Kirjoittaja Aihe: Karhu alkanut murista!  (Luettu 24003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Karhu alkanut murista!
« : 26.08.08 - klo:20:43 »
Anteeksi taas jos aihe ei kuulu körttiläisyyteen ja uskontoon, niin Liis voi poistaa tai joku muu ylläpitäjä.

Körteillä kun tuo suhtautuminen on aika hakusessa olen ymmärtänyt Raamattua kohtaan.
 Eli ei pidetä ihan Jumalan erehtymättömänä sanana, vaan oliko se vaikutteina saaneena siitä ajasta ja sen ajan ihmisistä.

Mulle Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa. Jopa pilkut on oikeella kohdalla mun Raamatussa.

Raamattu ilmoittaa tulevan Googin sodan ja muitakin ns, profetioita siellä on.
Toiset uskonnolliset suunnat, kuten Adventistit tutkii ja jauhaa niistä aika lailla, mutta körttien en ole huomanneen moista tekevän?

Nyt olisi kiva kuulla suhtautumisestanne tähän kun Medjedev sanoo olevansa valmis uuteen kylmään sotaan?
Niin ja muutenkin, miksi ei täällä ole profetioista ja sellaisesta paljoakaan, vaikka Jeesus sanoi, että tarkkailkaa puita ja viittasi siinä valtioihin.

Onhan se uljaampaa olla matosena maan, eikä vaivata päätä moisella ja keskittyä omaan mahdottomuuteensa Jumalan edessä ja mikä minä olen ottamaan mihinkään kantaa asenteeseen.

Kaiken loppu lähellä?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #1 : 26.08.08 - klo:20:55 »
Lainaus
Mulle Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa. Jopa pilkut on oikeella kohdalla mun Raamatussa.


Hieno homma, että vielä löytyy Raamatun totena ottavia tahoja.

Noita profetioista.
Jouko Piho oli kertonut noista Venäjän hyökkäysprofetioista Suomeen.
Elokuun 8 päivä tänä vuonna oli muistaakseni eräs mahdollinen ajankohta, seuraava sitten ensivuonna samaan aikaan ja viimeistään vuonna 2012. Voihan olla, että nyt muistan väärin.

Joka tapauksessa uhkailin hyvssä ajoin ennen elokuuta käydä synnyinseuduillani LAppeenrannassa, vaikka tällainen "hyökkäysvaara" olikin olemassa. Noh, jäi se elokuun 8. päivän käynti olosuhteiden pakosta tekemättä.

Vaan, jälkeenpäin tuli ajatus, että ettei vaan sille elokuun 8 päivälle tullutkin Venäjän hyökkäys, mutta vähän etelämmässä olevaan paikkaan. Nyt en muista, minä päivänä se Venäjä hyökkäsi sinne Georgiaan?
Aikä lähelle se 8 päivän tienoota meni.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Maagog
« Vastaus #2 : 26.08.08 - klo:21:09 »
Joo Kannattaiskohan osakesalkku tyhjentää ja laittaa rahat vaikka world visionille?

Mua pikkasen rassa, kun mulla on työssä venäläinen fiksu nuorimies.
Hän selitti mulle taustaja tolle Georgia operaattiolle ja itse olen enempi Venäjän puolella kuin muitten ja varsinkaan Gruusian.

Jotenkin tuntuu, että kaikilla mailla on sellainen ennakkoasenne, että Venäjä on aina pahalla asialla ja pahaa tekemässä.

Jos jenkkejä olisi jossain maassa ja niitä sorrettaisiin, niin kyllä USA toimisi kuten Venäjä nyt.

No Raamattua kun lukee, niin kyllä kait sen mukaan Pohjoisesta maasta tulee armeja lopulliseen sotaansa Lähi-itään?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Maagog
« Vastaus #3 : 26.08.08 - klo:21:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Joo Kannattaiskohan osakesalkku tyhjentää ja laittaa rahat vaikka world visionille?

