Kirjoittaja Aihe: ihmisyys  (Luettu 46475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: ihmisyys
« Vastaus #105 : 30.07.21 - klo:17:19 »

   442 Herran ristin kantajiksi  https://www.youtube.com/watch?v=lDbgkwxHWwE

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: ihmisyys
« Vastaus #106 : 30.07.21 - klo:17:52 »
Minäkin luin uudestaan tuon juhanin körttiläistä uskoa, ja moraalista uskontoa valottavan ja omakohtaista kokemista täydentävän kirjoituksen.

Olen monta kertaa kuvaillut niitä käsityskantoja jotka minua alkoivat vaivata viidesläisissä liikkeissä.

Juhani kuvaa niitä näin:

Kristinuskolla ja kirkolla on ollut yksi vihollinen yli muiden körttiläisten mielestä.. Se on ihmiskasvoinen ja itsekeskeinen pakanuus, jota nykyäänkin täällä viljellään Herran huoneessa – kirkossa. Aarre kirkolla on evankeliumi ja se unohtuu ja katoaa jos laki tulee pelastuksen asiassa mukaan. Ihminen nousee yli Jumalan ja kaikista nk. hurskaimmat kuvailevat omaa itseään Jumalana. Ihmisten tarkkailun kohteeksi tulevat jumalattomien ihmisten synnit ja kokemukset. Kirkossa ryhdytään puhumaan syntisistä ja normaaleista, pyhistä ja pahoista ihmisistä. Herännäisyys ei ole osallistunut tähän kirkossa oltuun moraali- ja moralismikeskusteluun. Körttiläinen on kirkossa ja veisaa virsiä. Se on sitä positiivista tapakristillisyyttä. Hän ajattelee sitä syntiensä suuruutta ja jumalattomuutta ja hän rukoilee ”Herra armahda minua”.

Inhimillistähän tämäkin tietenkin on, mutta kun se esitettiin jumalallisen oikeana, ja ainoana oikeana, aloivat 'hälytyskellot ' sielussani soittaa.

On onnea että saa aivan tavallisena körtti-akkana elää ja uskoa, ilman muita ohjeita kuin mitä Kristus opetuksissaan ja Luther kirjoituksissaan ovat antaneet.
Kymmenen käskyä selityksineen , omaksuttuina  'karttakirjaksi' suojaa useimmilta onnettomilta tavoilta ja teoilta.

Armahda Kristus !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #107 : 04.08.21 - klo:06:01 »
Pyydän kohteliaasti, että käännökseni Malmivaaran Siionin Virsistä poistetaan tästä foorumista. Kaikki olemme sitten onnellisimpia ihmisiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: ihmisyys
« Vastaus #108 : 04.08.21 - klo:11:14 »
Pyydän kohteliaasti, että käännökseni Malmivaaran Siionin Virsistä poistetaan tästä foorumista. Kaikki olemme sitten onnellisimpia ihmisiä.

Tuo viimeisin lause ei pidä paikkaansa, ihmisen onnellisuus riippuu jostain muusta.
Muutamat ihmiset jotka osaavat käyttää hyväkseen täällä tarjolla olevia käännettyjä
Malmivaaran Siionin Virsiä ovat pahoillaan jos ne poistetaan täältä.

Minun pitää kysyä itseltäni, miksi laitan tänne musiikkilinkkejä, miksi täällä kirjoittelen.

Thomas, Sinulta haluan kysyä, miksi turhennat itseäsi, miksi laitat saman negatiivisen
tuntosi moniin ketjuihin?
Olet Jumalan luoma ainutkertainen ja ainutlaatuinen persoona, kuten minäkin.
Olemme omalla paikallamme, eikä meillä ole lupaa pitää halpana Jumalan luomistyötä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: ihmisyys
« Vastaus #109 : 04.08.21 - klo:11:22 »
Inhimillisyyteen kuluu kertoa arkisistakin iloista, ruoasta, juomista, musiikista, hyvistä tv- ja Netflix-ohjelmista.

Ilottomuus on kiusaajan keino vastustaa kaikkea mukavaa.

https://www.youtube.com/watch?v=AFUl28YWVV4
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #110 : 04.08.21 - klo:11:43 »
Tuo viimeisin lause ei pidä paikkaansa, ihmisen onnellisuus riippuu jostain muusta.
Muutamat ihmiset jotka osaavat käyttää hyväkseen täällä tarjolla olevia käännettyjä
Malmivaaran Siionin Virsiä ovat pahoillaan jos ne poistetaan täältä.

