Kirjoittaja Aihe: Karhu alkanut murista!  (Luettu 23744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #60 : 11.09.08 - klo:11:39 »
Lainaus
Ihmisen terveys on maallisen elämän tärkeimpään kärkeen kuuluvia asioita. Jos ihminen on sairas, on suorastaan velvollisuus rukoilla.
Se on hieno etuoikeus. Jumala sitten joko parantaa tai ei paranna, mutta jo pelkkä Jumalan puoleen kääntyminen voi tuoda paljonkin lohtua ja apua vaivaan.



Tuosta olen kyllä harvinaisen samaa mieltä!  :)






Lainaus
Kun tätä sitten alkoi rukoilemaan (hän ei kovin voimakkaasti koskenu jalkoihini) alkoi tuntua siltä, että toisen jalan kanta meni joitain millejä kerrallaan kauemmas minusta. Ikäänkuin jalka olisi pidentynyt.
Täti heti sanoi, että yleensä nämä jalat kasvavatkin näin nykähdyksittäin.
Sitten jalan kasvaminen loppui ja täti lopetti rukouksensa.







 Etkös muuten yhtään ihmetellyt että lapsukaisesta asti kun on tullut käytyä kouluterveydenj´hoitajat, lääkärit, terveysterkastukset, pituusmittaukset, armeijan tarkastukset ja ties mitkä eikä kukaan ole koskaan huomannut noita eripituisia jalkoja?  Nyt sitten tuli "täti" joka löikin yhtäkkiä kaikki lääkärit ja ammattilaiset ällikällä?

Epäuskottavuutta lisää sekin että suomessa kuuluu tällä hetkellä olevan oikea kansanepidemia tuo jalkojen eripituisuus, minullakin on ainakin 2-3 tuttua joiden jalat olivat kuulemma olleet eripituiset. hengellisiä poppamiehiä riittää...  jalojen pidennys-shown:han aloittivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara (tai jompikumpi) alkuajan rukouspiireissään jonka jälkeen jalkojen pidennystä onkin harrastettu suuremmassa määrin ympäri maata.  Siksi pidän nitä vahingollisina että niissä johdetaan ihmisiä harhaan.  Minusta ei ole kyse vain hengellisestä aspektista vaan siitä että nämä ovat keksittyjä juttuja, siis valetta, liioittelua, maalailua, suurentelemista, eri merkityksien keksimistä... sanalla sanoen aina jonkinasteista epärehellisyyttä joko itseä, Jumalaa kanssaihmisiä tai kaikkia noita kohtaan.  Peräänkuuluttaisin tällaisten uskomusten suosimisten sijaan maalaisjärkeä, jalkoja maan pinnalle, ja ennenkaikkea aitoutta rehellisyyttä ja vaatimattomuutta! Kristillisyys tuskin on tarkoitettu joksikin yliluonnollisten elämysten vuoristoradaksi.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #61 : 11.09.08 - klo:14:23 »
Lainaus
Epäuskottavuutta lisää sekin että suomessa kuuluu tällä hetkellä olevan oikea kansanepidemia tuo jalkojen eripituisuus, minullakin on ainakin 2-3 tuttua joiden jalat olivat kuulemma olleet eripituiset. hengellisiä poppamiehiä riittää... jalojen pidennys-shown:han aloittivat Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara (tai jompikumpi) alkuajan rukouspiireissään jonka jälkeen jalkojen pidennystä onkin harrastettu suuremmassa määrin ympäri maata. Siksi pidän nitä vahingollisina että niissä johdetaan ihmisiä harhaan. Minusta ei ole kyse vain hengellisestä aspektista vaan siitä että nämä ovat keksittyjä juttuja, siis valetta, liioittelua, maalailua, suurentelemista, eri merkityksien keksimistä... sanalla sanoen aina jonkinasteista epärehellisyyttä joko itseä, Jumalaa kanssaihmisiä tai kaikkia noita kohtaan. Peräänkuuluttaisin tällaisten uskomusten suosimisten sijaan maalaisjärkeä, jalkoja maan pinnalle, ja ennenkaikkea aitoutta rehellisyyttä ja vaatimattomuutta! Kristillisyys tuskin on tarkoitettu joksikin yliluonnollisten elämysten vuoristoradaksi.


