Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 16  (Luettu 41219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #60 : 01.03.15 - klo:13:17 »
Ole hyvä  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #61 : 01.03.15 - klo:14:39 »
Seuraavaksi mennään Helsingin seuratuvalle klo 16.00 alkaviin seuroihin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #62 : 01.03.15 - klo:14:47 »
Tänään oli lähimmässä mahollisessa kirkossa Herättäjän kirkkopyhä. Samuli Korkalainen saarnasi.  Niin kohtikäyvää en kai ikinä ole kuullutkaan. Veisuuveljet veisasivat. Eli Samuli harppasi kuororivistä saarnatuoliin. Liturgi luki evankeliumin ja Samuli saarnasi VT:n tekstistä.

Seurat seurasivat. Olin niin kurkkukipuinen ja huonosti nukkunut että oli onnekseni siinä ystävä vierellä joka töni hereille kun uni kiskoi mennessään, vaikka puheissa ei todella ollut mitään unettavaa saati virsissä.

Kai vain kävi, kuin joskus että ahdistuksen hellittäessä ei vain pysy hereillä ja totta, olinhan vähän päästä heräillyt yöllä yskimään tai jotain.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #63 : 01.03.15 - klo:14:56 »
Täällä on ainakin kaikki Suomen hiippakunnat ja seurakunnat. Lieksa liitettiin vuoden alusta Joensuuhun. Nurmeksesta en tiedä, vieläkö siellä on ort.seurakunta - luultavasti on. Ortodoksi.nethän ei ole ort.kirkon virallinen sivusto vaan se on toinen.

http://www.ortodoksi.net/index.php/Seurakunnat

ja täältä löytyy sitten Ilomantsin (Suomen vanhin srk, Ilomantsissa joka 10.asukas oli ortodoksi ainakin joku aika sitten) ja Taipaleen seurakunnat. Taipaleen khra isä Paavo Ratilainen on mustan vyön karateka, joten sielläpä ei seurakuntalaiset paljon ryppyile  :003: Siellä näkyy olevan myös pappi nimeltä Jari Jolkkonen.

http://www.ortodoksi.net/index.php/Ilomantsi

http://www.ortodoksi.net/index.php/Taipale

Tuupovaarako oli jossa päästivät luterilaisen resitoimaan synnintunnustuksensa eli psalmin 51.  Ei ole kovin vaikeaa kun kanttori opetti. Sinä talvena juuri satoi kaksi metriä lunta. Oli lumilapio matkassa, hyvä olikin sillä liturgian aikana auto ennätti peittyä kokonaan lumeen ja tie tuiskuta umpeen. Sitten kaivettiin auto hangesta levitettiin hiekkaa, sitä löytyi laatikosta tsasounan vierestä, ja pikkuisen työntäen se saatiin lähteen kotiin.

Siellä oli monin tavoin mukavaa.  Tuli eläväisesti mieleen. Samana sunnuntaina käytiin jossain jonka Elina Karjalainen oli lahjoittanut, siellä paleli jalat kolmista sukista huolimatta, uppo-nalle oli siellä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #64 : 01.03.15 - klo:17:27 »
Tallustelin tänään taas seurakuntakeskussessa pidettyyn messuun. Kyllä kannatti. Sää oli mitä mainioin, välillä pilkisteli aurinkokin. Messussa oli hyvä saarna, pisti pohtimaan. Virsistä jopa 3 oli körttivirsiä.  :023:  Mukavaa.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #65 : 07.03.15 - klo:09:48 »
Aivan liian harvoin. Syksy meni siinä suunnattomassa luku-urakoinnissa melkein 24/7 keväällä oli pakko löysätä ja avuksi kiirehti räväkkä sairaus. Kun lähellä on ollut kirkkopyhä olen raahautunut. Kyl huomaan että se soveltuisi minulle.  :-\.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #66 : 07.03.15 - klo:09:55 »
Käynnit ovat harvenneet sillä olen aika usein kirkkoaikaan laittamassa ruokaa jälkeläisille.
Viime sunnuntaina olin, huomena taas en pääse, mutta 14 pnä aion Vantaan Myyrmäen kirkkoon iltapäiväksi.
Nähdäänkö kirkolla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #67 : 07.03.15 - klo:10:18 »

