Kirjoittaja Aihe: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!  (Luettu 21831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #90 : 27.10.21 - klo:19:51 »
Ok, toivotan menestystä asioihisi.

Onko sulla mitään herännäishenkistä juttua mistä kirjoitella, kun olet ihan fiksu tyyppi, niin voinet muustakin ottaa kantaa. Kun tähän ei ole yhden asian foorumi.
https://www.youtube.com/watch?v=N7qkQewyubs&ab_channel=abgreyd

On minulla melko laaja herännäiskenkinen kirjakokoelma ja ajattelin osallistua tällä foorumiin henkiseen keskusteluun. Mutta maku siihen on pikkuhiljaa tyrehtynyt, kun jokainen yritys tuoda sellaisia asioita esille on tyrmätty viisaiden taholta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #91 : 27.10.21 - klo:19:52 »
Juuri Hannu Taanilaa en muistanut. Kirjoitteli jotenkin Kiasa Korhosen aikoihin. Lopetin Hengellisen Kuukauslehden tilaamisen. Minulle kehuttiin Hannu Taanilaa. Olen vaikutettavissa oleva, etten tajunnut jäädä jo silloin pois. Nyt en oikein pysty,,,,,,,

Niin, joku kertoi minulle lopettaneensa Hengellisen Kuukauslehden tilaamisen siksi, että täällä Siionin virsien käännös on kohdeltu niin kuin on kohdeltu. No, se on pieni hinta varmistaakseen oikeutta haukkua ihmistä, joka ystävällisin elein käänsi 10.000 riimitettyä riviä ja antoi ilmaiseksi ja vaapaasti käyttöön.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #92 : 27.10.21 - klo:20:06 »
On minulla melko laaja herännäiskenkinen kirjakokoelma ja ajattelin osallistua tällä foorumiin henkiseen keskusteluun. Mutta maku siihen on pikkuhiljaa tyrehtynyt, kun jokainen yritys tuoda sellaisia asioita esille on tyrmätty viisaiden taholta.

Älä nyt lannistu meidän tyhmyydestämme.

Täällä kirjoitteli joskus karjalaisenkyösti nimimerkki jostain miten körtit ennen ja nyt, varmaan sulla sanottavasi siihen on ja alatien kulkuun ja muuhun.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #93 : 27.10.21 - klo:23:51 »
Aivan, Kössiä ei ole aikoihin täällä näkynyt, hänellä paljon tietoa historiasta ym.

Jaa'a...kunpa itse kukin löytäisimme jotain uutta rakentavaa jutun juurta,
tai nostettua jotain vanhaa hyvää uudelleen esille.
Korona-pandemiako meidän kaikki on lytännyt sivuraiteille?
Tai en toki muista osaa sanoa, mutta itse olen pitkään ollut jotenkin tyhjä ja uupunut.
"Uudistusta kaivaten..." on hienossa laulussa sanoitettu, sitä todella kaipaan!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #94 : 28.10.21 - klo:04:02 »
Aivan, Kössiä ei ole aikoihin täällä näkynyt, hänellä paljon tietoa historiasta ym.

Jaa'a...kunpa itse kukin löytäisimme jotain uutta rakentavaa jutun juurta,
tai nostettua jotain vanhaa hyvää uudelleen esille.
Korona-pandemiako meidän kaikki on lytännyt sivuraiteille?
Tai en toki muista osaa sanoa, mutta itse olen pitkään ollut jotenkin tyhjä ja uupunut.
"Uudistusta kaivaten..." on hienossa laulussa sanoitettu, sitä todella kaipaan!

