Kirjoittaja Aihe: Vaalipuhe  (Luettu 1265 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vaalipuhe
« : 11.09.18 - klo:04:47 »

   
   Valta on ainoa tie vaikuttamiseen. Kun jotakin arvostellaan vallanhalusta, hän on sivuuttanut ihmisen. Vallankäyttäjän, siis meidän kaikkien, on liikuttava ihminen edellä. Varpaille astumista pitää pyytää anteeksi ja kysyä, kuinka voi hyvittää vahingon.
Tekevälle sattuu. Intressiristiriidat ovat luonnollinen osa kanssakäymistä. Paikkansa löytämisellä seurakunnassa tarkoitetaan määrättyä tehtäväkenttää. Kokonaisuuden hahmottava näkee, missä tarvitaan. Kun palvelemme toisiamme, palvelemme kokonaisuutta.
Rakennelmat sortuvat. Useammin kuitenkin vaativat huoltoa. Vallankumous syö lapsensa. Aikojen vaihettelussa joskus käy. Yhteen hiileen puhaltaminen on välttämätöntä mullistusten ehkäisemiseksi. Usko on hyväksi. Luottamus lujittaa.
Katsoa avaralle, katsoa kauas. Nähdä tuleva kehitys, sen uhat.
Alistuminen vahvemman valtaan on todellisuuden tajua. Omien mahdollisuuksien tunnistaminen luo tilan liikkua. Mikään ei ole pysyvää. Ikuiset totuudet ovat ylätason käsitteitä. Siksi ne vaikuttavat pysyviltä. Todellisuus on toinen. Se elää. Ikuinen on todellista. Todellinen on ikuista. Elämä on kuolemista. Kuoleminen on toisen elämä. Emme mahtuisi ellemme kuolisi.

Seurakuntavaalit ovat siis 18. marraskuuta. Ennakkoäänestys tiistaista lauantaihin 6.‒10.11.
Ehdokasasettelu jatkuu tämän viikon ensi maanantaihin klo 16:een saakka.

En halua valtaa. En halua vaikuttaa. Ei minulla ole ohjelmaa. Kannatan tasa-arvoista avioliittoa ja tietenkin tasa-arvoista pappeutta. Sehän on toteutunut. Änkyrät kuitenkin harmittavat. Edes sananvapauden laki ei saa minua vaikenemaan sukupuolisyrjinnästä. Tässä en ole lojaali äänestäjiä kohtaan. En kerää ääniä sovittelemalla. Olen ehdoton.
Raamatun kirjain on kuollut, jos se tulee ennen lähimmäisen rakkautta.

Mihin minä menisin? Haluan pois näistä ristiriidoista. Haluan paratiisiin. En tahdo kuolla. Haluan elää 111-vuotiaaksi. 111 on Jumalan puhelinnumero. Se on körttivästin halkiot. Se on virsi

1.
Oi Pyhä Henki, Herramme,
elämän lähde, Luojamme,
nyt täytä meidät armolla
ja voimallasi vahvista.

2.
Lohduttajamme ainoa
ja runsas lahjain antaja,
mielemme kovat pehmitä,
ne liekilläsi lämmitä.

3.
Oi Henki voiman, totuuden
ja luoja armolahjojen,
valaise silmät sokeat,
kirvoita kielet kankeat.

4.
Ymmärrys meille lahjoita,
rakkaus meihin vuodata.
Pois torju pahan kiusaus,
suo langenneille armahdus.   

5.
Vihollisemme karkota,
suo meidän olla rauhassa.
Hurskaasti auta elämään
ja kadotusta välttämään.

6.
Opeta Isää tuntemaan,
Kristukseen, Poikaan, turvaamaan.
Suo meille uskon palavuus
ja voimastasi voima uus.

7.
Nyt kiitos olkoon Isälle
ja ainoalle Pojalle.
Hän Pyhän Hengen meille suo
ja armon runsaat lahjat tuo.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024