Keskustelu > Testialue

Körtti kahvila.

<< < (18/30) > >>

karjalaisenkyösti:
Joo, lisäsin tuon, että ”tämä on opetusta” aivan kiusallani, koska tiedän, että nykykörttiläinen kovin allerginen opetukselle. Nöyryys, eli käytännössä se, että muut ovat minua kohtaan nöyriä, on tärkeä arvo nykykörttiläisyydessä: mikä sinä olet minua opettamaan.

Todellisuudessa tuo voikukkakirjoitus ei ole opetusta.
Huvikseni sitä vain siksi kutsuin.
Hassunhauskaa.

Jokaisella ryhmällä on omat piirteensä ja kyllä tätä oppimishaluttomuutta/nöyryyden vaatimista muuallakin esiintyy.

Viisveisaaja:
Eikö saa olla yli herkkä opetukselle ja mestaroinnille?

Karjalaisenkyöstistä se on paha, jos haluaa että alkaa ajattelemaan ja itse punnitsemaan asioita eikä vain ota vastaan opetusta pureskelematta.

Ei siinä ole kyse siitä, että opettaja ja opettaminen olisi paha tai pahaa, mutta se ei ole paras tapa ja saa vain ihmisissä vastareaktioita aikaan.

No onneksi sai hyvän mielen kun pääsi huijaamaan.

Viisveisaaja:
https://www.youtube.com/watch?v=KXzs5leew8k&t=11s

Viisveisaaja:
Taas on puhuttu kovasti saksaa.

Moni rakennuksella oleva puolalainen, polakki, puhuu sujuvasti saksaa kun ovat tehneet siellä uraa.

Murisin itekseni, kun jouduin menemään toiseen rakennukseen korjaamaan yhden tai jokusen virheitä .
Ei sen puoleen pomo on joutunut minun virheitä korjailemaan.
No menin korjaamaan ja tuli mukava keskustelu saksankielellä yhden puolalaisen asentajan kanssa.

Sai harjoittaa sitä kieltä, Suomessa oli paljon vironvenäläisiä ja niiden kanssa sai harjoitella venäjänkieltä.

Pääsisipä espanjankieliseen maahan, niin oppisi senkin kielen.

Norjassa vaan ei ole kulmabaareja, suomeksi räkälöitä tai kro, bub eja, niissä oppii kielen kun kielen.
Muutaman oluen jälkeen norjalainenkin puhuu jo sujuvasti suomea.
Siis itsehän noissa paikoissa juon vain kahvia, no joskus pari sokeria seassa.

Millainenkohan viikonloppu edessä, kun olen jo näin sekaisin.

Siis ajatus oli jotenkin että olen yrittänyt opetella kiittämään vaikeuksista ja vastoinkäymisistä.
"Ihminen joka pystyy olemaan kiitollinen jopa vaikeista asioista ja vastoinkäymisistä on" . Äh joku filosofinen ajatus oli.

vn:
Aika viileä ja tuulinen päivä ollut, meikämannen pyöräilylenkistä ei puhettakaan näillä keleillä.
Vähän lösähtänyt päivä ollut.
Illan piristykseksi vähän musaa tutulta kolmikolta, hiukan vauhdikkaampaa tällä kertaa.
Rumpali lienee ikätoverini tukan väristä päätellen, ei käy niin usein kotiparturissa kuin minä....Justin ei tiedä että partureitakin on olemassa

https://www.youtube.com/watch?v=vwN7qZaFkNw

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta