Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 26  (Luettu 257 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Aamuhartaus 26
« : 12.10.24 - klo:08:40 »
Se on armoa Jumalalta, että tämä lapsi saa syntyä meissä ja että se valo, joka paimenille ilmestyi ja kirkastui, saa johtaa meitä Betlehemin seimelle kunnioittamaan tätä lasta ja huomaamaan siinä Jumalan. Tätä armoa me olemme saaneet aivan pienestä nähdä ja kuulla. Varhain on meitä johdatettu Betlehemin seimelle ja sen valon läheisyyteen, joka on ylhäältä kotoisin. Ja niin kauan kuin minun lapseni ja niiden lapset ja niiden lapsenlapset hamaan viimeiseen päivään asti ja kaikkien niiden ihmisten lapset, jotka ovat tästä syntymästä osaa saaneet, ptävät rakkautta siihen heikkoon laumaan, joka ei ole mitään maailman edessä, tulevat he johdatetuiksi milloin Betlehemiin, milloin Kristuksen ristille, milloin haudalle ja milloin näkemään taiaan autuutta.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #1 : 13.10.24 - klo:08:10 »
Ja tämä armo johtuu Jumalan rakkaudesta ja siitä, kun Herra sanoo: "Uuden käskyn minä annan teille, että te keskenänne rakkauden pidätte." Milloin tämä keskinäinen rakkaus on kylmä, olkoon millä paikkakunnalla hyvänsä, silloin heikkenee myös suhde Herraan ja Jumalan synnyttämästä lapsesta on tullut vain kristityn nimellinen.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #2 : 14.10.24 - klo:08:05 »
Kyllä Kristus itse kunkin kohdalla kasvaa sen täydellisen varren mitan mukaan, jonka kaikkivoipa Jumala hyväksi näkee. Ja kun Hän kasvaa, tulee Hän niin välttämättömäksi, että on mahdotonta ajatella elämää ja kuolemaa ilman Häntä. Ja mitä enemmän Hänen kanssansa elää, sitä enemmän tulee huomaamaan ja kokemaan Hänestä riippuvaisuutensa. En olisi itseäni niin ratki heikoksi luullut enkä niin tuiki mitättömäksi, ellen olisi läheisyydessäni nähnyt sen Herran rakkautta, joka minua on tukenut. Tämän lapsen tähden on Jumala armahtanut ja katsoo edelleen ilman vihaa pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa, jonka edessä pyydämme olla.