Foorumin jäsenet ja ylläpito ovat vaatineet, että minä keskityn Siionin virsien puolustamiseen. En tiedä keksisinkö mitään uutta rakentavaa muuten itse, mutta olisi ollut minulle mielenkiintoisempaa kirjoitella muusta. Ryöstön kesken ihmisellä on vaikea käsitellä muuta kuin ryöstöä. Se tietysti kaikkea uuvuttaa. Niin kuin täällä on sanottu, kukko ei käskien laula.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #95 : 28.10.21 - klo:06:38 »
Tähän asti minut on täällä ryöstetty kyllä. Se on lainmukaan ryöstö käyttää tekstiä ilman tekijänoikeuden omistajan lupaa. Olen selvästä kieltänyt lupaa.
Olisi kaksi järkevää suhtautumista. Toinen olisi poistaa ketju, joka aiheuttaa ongelman. Se ei vaatisi suurta ponnistelua tai kustannuksia. Sen voisi poistaa kokonaisuudessaan muutamalla klikkauksella. Tietysti jos käsitellään jokaista postia erikseen, se vaatii työtä. Tekniikan taitaja saisi käyttää aivoja eikä vaan julistaa voimattomuuttaan, kun on "kallista."
Toinen järkevä vaihtoehto olisi neuvotella käännöksen tekijänoikeuksien omistajan kanssa, millä tavalla hän antaisi luvan käännöksen jatkuvaan käyttöön foorumilla. Luulisin, että hän olisi valmis sellaiseen neuvotteluun.
Kolmas vaihtoehto, se, jota nyt käytetään on "me varastetaan sinun omaisuutesi omaan käyttöömme piittaamatta sinun kannoistasi, koska me voidaan niin tehdä, jos et viitsi viedä oikeuteen." Mielestäni tämä kolmas vaihtoehto, jota täällä harrastetaan on järjetön, lähes mielipuolinen.

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #96 : 28.10.21 - klo:20:35 »
Foorumin jäsenet ja ylläpito ovat vaatineet, että minä keskityn Siionin virsien puolustamiseen. En tiedä keksisinkö mitään uutta rakentavaa muuten itse, mutta olisi ollut minulle mielenkiintoisempaa kirjoitella muusta. Ryöstön kesken ihmisellä on vaikea käsitellä muuta kuin ryöstöä. Se tietysti kaikkea uuvuttaa. Niin kuin täällä on sanottu, kukko ei käskien laula.

Ymmärsin että Seppo on sulkenut Malmivaaran Siionin virret ketjun toistaiseksi ja laittanut
sinne pyytämäsi kommentit.
Thomas, pystyt varmasti tänne kirjoittamaan kaikenlaista uutta, osallistumaan sinua
kiinnostaviin aiheisiin, kertomaan omia ajatuksiasi ehkä monistakin asioista.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #97 : 29.10.21 - klo:18:52 »
Ymmärsin että Seppo on sulkenut Malmivaaran Siionin virret ketjun toistaiseksi ja laittanut
sinne pyytämäsi kommentit.
Thomas, pystyt varmasti tänne kirjoittamaan kaikenlaista uutta, osallistumaan sinua
kiinnostaviin aiheisiin, kertomaan omia ajatuksiasi ehkä monistakin asioista.

Kiitän Seppoa toiminnastaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #98 : 31.10.21 - klo:17:23 »
Pari päivää on media uutisoinut naispappeja vastustavista herätysliikkeistä.
On mainittu Pohjanmaa ja lestadiolaisuuskin, mutta voi olla niinkin, että taas tulee
lunta körttien seuratupiinkin kun ei eroteta herätysliikkeitä ja Herättäjäyhdistystä.

Ei edes sitä yleisesti tiedetä että körttejö on Etelä-Suomessa Helsinkiä myöten.

Minullekin on sanottu: " Ai onko teitä täälläkin, luulin että vain Pohjois-Suomessa".

En osaa sanoa onko näin hyvä vai huono kun ei tiedetä eikä tunneta. Taitaa olla parempi olla vaatimattomalla linjalla asian ja nimen esilläpidon kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #99 : 31.10.21 - klo:18:03 »
Pari päivää on media uutisoinut naispappeja vastustavista herätysliikkeistä.
On mainittu Pohjanmaa ja lestadiolaisuuskin,

Eikös Laestadius ollut saamelainen? Minä tunnen herätysliikeitä niin huonosti.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #100 : 31.10.21 - klo:18:13 »
Eikös Laestadius ollut saamelainen?