Minun pitää kysyä itseltäni, miksi laitan tänne musiikkilinkkejä, miksi täällä kirjoittelen.

Thomas, Sinulta haluan kysyä, miksi turhennat itseäsi, miksi laitat saman negatiivisen
tuntosi moniin ketjuihin?
Olet Jumalan luoma ainutkertainen ja ainutlaatuinen persoona, kuten minäkin.
Olemme omalla paikallamme, eikä meillä ole lupaa pitää halpana Jumalan luomistyötä.
Jos ne muutamat ihmiset jotka osaavat käyttäähyväkseen täällä tarjolla olevia Käännettyjä Maalivaaran Siionin Virsiä olisivat yhdellä sanalla viime syksyllä tai sen jälkeen huomauttanut, että niiden haukkuminen on ristiriidassa foorumin herännäisyyden hengen kanssa, en olisi tarvinnut itse huomauttaa yhtään mitään negatiivista. Odotin sitä monta viikkoa ennen kuin ystävällisesti puutuin asiaan.
Kysyt minulta miksi laitan saman negatiivisen tunosi moniin ketjuihin. Olisit kysynyt syksyllä saman kysymyksen, niin en olisi tarvinnut puuttua asiaan itse.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: ihmisyys
« Vastaus #111 : 04.08.21 - klo:11:45 »
Vn kysyy:  Minun pitää kysyä itseltäni, miksi laitan tänne musiikkilinkkejä, miksi täällä kirjoittelen

Vastaan omalta osaltani.

Minä elän. Minä mietin, minä saan ajatuksia, minä koen, minä luen ja katselen sekä kuuntelen.
Näistä haluan puhua, ja kirjoittaa.  Puhekavereita on enää jokunen, siksi kirjoitan.

Näin tämä on elämääni toisten ihmisten parissa !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #112 : 04.08.21 - klo:12:22 »
Moni ihminen on ahdistunut Malmivaaran Siionin Virsistä ja traumatisoitunut lukiessaan ne täällä. Ei ollut tarkoitus pahoittaa ihmisten mieltä kääntämällä ne. Poistetaan nyt kaikki negatiiviset asiat enkä niitä enää tänne tuo.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: ihmisyys
« Vastaus #113 : 04.08.21 - klo:12:35 »
Moni ihminen on ahdistunut Malmivaaran Siionin Virsistä ja traumatisoitunut lukiessaan ne täällä.

Moni saattaa ahdistua, jos ne poistetaan. Emme me ihmiset ole keskenämme samanlaisia, emme körtitkään.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #114 : 04.08.21 - klo:12:41 »
Moni saattaa ahdistua, jos ne poistetaan. Emme me ihmiset ole keskenämme samanlaisia, emme körtitkään.

Se on kyllä valitettavaa, jos niin on. Sellaisten ihmisten olisivat pitäneet mielipidettään ilmaista viime syksynä tai myöhemmin. Ei ole merkkejä siitä, että sellaisia onkaan. Jos ihmiset ovat erilaisia, niin tuntuu siltä, että kaikki ovat sitä mieltä, että minä olen nostanut turhaa meteliä mitättömästä asiasta. Niin jos asia on niin mitätön, niin tuskin käännösten poistaminen aiheuttaisi ahdistusta tai mielipahaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: ihmisyys
« Vastaus #115 : 04.08.21 - klo:15:56 »
Ei ole merkkejä siitä, että sellaisia onkaan.

On toki merkkejä heistäkin. Ne voivat olla pieniä ja hiljaisia, mutta niitä on.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #116 : 04.08.21 - klo:16:57 »
On toki merkkejä heistäkin. Ne voivat olla pieniä ja hiljaisia, mutta niitä on.

Minä liityn pieneen hiljaiseen joukkoon, kun käännös on poistettu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #117 : 06.08.21 - klo:06:34 »

Thomas, Sinulta haluan kysyä, miksi turhennat itseäsi, miksi laitat saman negatiivisen
tuntosi moniin ketjuihin?