   Sunnuntaisin kerran pari kuussa, keskiviikkoisin lähes säännöllisesti keskipäivän hartaudessa, jonka päätteeksi on Kohtaamispaikka alasalissa. Torstai-iltaisin käyn Arki-illan ehtoollisella.
Tänä iltana menen kuulemaan ja veisaamaan, kun Jukka-pappi laulaa ja laulattaa Jaakko Löytyn lauluja.
Kirkkopolkuni on sopivan leveä ja kilometrin pitkä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #68 : 07.03.15 - klo:16:14 »
   Sunnuntaisin kerran pari kuussa, keskiviikkoisin lähes säännöllisesti keskipäivän hartaudessa, jonka päätteeksi on Kohtaamispaikka alasalissa. Torstai-iltaisin käyn Arki-illan ehtoollisella.
Tänä iltana menen kuulemaan ja veisaamaan, kun Jukka-pappi laulaa ja laulattaa Jaakko Löytyn lauluja.
Kirkkopolkuni on sopivan leveä ja kilometrin pitkä.

Kerropa Jukka-papille terveisiä entiseltä nuorelta täältä Kaakon kulmilta.  :039:

Huomenna menen täällä messuun. Meillä on lähetyspyhä. Entinen nuorisotyönohjaajamme, nyt lähetykurssilainen saarnaa. Kuoro ja ukkokulta siellä laulavat. On lähetyslounas. Sitten pikavisiitti lähetysaktiivin 80-vuotispäiville ja vielä Exitin konsertti. Tiukka päivä huomenna tulossa.  :003:
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #69 : 08.03.15 - klo:09:45 »
Käynnit ovat harvenneet sillä olen aika usein kirkkoaikaan laittamassa ruokaa jälkeläisille.
Viime sunnuntaina olin, huomena taas en pääse, mutta 14 pnä aion Vantaan Myyrmäen kirkkoon iltapäiväksi.
Nähdäänkö kirkolla ?
Nährään!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #70 : 08.03.15 - klo:09:46 »
Käynnit ovat harvenneet sillä olen aika usein kirkkoaikaan laittamassa ruokaa jälkeläisille.
Viime sunnuntaina olin, huomena taas en pääse, mutta 14 pnä aion Vantaan Myyrmäen kirkkoon iltapäiväksi.
Nähdäänkö kirkolla ?

Kyl nähdään ellei iske jokin omituinen este.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #71 : 08.03.15 - klo:10:43 »
Radiokirkon kanssa Rovaniemellä. Päivän teksti käsitteli totuutta ja herätti ajatuksia. Saarnasta pidin ja omakohtaisesta lähestymistavasta. Hyvä Rovaniemi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #72 : 08.03.15 - klo:12:01 »
Kymin kirkossa oli esirukouksena litania. Se on virsikirjassa numerolla 719. Puhutteli ainakin minua.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #73 : 08.03.15 - klo:15:44 »
Kymin kirkossa oli esirukouksena litania. Se on virsikirjassa numerolla 719. Puhutteli ainakin minua.

Kotkan ilman siipii... Sinähän olet tunteellinen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Käytkö kirkossa osa 16
« Vastaus #74 : 08.03.15 - klo:16:41 »
Tiedä siitä tunteellisuudesta... Litaniaan pääsee itse osallistumaan, kun siinä on seurakunnan osuus aina välillä. Jos ensimmäinen kierros tuntuu oudolta, sen kyllä oppii vähintään kolmannella: Armahda meitä, laupias Herra Jumala.