En ole tuota tullut ajatelleeksi, mutta tietohan löytyi. Hänen äidinkielensä oli luulajansaame.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #101 : 31.10.21 - klo:19:18 »
En ole tuota tullut ajatelleeksi, mutta tietohan löytyi. Hänen äidinkielensä oli luulajansaame.

Ehkä minun pitäisi kääntyä laestadiolaisten puoleen, mutta tällä kerta olla kääntämättä mitään. Jos alkuperäiskansat tuntevat itseään tervetulleimmiksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #102 : 02.11.21 - klo:19:14 »
En ole tuota tullut ajatelleeksi, mutta tietohan löytyi. Hänen äidinkielensä oli luulajansaame.

Lestadiolaisjengi pitää seurojaan ja ties mitä päiviään Jällivaarassa, siis Lapin siellä pohjukoissa jossain.
Lars Leevihän oli ennen kaikkea kova raittiusseuran mies ja hän taisi saada ison raitistumisaallon Lapissa.
Lars Leevi oli kyllä varsinainen lainlukija herkille vaivatuille sieluille ja varmaan sai tunnekouhuja ja ties mitä aikaan siellä pohjalan perillä.
Varmaan mies paikallaan aikoinaan.

Nykyään hänet varmaan ns, suvaitsevat kivittäisivät sen verran suoraan hän tuomitsi ihmisiä pahoista teoista. Joskus ihan pahoista teoista, useammin ihmisten heikkoudesta, pettymisistä muista tulleista oireista.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #103 : 02.11.21 - klo:20:23 »
Lestadiolaisjengi pitää seurojaan ja ties mitä päiviään Jällivaarassa, siis Lapin siellä pohjukoissa jossain.
Lars Leevihän oli ennen kaikkea kova raittiusseuran mies ja hän taisi saada ison raitistumisaallon Lapissa.
Lars Leevi oli kyllä varsinainen lainlukija herkille vaivatuille sieluille ja varmaan sai tunnekouhuja ja ties mitä aikaan siellä pohjalan perillä.
Varmaan mies paikallaan aikoinaan.

Nykyään hänet varmaan ns, suvaitsevat kivittäisivät sen verran suoraan hän tuomitsi ihmisiä pahoista teoista. Joskus ihan pahoista teoista, useammin ihmisten heikkoudesta, pettymisistä muista tulleista oireista.

Niinpä niin. Sekä körtit että laestadiolaiset taitavat ylpeillä herrnhutilaisesta taustastaan, mutta moniko tietää herrnhutilaisten karttavan armeijaan osallistumista. Tänään näytettiin Kuopiossa elokuva Arnd Pekurisesta, Ikuiseen rauhaan. Olisi mielenkiintoista tietää miten körtit ja laestadiolaiset suhtautuivat häneen (oli paljon siitä lehdistössä aikanaan) ja miten he suhtautuvat elokuvaan. Elokuva ei taida olla vuoden suosikki.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!
« Vastaus #104 : 02.11.21 - klo:20:48 »
Ei kai sellaista ole kuin yhteisö körtit ovat kuin yksi henkilö mielipiteineen ?

Kysymys moniko kartteli asepalvelusta? Onko fiksu kysymys?

Eiköhän herännäisyydessä ole tuhatta sataa erilaista vakaumusta asepalveluksesta, uskonnollisista opeista, naispappeudesta ja muusta.
 Se on toinen asia mitä suurinosa olisi mieltä. Sellaisen kysymyksen voi heittää, mutta se että mitä mieltä olisi körtti asepalveluksesta, niin ei kai siihen ole mahdollista vastata yleisesti, joku yksityinen henkilö voisi omasta näkemyksestään sanoa sanan.

Ihmettelen mikä palo mc äkäiseltä tai satutetulta on hyökätä körttifoorumilla körttien vakaumusta tai muuta vastaan.
Kysymykset mitähän nämä körtit olisivat tästä, jotenkin, että nämä typerykset, kun ei tajuu ovat siksi tätä ja tätä mieltä tyyliin on pikkaisen koulukiusaamisen asteella olevia kysymyksiä.

Saahan sitä olla kyselevällä mielellä ja kysellä sehän on silti selvä.
Kaikki valta tekoälylle!