Jos omia tunteitaan saa täällä kertoa, niin tulee tunne, ikäänkuin poika yrittäisi opettaa isäänsä.
Tarkoitan tällä sitä, että itselleni on tapahtunut, kuten kerroin, ja joku toinen, joka ei ole ollut mukana kyseisessä tapahtumassa tulee kertomaan, että noin ei tapahtunut.

Vaan,
kyseinen asia on minun henkilökohtainen kokemukseni, jolla on merkitystä juuri minulle.
Eipä minun jaloistani tai terveydestäni sinulle juuri hyötyä/haittaa ole, joten siitä näkövinkkelistä katsoen ymmärtää tuota mitätöimistäsi paremmin.

Ovatko nuo muille tapahtuneet ihmeet sitten suurentelua tai liioittelua tai valehtelua (kuten mainizit),
on minun vaikea sanoa, kun minulta puuttuu sellainen jumalallinen näkökyky, jota tarvitsisin, jotta voisin yhtä ehdottoman kannan ottaa, kuten sinä otit.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #62 : 11.09.08 - klo:15:28 »
Ota mieluummin nuo minun mielipiteeni yleisellä tasolla kuin henkilökohtaisesti. Nimittäin kenenkään kokemusta varsinaisestihan ei voi eikä ole haluakaan lähteä kieltämään tai mitätöimään.  Annoit sis itse ensin ymmärtää että sinulle on tapahtunut yliluonnillinen ihmeparaneminen; -osoitit tuon väittämän varmaan sekä minulle että myös muille palstan lukijoille. johon vastasin etten usko tuota. Eikä minun tarvitsekaan. Saan myös käsittääkseni ilmaista vastaukseksi esittämääsi väitteeseen etten usko tällaisia kertomuksia.  Miksi olet huolissasi siitä että "mitätöin" asian?  Jos oikeasti on tapahtunut yliluonnollinen ihme niin eihän sitä voi kukaan/mikään mitätöidä.

Tämä ei toki ole ensimmäinen kerta kun minulle esitetään tämänkaltaisia kertomuksia tosikertomuksina etkä suinkaan ole ensimmäinen, -uskoakseni tuskin viimeinenkään joka niitä kertoo.  Normaalissa keskustelussa pidän itselläni oikeuden vastata etten usko todistamatonta hölynpölyä jos keskustelussa minulle sellaista esitetään.  Ehkä se sitten tuntuu mitätöimiseltä?  joka tapauksessa olen sitä mieltä että väitteisiin pitää saada vastata ja kyseenalaistaa ne ilman että vastapuoli loukkaantuu.

Mutta kokemuksesi on omasi ja en lainkaan epäile ettetkö olisi noin kokenut -kokeminen ja kylmä todellisuus kun valitettavasti ei aina ole sama asia.  Aika raaka ja kova väite on väittää kokeneensa yliluonnollisen ihmeparanemisen itsensä Jumalan toimesta!  Minusta sellainen pitäisi pystyä todistamaan siten että olisi vähintään 3-4 puolueettoman lääkärin lausunto paranemista edeltävältä ajalta ainakin 5 vuodelta ja lisäksi paranemisen jälkeiseltä ajalta seurantaa saman verran ja lääkäreiden pitäisi yhtäpitävästi allekirjoituksellaan vakuuttaa että on tapahtunut yliluonnnollinen ihmeparaneminen.  Missä tällaista näkee?  Luulisi että edes jossain kun kerran tuhansittain näitä kertomuksia kuulee.
Minä en siis henkilökohtaisesti usko lainkaan kertomukseesi ja olen sitä mieltä ettei kukaan järkevä ihminen usko yleensäkään niin kovia väitteitä kuin ihmeparanemisia, ilman todisteita.  Eri asia ne jotka haluavat uskoa...

ps. tämä ei todella kohdistu sinuun henkilönä, koska en usko kenenkään muidenkaan tarinoihin sen enempää. Kuullut olen niitä varmaan sadoittain... viimeksikin oli kuulemma taas jossain ambomaalla tai missä lie bingo-bangossa herännyt laumoittain kuolleita jne.