Mua pikkasen rassa, kun mulla on työssä venäläinen fiksu nuorimies.
Hän selitti mulle taustaja tolle Georgia operaattiolle ja itse olen enempi Venäjän puolella kuin muitten ja varsinkaan Gruusian.

Jotenkin tuntuu, että kaikilla mailla on sellainen ennakkoasenne, että Venäjä on aina pahalla asialla ja pahaa tekemässä.

Jos jenkkejä olisi jossain maassa ja niitä sorrettaisiin, niin kyllä USA toimisi kuten Venäjä nyt.

No Raamattua kun lukee, niin kyllä kait sen mukaan Pohjoisesta maasta tulee armeja lopulliseen sotaansa Lähi-itään?


Me emme profetoi ja varoitan teitäkin. Kaikki adventistien ja jehovien maailmanloput ovat menneet pieleen ja toisekseen, jos se tulee niin entä sitten. Kertoman mukaan ukko Lutherus sanoi istuttavansa omenapuun jos loppu tulee huomena. Välttäkää profetioita ja kiertäkää kaukaa niiden esittäjät niin pysytte terveellä pohjalla. Uskokaa Jumalaan ja eläkää sen varassa jokainen päivä kuin se olisi viimeinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #4 : 26.08.08 - klo:21:32 »
Kiitos Seppponen.
Olet kyllä aivan oikeassa.

Lutter oli myös aivan oikeassa,
Mitäpä sitä pieni ihminen tässä isossa maailmassa voisikaan tehdä.

Anteeksi aloityus ja jotain tälläistä ajattelinkin körtiltä tulevan ja hyvä niin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #5 : 26.08.08 - klo:22:12 »
Minä en lähtökohtaisesti sulje profetian mahdollisuutta ulos tästäkään ajasta. Mutta silti olen seppos:n kanssa täysin samaa mieltä, mitä tulee näihin aikamme "profetioihin". Oman perstuntumani mukaan ne ovat pienten piirien viihdettä, materiaalia, jolla tylsä arki saa väriä ja päästään vähän jännittämään ja kouhkaamaan, joko toinen tuleminen onkin kohta. Harvoin (tähän mennessä ei vielä koskaan) noita "sanoma Suomen kristityille" -tyyppisiä sepustuksia kuunnellessa tulee sellainen olo, että olisi Jumalan puhuttelussa. Sen sijaan manipuloinnin haistaa melko selvästi.

julle

  • Vieras
Re: Karhu alkanut murista!
« Vastaus #6 : 26.08.08 - klo:22:15 »
Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja


Mulle Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa. Jopa pilkut on oikeella kohdalla mun Raamatussa.

quote]

On se hyvä jos niin on, kun alkutekstissä(UT:n kreikankielisissä varhaisimmissa tekstikatkelmissa) ei ole edes sanavälejä saati välimerkkejä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Julle 7 vee?
« Vastaus #7 : 26.08.08 - klo:22:22 »
Anteeksi kuvakieleni.
Tarkoitin alleviivata eli painottaa asiaa.
Se on JUMALAN SANAA ja erehdymätöntä.

Eli kokonaisuus siinä, eikä ne asiat joita siellä ole. Ole sellaisia että niitä voi selitellä muuksi vedoten. Se oli silloin,.. ne ei tajunut.
Kaikki valta tekoälylle!


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Toivotontako?
« Vastaus #9 : 26.08.08 - klo:23:08 »
Aika pateettisia noi laulut hm:mi.

Tosta Answer blowing in wind, tuli mieleen se mitä pikkasen ajattelinkin tossa jo aloituksessa.
Että onko se niinkuin Bobbi lauloi, että kuinka monta kertaa täytyy miehen tarttua aseeseen tajuakseen.
Eli turhaa ottaa kantaa ja vaikuttaa.

Ollako vai eikö olla?
Antaako virran viedä vai nousta vastaan. Mietti Hamlettikin.

