siunaus, olisikohan ne kaikkein tärkeimmät meille elämässä ja viimeisillä kalkkiviivoillakin.
Anteeksiantamattomuus helposti kasvattaa sisälle ihmiseen kaunaa, katkeruutta, vihaa, yms.
Joskus on vaikeaa tehdä päätös antaa anteeksi, mutta uskon, että se päätös kannattaa.
Aikanaan sitten seuraa emotionaalisellakin puolella sen suoma ja tuoma lepo ja rauha.

Nimimerkki Havukka-Ahon ajattelija malla :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #5 : 20.08.16 - klo:14:26 »
Ja uskon, että Vapahtaja haluaa kulkea kanssamme anteeksi antaessamme.
Ja hänen seurassaan ihminen "avartuu sisäisesti", luulisin kaikkein "oikeimpaan" suuntaan.

Nimimerkki: Pohtija-malla, edelleen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #6 : 20.08.16 - klo:14:40 »
Mutta.
Koko Raamattu on ihmeellisyys.
Suoranainen ihme.
Jumalan Sana.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33736
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #7 : 20.08.16 - klo:14:56 »
En tiedä onko ihmellisyyttä, mutta ihmeen hienoja sanoja Jeesukselta Luukkaan evankeliumin koko 12. luku.

Sekin on näty ja koettu ettei Hän tullut tuomaan rauhaa, vaan riidat.
Paljon Hän käyttää vertauksia ja symboleita, ja niistä minä saan eniten.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Luuk.12.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #8 : 20.08.16 - klo:15:43 »
Totta tuo ja Vapahtajan opetusta.

Mutta Sana on paradoksaalinenkin, kaikkineen.
Tämä muistui mieleen ja etsin haulla...

Hepr. 12:12-21

12 Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
13 Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.
14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.
16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.
17 Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.
18 Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
20 Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".
21 Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.

--------

Paljon pitää pyytää Jumalalta hänen mielenlaatuaan ja uskoisin, ettei mikään hetkessä kasva.
Mutta suuntaviivoja elämään nuokin kohdat voinevat viitoittaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #9 : 20.08.16 - klo:15:48 »
Hepr. 12:14 - 15

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;
15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi.
-------

Herra, ole kanssamme ja anna armosi käydä oikeudesta.
Kiitos, että olet välimies meidän ja pyhän Jumalan välissä ja edessä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #10 : 20.08.16 - klo:17:52 »
Raamatun Sana lukiessamme ei ehkä jää mieleemme, muistiimme, emme opi ulkoa...
Mutta Pyhä Henki muistuttaa meitä, kun "tilanne on päällä"...ja muulloinkin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #11 : 24.08.16 - klo:20:09 »
Kiitos malla ja Riitta mummi :)

Mua kyllä mietityttää toi Pyhä viha.

Ehkä tämä paikka tai foorumi on väärä paikka siitä, kun lörtit ovat vierellä kulkijoita ja alatien kulkijoita, niin tuskin körteissä on täläisiä, kuin minä joka joskus voin saada hepulinkin varsinkin uskonnollisissa asioissa.
Jotenkin joskus alan riiteleen ja nostan metelin

Raamattu on täynnä ihmeellisyyksiä, joita monesti keskusteluissa kohtaa.
No ehkä aihe on vaan mulle asia, kun mietityttääja haluaisin pähkäillä :)

Kaks hullujen huoneen fiksuinta, siis mä ja kaverini, ni meinas paeta hullujen huoneelta.
No ne pääs ikkunasta ulos ja tuli muurille ja toinen sano, et mä näytän taskulampulla vaoa, ni kiipee valossa.
No tää fiksumpi totes, no mitäs jos sammutatki valot, ni tipun alas.

« Viimeksi muokattu: 24.08.16 - klo:20:15 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #12 : 25.08.16 - klo:15:43 »
En ehkä niinkään kaipaa ihmeellisyyksiä Raamatusta,
vaan rohkaisua, lohdutusta, johdatusta jokaiselle päivälle...kun niitä löytäisin...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #13 : 27.08.16 - klo:10:33 »
Olen mietiskellyt millä mielellä Jeesus oli todetessaan tuoneensa maailmaan, ei rauhaa vaan miekan?

Mahtoiko tarkoittaa ihmisten välisiä rähinöintejä, uskonsotia ja muita, Jeesus itse joidenkin tutkimusten ja ajatusten mukaan koki tuovansa tuon kamppailun henkivaltojen välille nyt tänne synnyttyään, siis jotakin hyvän ja pahan välistä taistelua.

Kuulostaa yliviisastelulta tuo, eksorkistinen eskatologinen saarnamies, mutta niin, se merkitsisi kai pahaa häädettäväksi ja ajan rajallisuuden oivaltamista ja siinä sitä on taistelua jo itse kunkin sisäiseen elämään ja toisinaan saa ulkoisestikin pahemmansorttiset vammat koettaessaan kammeta hyvän puolesta, kun pahan valta kasvaa ympärillä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Ihmeellisyyksiä Raamatusta
« Vastaus #14 : 27.08.16 - klo:10:52 »
Etkö vn saa edes Psalmeista lohdutusta. Mua on jotkut niistä lohduttaneen ei tietysti kaikki mutta  jos raamatusta lohdutusta haen niin sieltä sitä ekana etsin.