Herätän teologisen kysymyksen:  miksi Jumala pidentelisi ihmisten jalkoja? Mitä tekemistä tällaisella toiminnalla on evankeliumin kanssa?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #63 : 11.09.08 - klo:17:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Jampe"
Herätän teologisen kysymyksen:  miksi Jumala pidentelisi ihmisten jalkoja? Mitä tekemistä tällaisella toiminnalla on evankeliumin kanssa?


Muistikuvani mukaan tämä jalanpidennysjuttu on varsin vanha urbaani legenda. Joissakin liikkeissä jalkoja on pidennetty päivät pääksytysten. Olen jopa nähnyt TV7:stä jalanpidennystempun liveyleisön edessä.
Acta, non verba.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #64 : 11.09.08 - klo:17:53 »
Miksi muuten aina pidennetään lyhyempää jalkaa, miksei koskaan lyhennetä sitä pidempää, sehän olisi ihan yhtä hyvä vaihtoehto?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #65 : 12.09.08 - klo:08:50 »
Lainaus käyttäjältä: "jampe"
Herätän teologisen kysymyksen: miksi Jumala pidentelisi ihmisten jalkoja? Mitä tekemistä tällaisella toiminnalla on evankeliumin kanssa?


Vastaus:
ei mitään tekemistä. Se jalkojen pidennys on maallisen elämän piiriin kuuluva asia, kuten ihmisen terveys muutenkin, töissä ja WCssä käynti, kukkien kastelu, matkustaminen yms. jne.

Kysymykseen, miksi Jumala pidentelisi toisten jalkoja (tai ei pidentelisi), en osaa vastata.

Malliseen elämän kuuluvat asiat on pidettävä omassa lokerossaan ja hengellisen elämän omassaan.
Kun yritetään uskotella hengellistä maalliseksi tai maallista hengelliseksi alkaa tulla ongelmia, jotka oirehtivat eri tavoin.
Jotain tällaista se Luther opettaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #66 : 12.09.08 - klo:09:10 »
Lainaus
Miksi olet huolissasi siitä että "mitätöin" asian?


En ole huolissani ollenkaan.
Yleensäkään suurin osa toteamuksistani ei tarkoita sitä, että olisin huolestunut siitä asiasta, mitä siitä totean.

Lainaus
Saan myös käsittääkseni ilmaista vastaukseksi esittämääsi väitteeseen etten usko tällaisia kertomuksia.


Kirjoituksesi ei ole minulle mikään ongelma.
Ja vaikka olisikin, sinulla on oikeus kritisoida kaikkea, mitä kirjoitan, siinä laajuudessa ja niillä sanamuodoilla, kuin itse haluat.


Lainaus
joka tapauksessa olen sitä mieltä että väitteisiin pitää saada vastata ja kyseenalaistaa ne ilman että vastapuoli loukkaantuu.


Toivottavasti jokainen meistä pystyisi omaksumaan tämän asenteen.
Oman kokemukseni mukaan tuollaisen asenteen omaaminen ei ole kovin yleistä kaksisuuntaisena sellaisena. Yksisuuntaisena se toimii kaikkien kohdalla.
(
 Yksisuuntainen: minulla on oikeus, muilla ei ole,
 Kaksisuuntainen: minulla on oikeus, kuten muillakin
)


Lainaus
Minä en siis henkilökohtaisesti usko lainkaan kertomukseesi ja olen sitä mieltä ettei kukaan järkevä ihminen usko


Minusta on kiva kikkailla erilaisilla matemaattisilla yhtälöillä.
1) Sinä et usko kertomaani
2) Kukaan järkevä ihminen ei usko kertomaani
3) Minä taasen tunnun uskovan kokemukseni olevan oikea

Tästä seuraa todennäköisesti se, että sinä kuulut tuohon järkevien joukkoon ja minä en ainakaan siihen kuulu.