Olen aikalailla tällä foorumilla keskittynyt Siionin Virsien ihailuun, jota on vielä viime vuosisadalla joskus pidetty jopa saarnastuolista negatiivisena juttuna. Niin tietysti ei liene hämmästyttävää, jos täällä baarivaarijoukossa Siionin Virsien puolustelua pidetään negatiivisena.
Mutta olet oikeassa. Silloin kun kaikki muut kirjoittajat täällä yhtyivät joukkona minua vastaan Siionin Virsien ihailun takia, monen päivän päästä sinä luit ketjun ja ensimmäisenä kirjoitit ymmärtäväsi minua. Tietysti, kun olen jatkanut Siionin Virsien puolustelua täällä pappien veljien hyökkäyksiä vastaan, sellainen puolustelu tuntuu negatiivisena. Kukaan ei sanonut postin olevan negatiivinen, kun se haukkui Siionin Virsien kuvottaviksi, mutta kaikki pitävät minun postieni negatiivisina, kun puolustan Malmivaaran Siionin Virsiä sellaisia hyökkäyksiä vastaan. Olen AINOA tähän päivään asti, joka on täällä paheksunut lausetta, jossa haukuttiin Siionin Virsiä kuvottaviksi. AINOA. Monen kuukauden jälkeen AINOA. Niin pitkälle on baarivaari vaikutus Körttifoorumilla mennyt. Niin tietysti vastustelu on negatiivista ja haukkua kuvottaviksi Siionin Virsiä on OK.
Tämän takia minua pidetään negatiivisena ja häirikkönä. Kun ei moitita minua, rivien välissä on kuitenkin tuomiota. Olen ei toivottu henkilö, koska koko ajan toistan, että Siionin Virsien haukunta ei ole sopivaa Körttifoorumilla eikä ole "herännäisyyden hengen mukaista." Olisin vaatimalla vaatinut jatkossa, että kääntämäni Siionin Virret poistetaan tästä baarivaarforuumista, mutta Seppos tuli väliin ja sanoi, että hän haluaa niitä täällä, että olisi edes jotakin, joka on takulla körttiläistä. Niin tietysti kun kirjoitan omalla nimellä täällä juoputtelufoorumilla, niin kuin pyhä lehmä viisveisaaja on sitä julistanut äskettäin, minua katsotaan karsaasti kun Siionin Virsien ihailijana puolustan Siionin Virsiä.
Jatkan levittämästä tätä negatiivista joka puolella. Olen ainoa Siionin Virsien ihailija, joka kirjoittaa täällä. Jos olisi muita, he kopioisivat Malmivaaran Siionin Virsiä myöskin tänne. Uudet ovat saattavissa, mutta vanhat löytyvät ainoastaan antikvariaatista. Ovat poistetut kirjastoista eivätkä ole missään internetissä tai kirjakaupoissa. Olen ainoa, joka tuo ne esille ja olen sen tehnyt omaksi haitaksi. Mutta Seppos kun haluaa, että olisi edes jotakin, joka olisi takulla körttiläistä tällä foorumilla. Kun Seppos käskee lopettamaan Siionin Virsien puolustelua, niin lopetan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: ihmisyys
« Vastaus #118 : 06.08.21 - klo:07:32 »
Malmivaaran Siionin 35 taitaa sopia tämän otsikon alle:

Tule Jeesus, luokseni
hallitsemaan mieleni,
ettei paha maailma
vahingoittais minua!

Voimassa sun veresi
pese saastaisuuteni,
hoida tielle elämän,
jot' en löydä itsestän'!

Valistusta enennä,
synnin taakka kevennä,
sydämeni uudista,
omatunton' puhdista.

Paranna mua sairasta.
Murheellista, vaivaista
lohduta ja virvoita,
epäuskost kirvoita!

Jeesus, uskon alkaja,
katuvaisten auttaja,
auta mua uskomaan,
rakastamaan, toivomaan.

Kun sä annat ristiä,
suo myös kärsiväisyyttä,
kaltaiseksi kuolemas
saata mua armostas!

Koska väsyn sotimaan,
auta lepoos toivomaan,
heitäytymään helmahas,
anna autuus taivaassas!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: ihmisyys
« Vastaus #119 : 06.08.21 - klo:07:42 »
Ai! Toinenkin löytyi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.