Kirjoittaja Aihe: palaveri foorumilaisille  (Luettu 1724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #15 : 25.12.23 - klo:19:39 »
Raamattua kuitenkin lainataan usein milloin mihinkin - joskus sen sanoman vastaisiinkin - tarkoituksiin. Varsinkin kiinni olevaa Raamattua päänsä päällä heiluttavilla kansanvillitsijöillä on tapana väittää sen sanovan kaikenlaista. On hyvä tarkistaa aina omasta Raamatusta, mitä siellä todella lukee.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #16 : 25.12.23 - klo:20:12 »
Raamattua kuitenkin lainataan usein milloin mihinkin - joskus sen sanoman vastaisiinkin - tarkoituksiin. Varsinkin kiinni olevaa Raamattua päänsä päällä heiluttavilla kansanvillitsijöillä on tapana väittää sen sanovan kaikenlaista. On hyvä tarkistaa aina omasta Raamatusta, mitä siellä todella lukee.

Samaa mieltä siitä, että on paikallaan tarkistaa Raamatusta, että lainauksilla ei pyritä johtamaan vikaan.
Varsinkin Raamattua piilossa kotona vakan tai kirjapinon alla pölyyntymässä pitävillä  kansanvillitsijöillä on tapana väittää sen sanovan kaikenlaista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #17 : 02.01.24 - klo:07:18 »
Toisinaan tekisi häijysti mieli vetää hatusta tai mistä tahansa kunhan ei Raamatusta lause ja katsoa baanalla moniko ottaa annattuna että Raamatusta,  sieltä se on,  totta puhuu.

Tosin siitä löytyy niin erikoista ehdotelmaa,  ettei oma mielikuvitus riittäisi.  Heittäisi vielä vahingossa komennon jonka joku kaivaisi esiin siitä Raamatustaan,  olisi joskus lukenut ja ihmewtellyt ja unohtanurt mistä koko jutun keksikään.

------------------

Tulee etsimättä mieleeni kundi jonka joskus tapasin jossain jostakin syystä,  en töissä ehdottomasti kuitenkaan.  Hän halusi kivitettävän kaikki Suomen homot.  Totesin tuntevani erinäisiä,  kysyin ettäö jos asetetaan juttu toteutettavaksi,  kun,  kyllähän kuka tahansa päästää suustaan mitä hyvänsä.  Jos kutsun sen meidän pihalle ja kiviä siinä jo olisi,  niin hän siis ihan tosiaan rupeaa niillä viskomaan. 

Hän nihan todella rupeaa.

'Sen verran oli jätkä tuimana,  etten uskaltanut ottaa riskiä vaikka kuinka me olisi kahteen pekkaan selätetty se siiheksi kun poliisi olisi paikalla. 

Kysyin sitten,  että entäs se viides pykälä tappamoisesta.

Hänelle ladellaan siitä absoluutio.

En usko sanoin.  Että siis etukäteen päätät hakea synninpäästön ja sitten tapat ja kaikki on kunnossa,  en valitettavasti usko,  ethän sinä edes osoita etukäteiskatumusta.

Hän tietääkin kotikaupungissaan paikan josta sen saa, katui tai oli katumatta.  Vaikka etukäteen.

No ihan niin edullinen armo ei päde  ainakaan käräjäoikeudessa,  ja hänen kannattaisi huolehtia nyt alkuun näistä lähemmin odottavista tuomioista,  tuomarille ei kelpaa että Kolmannen Mooseksen kjrjan siinä ja siinä luvussa on sellainen ja tällainen jae.  Tulee pitkä kakku,  tai pitkä lusiminen Vanhan Vaasan sairaalassa oikeastaan.  Ei,  en uskaltanut kokeilla,  pidän ystävistäni sentään liikaa,  enkä edes huomannut että olisi siinä tullut jonkinmonen syte tai kanne kai minulle kanssa,  ´murhaan yllyttämisestä kaiketi.  Vähemmän hauskaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #18 : 02.01.24 - klo:10:56 »
Viisaan sydän ei kiinny:
hän tekee kansan sydämen omakseen.
"Hyvää kohtelen hyvin ja pahaa kohtelen myös hyvin:
siten hyvyys saavutetaan.
Uskolliselle olen uskollinen ja uskottomalle olen myös uskollinen:
siten luottamus saavutetaan."
Maailmassa Viisas on kuin pelästynyt:
hän saattaa sydämensä hämmennyksiin.
Kansa kiinnittää kaikkeen korvansa ja silmänsä,
mutta Viisas on kuin lapsi.

Odota kolmatta loukkausta ennen kuin vihastut:
ensimmäinen oli ehkä sattumaa, toinen erehdys,
vasta kolmas loukkaus on kai tahallinen.