Olet oikeilla jäljillä: tyhmä uskoo kaikenlaista, järkevä ei.


Miksi toin tämän oman kokemukseni tänne, vaikka kovin helposti siitä en monestikaan kellekään ole nähnyt tarpeelliseksi kertoa?
Siihen on ehkä useampikin syy.
Eräs syy oli se, että halusin vähän saada pölyjä pöllyteltyä.
Pidin kovin suurena todennäköisyyttä, että kertomukseni saa aikaan voimakkaita reaktioita, joita tällä hainkin.
Kuten totesin, muitakin syitä tälle oli.

Helluntalaisten palstoilla mielelläni juttelisin alatiestä ja Kristuksen 100% ansioista, koska siellä taasen näistä aiheista saattaa saada kovaakin keskustelua aikaan.
Eri rymissä on omat asiansa, joissa ollaan "tiukkapipoisia" ja joiden käsittely on hankalaa ja joskus jopa mahdotonta.

Oli lahdo/liike mikä tahansa, jokaisessa ihmiset tuntuvat kiivailevat oman uskomuksensa puolesta varsin agressiivisestikin joskus.
HElluntalaisuudessa agressiot heräävät tietyistä seikoisa, körttiläisten piirissä taasen joistain muista jne.
Tämä on inhimillistä, eikä sitä suurien massojen kyseessä ollessa voi muuttaa, yksilön kohdalla kuitenkin on mahdollisuuksia.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #67 : 12.09.08 - klo:09:44 »
Lähetystyöstä (tunnen Ambomaan aika hyvin, Bingo-Bangoa ei taida löytyä kartalta) tiedän, miten paljon tekemistä 'tällaisella toiminnalla' on evankeliumin kanssa. Toisaalta vain evankeliumia julistamaan lähteneet saarnamiehet ovat huomanneetkin joutuvansa käytännön töihin sairaanhoidon, opetuksen, kehitystyön ja muun vastaavan alueilla. Toisaalta sairauteensa, köyhyyteensä ja tietämättömyyteensä avun saaneet ovat uskoneet myös evankeliumin.

munkki-1

  • Vieras
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #68 : 12.09.08 - klo:21:10 »
Lähetetty: 11.09.2008 06:30    Viestin aihe:   Pena kirjoitti:

--------------------------------------------------------------------------------
 
Lainaus

Tuo kertomus esirukouksesta ja parantumisesta on hyvä. Pidän erityisesti siitä, ettei parantumisen tarkkaa aikaa ja paikkaa kerrota, puhumattakaan kenenkään kätten päällepanijan tai palavan saarnamiehen nimeä. Parantaminen on Jumalan ihme eikä sitä voi välttämättä ymmärtää edes seuraukseksi rukouksesta.

Miksi kerroit lääkärin varakkuudesta?


Kysymykseesi on yksinkertainen vastaus:

Tavallisen  lääkärin  tuloilla ei voida käyttää viisaimpien lääkärien  apua, koska nämä erikoislääkärit maksavat niin paljon, että  rahat eivät riitä, eikä  vakuutuskaan mahdollisesti maksa  sellaisia  ellei ole runsaasti omaa rahaa  avuksi.

Eräs tuntemani erikoislääkäri veroilmoittaa noin 400 000 Euroa.  Ei hän varmaan ole kalleimpia lääkäreitä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #69 : 13.09.08 - klo:11:48 »
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Tavallisen  lääkärin  tuloilla ei voida käyttää viisaimpien lääkärien  apua, koska nämä erikoislääkärit maksavat niin paljon, että  rahat eivät riitä, eikä  vakuutuskaan mahdollisesti maksa  sellaisia  ellei ole runsaasti omaa rahaa  avuksi.