Juho Malkamäki

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34157
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #3 : 14.10.24 - klo:08:48 »
Tämän on Juho Malkamäki itse eläessään varmasti kokenut. Tässä hän kuvaa sen kuulijoille aidosti ja todella hyvin.
Tämä i ole 'sananhelinää'  vaan suurta ja totta !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #4 : 15.10.24 - klo:08:15 »
Siinä asumuksessa ja sillä paikkakunnalla, johon tämä lapsi syntyy, uudistuu elämä. Monella paikkakunnalla ovat heränneidenkin lapset maailman käsissä. Muttei tarvitse kuin jonkun heidän keskellään herätä, kun se jo herättää toisiakin. Ja sitten he koittavat yhdessä hoitaa ja antaa ravintoa tälle lapselle, ei ainoastaan seuroissa ja juhlahetkinä vaan arkioloissakin. Kun saavat huomata, että Jumala on varjellut lapsen joutumasta Herodeksen miekan alle, silloin vasta se jouluilo suurelta maistuu.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #5 : 16.10.24 - klo:07:42 »
Kaikki se kehoitus, mitä täällä on kuultu, on ollut kehoitusta Jeesukseen Kristukseen, joka on koko Raamatun ydin. Tuli mieleeni samalla kun näin tämän äärettömän kansanjoukon, että kansaa on voinut olla silloinkin koolla joskus niin paljon kuin meitä nyt on. Kun Hän puhui ihmisille, niin se miellytti niitä. Mutta tämä mieltymys oli vain hetkellistä. Ja minkätähden se oli hetkellistä? Olisihan sen pitänyt olla kalleinta tässä ja tulevassa elämässä. Mutta eipäs ollut. Ne menivät sieltä ruokapaikasta, jossa olivat tulleet ravituiksi, uudelleen tapaamaan, ikävä jäi ja niiden täytyi huomata, että Kristus oli tavallinen ihminen. Mutta siellä pantiin koetukselle, minkä verran oli rakkautta Häneen ja Hän rupesi puhumaan sellaista kieltä, joka ei enää miellyttänyt, puhui lihansa syömisestä ja verensä juomisesta. Ja kun ei järki voinut seurata tätä, niin rupesivat kaikki järjestänsä, niin äärettömän paljon kuin kuulijoita olikin, sanomaan: "Tämä on kovaa puhetta, kuka voi sitä kuulla." Ja niin pieneen joukko supistui, ettei jäänyt kuin ne kaksitoista. Ja Herra kysyi niiltäkin: "Ettkö tekin tahdo mennä pos?" Eikö se ole teillekin vähän liika kummaa kuulumaan? Niinkuin tiedämme, vastasi Pietari siihen. Eivätkä he menneet pois.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #6 : 17.10.24 - klo:08:26 »
Se oli ihmeellisen jäykkää puhetta niin äärettömän rakastettavalta henkilöltä kuin Jeesus Kristus oli. Mutta hän ei näyttänyt välittävän kovin paljon joukon paljoudesta. Eihän tässä tarvitse kenenkään pakosta olla hänen yhteydessänsä, tähän saa tulla ja mennä, tässä on kyllä tarjona ijankaikkinen elämä, mutta ei sitä tarvitse tulla ottamaan jos ei tahdo, se on vapaaehtoinen asia jokaiselle. Häät on valmistettu ja tarjona, tulkaa häihin. Mutta kutsutut eivät olleet mahdollisia. - Mikä se on, joka niin äärettömästi estää elämän tielle lähtemistä ja siinä pysymistä? Eikö se ole, hyvät ystävät, maailmanrakkaus, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän koreus! Ja siinä tienhaarassa on äärettömän paljon ihmisiä. Kyllä se Jeesus olisi hyvä toveriksi, mutta on niin paljon muuta rakastettavaa, jota ei sovi hyljätä. Ja sentähden jäädään tienhaaraan maailman puolelle hukkumaan.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #7 : 18.10.24 - klo:09:28 »
Kyllä meidän täytyy saada Jumalalta paljon, kun täytyy saada vaatteeksemme Kristuksen vanhurskaus, sillä muuten emme kelpaa Jumalan edessä, emme. Mutta sana sanoo, että Hän on valmis antamaan sen kaikille katuville syntisraukoille, ja Hän soisi erityisellä halulla jokaiselle syntiselle, että hänet Kristuksessa löydettäisiin.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #8 : 19.10.24 - klo:08:39 »
Mutta sitten kun tämä kallis ja suuri työ on tehty meidän kohdallamme ja tehty aivan ilmaiseksi ja lahjaksi ilman omaa ansiotamme, niin meidät asetetaan sen jälkeen kaidalle tielle, joka vie elämään sen, joka on vanhurskaaksi tehty ja jolla on välittäjänä Kristus hänen ja Jumalan välillä.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #9 : 20.10.24 - klo:07:40 »
Tuossa virressä veisattiin ja pyydettiin, ettemme uudestansa lankeaisi. Tämä pelko on jokaisella uudestisyntyneellä ja syntien anteeksiantamisesta elävällä ihmisellä. Sellaisella ihmisellä on tulinen vihollinen, sillä hänestä sotii kaksi suurta valtaa, Jumala ja sielunvihollinen. Siinä käy samalla tavalla kuin käy maallisessa sodassa, että kun toinen saa vallatuksi toiselta jonkun alueen, niin tekee hirveästi mieli saada se voitetuksi takaisin, ja hyvin usein onkin mahdollista saada se takaisin, minkä on menettänyt. Sillä meissä ihmisissä on paljon syntiä, se ei ole tullut kokonansa poistetuksi, vaikka onkin Herralle antauduttu, ja sitä on tullut näkyviin aina enemmän ja enemmän ja se on tullut samalla aina enemmän vihattavaksi.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #10 : 21.10.24 - klo:08:21 »
Perkele ja maailma ovat tulisia vihollisia, sentähden voi olla hyvin mahdollista, että ne saavat takaisin sen, minkä ovat menettäneet. Raamattu todistaa tämän mm kertomuksella kymmenestä neitseestä. Niillä kaikilla oli samallaiset ulkonaiset varusteet, oli lyhdyt ja lamput, mutta toiset pääsivät vain perille ja toisten täytyi jäädä ulos.
Ja meillä kaikilla on syytä peljätä kohdallamme samaa vahinkoa, sillä synti uhkaa meitä paaduttaa. Syytä on huutaa Jumalan puoleen, ettei se meitä uudestansa vangitsisi.


Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #11 : eilen kello 07:46 »
Niin kauan kun täällä vaelletaan Jumalan pelossa, on niillä ihmisillä, joita Herra saa hoitaa, alituista syytä synnin tähden katumukseen. Sillä he vaeltavat valkeudessa Jumalan kasvojen edessä, ja he tietävät, että on kaikkivaltias ja vanhurskas Jumala, joka näkee heidän sisällisen tilansa ja ulkonaisen elämänsä. Siitä tulee huokaus Jumalan puoleen, ettei uudestansa vangittaisi, tai jos jo on vangittu, että Jumala nostaisi takaisin.

Juho Malkamäki

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22363
Vs: Aamuhartaus 26
« Vastaus #12 : tänään kello 08:09 »
Meille on näinä päivinä Jumalan Henki ihmeellisesti avannut tietä Jumalan luo. Hän on näyttänyt, että ihmisellä, jolla on paljon syntiä, tuota Aatamin perintöä, joka meitä alati pettää, on jokahetkinen oikeus käydä kaikkivaltiaan Jumalan eteen.

Juho Malkamäki