Ja eli onks se körteillä enempi niin, et isot asiat ei silleen ole mihin vaikuttaa, kuten ei muutkaan asiat?

Yks ystäväni on aina maailmaa parantelemassa. On Naisten pankin perustamisissa ja jopa yhessä ikkunassa julistamassa muutosta.
ittekkin mieitn, et kannattaako toikaan. Kuitenkin joku siinä on, että en teilaakkaan..
Onko ei körttimäistä vaikuttaa ja ottaa kantaa mihkään.?

Pooh.. Taitanee olla aika koisaan, menee muuten ihan levottomaksi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #10 : 26.08.08 - klo:23:42 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Vaan, jälkeenpäin tuli ajatus, että ettei vaan sille elokuun 8 päivälle tullutkin Venäjän hyökkäys, mutta vähän etelämmässä olevaan paikkaan. Nyt en muista, minä päivänä se Venäjä hyökkäsi sinne Georgiaan?
Aikä lähelle se 8 päivän tienoota meni.

Mut jos hänelt onkii vuuet lipsahtant vähä rohkiammal viisii. Sehä käyp nii helpost siin rohvetoimise tohinas. Sehä näät rupes kaheksanten päivän rytistämmää se ryssä pitki Mantsuuria kukkuloi jaappanilaiste peräs, mut vuos olkii vällei neljäkymmentviis.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Re: Karhu alkanut murista!
« Vastaus #11 : 27.08.08 - klo:06:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"


Mulle Raamattu on kokonansa Jumalan sanaa. Jopa pilkut on oikeella kohdalla mun Raamatussa.

quote]

On se hyvä jos niin on, kun alkutekstissä(UT:n kreikankielisissä varhaisimmissa tekstikatkelmissa) ei ole edes sanavälejä saati välimerkkejä.

Usko ei ole järjen asia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

hm

  • Vieras
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #12 : 27.08.08 - klo:06:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"


Lutter oli myös aivan oikeassa,
Mitäpä sitä pieni ihminen tässä isossa maailmassa voisikaan tehdä.



Olihan lutterilla omat ansionsa, mutta jotenkin en vaan jaksa ymmärtää kaikkia hänen juttujaan. Tuo esivallan sokea totteleminen on yksi. No, ihmisten hallintakeinona se on hyvä, yhteiskuntarauha säilyy.

Mies, joka paiskoi mustepulloja päin paholaista, ei voi olla aina oikeassa. :wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #13 : 27.08.08 - klo:07:24 »
Lainaus
Tuo esivallan sokea totteleminen on yksi.


Raamatusta tuo Lutherin näkemys nousee.
Esivaltaa tulee kunnioittaa niin kauan, kun se määrää kristittyä toimimaan vastoin Jumalan Sanaa.

Esim. Suomessa esivalta ei tällä hetkellä ymmärtääkseni pakota ihmistä toimimaan vastoin Raamatun arvoja.
Se toki sallii monia Raamatun vastaisia asioita, mutta ei pakota niihin ketään.
Eli, jos joku rikkoo Suomen lainsäädäntöä vastaan, nähdäxeni siinä noustaan itse Jumalaa säädöstä vastaan.


Lainaus
Mies, joka paiskoi mustepulloja päin paholaista, ei voi olla aina oikeassa.


Ehkäpä tuollainen on huomattavasti terveempää, kuin nykyisin: Åaholaiselle ei kenties nykykristikunnasta ole kovin suurta vaaraa, kun kukaan ei paisko minkäänlaisia mustepulloja häntä vastaan, ja jos paiskoo, niin kiristikunta kuin normaalitkin ihmiset paheksuvat.

En toki väitä, että kaikki paheksunta tulee aidosta mustepulloheitosta. Huomattava osa tuosta paheksunnasta on varmaan aiheellista.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Karhu alkanut murista!
« Vastaus #14 : 27.08.08 - klo:07:48 »
Nyt kannattaisi mustepullon sijasta suunnata lasertulostin pirua vastaan.