Meillä on lähes maksuton terveydenhuolto. Lisäksi valtaosalla työssä käyvistä kansalaisista on erittäin ammattimainen työterveydenhuolto. Pienempiin vaivoihin saa apua terveyskeskuksista. Osa julkisen terveydenhuollon palveluista hoidetaan yksityisellä puolella. Operaatioiden ja toimenpiteiden maksut yksityiselläkään puolella ovat noin viidennes  siitä, mitä ne ovat esimerkiksi USAssa. Erikoissairaanhoitoa saa lähimain maksutto yliopistollisissa keskussairaaloissa. Ei ole montakaan operaatiota tai toimenpidettä, jota ei voitaisi toteuttaa julkisessa sairaanhoidossa.
Acta, non verba.

munkki-1

  • Vieras
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #70 : 14.09.08 - klo:08:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Tavallisen  lääkärin  tuloilla ei voida käyttää viisaimpien lääkärien  apua, koska nämä erikoislääkärit maksavat niin paljon, että  rahat eivät riitä, eikä  vakuutuskaan mahdollisesti maksa  sellaisia  ellei ole runsaasti omaa rahaa  avuksi.


Meillä on lähes maksuton terveydenhuolto. Lisäksi valtaosalla työssä käyvistä kansalaisista on erittäin ammattimainen työterveydenhuolto. Pienempiin vaivoihin saa apua terveyskeskuksista. Osa julkisen terveydenhuollon palveluista hoidetaan yksityisellä puolella. Operaatioiden ja toimenpiteiden maksut yksityiselläkään puolella ovat noin viidennes  siitä, mitä ne ovat esimerkiksi USAssa. Erikoissairaanhoitoa saa lähimain maksutto yliopistollisissa keskussairaaloissa. Ei ole montakaan operaatiota tai toimenpidettä, jota ei voitaisi toteuttaa julkisessa sairaanhoidossa.



Kuitenkin vaikeat syöpäpotilaat kuolevat  vielä, vaikakin ilman tuskia ja mahdollisesti vasta jonkin verran myöhemmässä vaiheessa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #71 : 14.09.08 - klo:10:04 »
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "munkki-1"
Tavallisen  lääkärin  tuloilla ei voida käyttää viisaimpien lääkärien  apua, koska nämä erikoislääkärit maksavat niin paljon, että  rahat eivät riitä, eikä  vakuutuskaan mahdollisesti maksa  sellaisia  ellei ole runsaasti omaa rahaa  avuksi.


Meillä on lähes maksuton terveydenhuolto. Lisäksi valtaosalla työssä käyvistä kansalaisista on erittäin ammattimainen työterveydenhuolto. Pienempiin vaivoihin saa apua terveyskeskuksista. Osa julkisen terveydenhuollon palveluista hoidetaan yksityisellä puolella. Operaatioiden ja toimenpiteiden maksut yksityiselläkään puolella ovat noin viidennes  siitä, mitä ne ovat esimerkiksi USAssa. Erikoissairaanhoitoa saa lähimain maksutto yliopistollisissa keskussairaaloissa. Ei ole montakaan operaatiota tai toimenpidettä, jota ei voitaisi toteuttaa julkisessa sairaanhoidossa.



Kuitenkin vaikeat syöpäpotilaat kuolevat  vielä, vaikakin ilman tuskia ja mahdollisesti vasta jonkin verran myöhemmässä vaiheessa.


Pitkälle edennyt, vaikea syöpä johtaa kuolemaan. Syövän parantamisessa on kehitytty huomattavasti viimeisten vuosikymmenien aikana. Tästä huolimatta parhaimmillakaan lääkäreillä ei ole keinoja estää vaikea syövän leviämistä, joka johtaa kuolemaan.
Acta, non verba.