Pilkka ja ylenkatse kannustivat minua eteenpäin vaeltamaan,
mutta ne eivät saaneet vastakaikua minussa.
Annoin askeleeni harhautua onnellisen nöyryyden syvyyksiin,
hämäräisen ilon siimeksiin.

Jotka kyynelin kylvävät
saavat riemuiten niittää.
Joka lähtee matkaan itkien
kylvövakka mukanaan,
hän palaa riemuiten
lyhteitään kantaen.

Kun elämä hymyilee, älä unohda onnettomuutta;
kun elät yltäkylläisyydessä, älä unohda kurjuutta.

Verho, joka minut peittää, on tomun ja kuolon verjo.
Minä vihaan sitä ja kuitenkin rakastan.

Viisi väriä tekee ihmisten silmät sokeiksi;
viisi säveltä tekee ihmisten korvat kuuroiksi;
viisi makua pilaa ihmisten suun;
kilpa-ajot ja metsästys tekevät ihmisten sydämet mielettömiksi.
Vaikeasti saatavat tavarat vangitsevat ihmisen.
Sen vuoksi Viisas
toimii sisimpänsä mukaan, ei silmän.
Totisesti,
hän hylkäsi "tuon" ja valitsee "tämän".


Onko joukossa Raamatun tekstiä?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #19 : 02.01.24 - klo:13:20 »
Näyttää olevan myös raamatuntekstejä ja  Raamatusta johdettuja ajatuksia.

Itse harrastan suoria tekstilainauksia erilaisista raamatunkäännöksistä, kun tuon tekstejä julkisille paikoille.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #20 : 02.01.24 - klo:16:28 »
Näyttää olevan myös raamatuntekstejä ja  Raamatusta johdettuja ajatuksia.

'Jotka kyynelin kylvävät' lienee tunnistettavissa psalmin 126 sanoiksi. Käännös on Jussi Aron. Muilla lainauksilla ei taida olla yhteyksiä Raamattuun.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #21 : 07.01.24 - klo:10:33 »

   Raaamattu on kyllä jäänyt lukematta. On se niin Pyhä!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #22 : 14.01.24 - klo:16:19 »
Joku sanoi, et kun Raamatussa on.
Toinen sormifässyjä otti ja teki sen mukaan kunnes tuli.
Oliko Juudas meni ja hirttäytyi, ei kun toisen värssyn otan mitäköhän tulee?
Mene ja tee samoin.

Silloinkohan oppi kaveri ottamasta Raamatusta muutakin kuin tekstiä.

Onkohan mitäköhän suomenkielinen sana?

Raamatttua nykyään luen kuinkahan monnenkertaa läpi. niin hyppäsin taas uudesta testamentista vanhaan ja onneksi oveni poielerssä on sellainen juutalaisten repiteekki jossa jotain hebrealaisia lauseita joita tulee pussata ennen kuin menee ovestas ja muistan kun aamuisin tooran lukemisen jälkeen meen siitä pussatessa sanon, että armon en lain alla.

Usko on armon alla vaeltamista, ei kukaan ole parempi tai hunompi vaan kaikki joka aamu aloitamme hänen armostaan ja alla. Joka aamu on aamu armon alla.

Jeesus rakastaa kaikkia jokaista.

Ihan typerää ajatus, kun tehnyt sitä tai ollut näin kauan kristitty. Juuri armon tajunnut ihan yhtä rakas ja samoissa asemissa Jeesuksen rakkauden kanssa.

Ja vielä Jeesus on paljon enempi kuin me tajutaan.
Jeeesus rakastaa jotain teiniä kun vasta  tajunnut armon ihan siinä kuin jokaisen.

Jeesus tajuaa epäonnistuneen murheet ja käsiojolla auttamassa jokaista kun kääntyy avun puoleen, mutta huijata Jeesusta ei voi.
Jotenkin on, että totuutta halajaa loppuun asti tai onko loppuun, mutta huomannut olen, että totuudessa kun apua pyytää niin vastaa ainakin minulle ja vaikka ei vastaisikaan, niin mulla mun järjen mukaan kun useasti tapellut uskomisien kanssa, niin kun Jumala itse on tulut maan päälle ja kärsinyt kuljeksittuaan maan päällä ollut kiusattuna kuten me kaikki ihmiset ollut synnitön, lainaan raamattua vaikka ihan omin sanoinkin voisin, muta tarina Jeesuksesta tai fakta, niin se on joku jonka fiksumpaa mun järki ei voita ja alistuttava on noiden faktojen mukaan.

Olipa saarnaavaa, huh hellettä sanoi jänis järven jäällä.
Mikähän tunteen purkaus pääsi.

Joku nuorille juttu oli mielessä.Unohtui.




Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: palaveri foorumilaisille
« Vastaus #23 : 14.01.24 - klo:16:37 »
Itse kun en ole körtti, niin ajatellut useasti tätä körttifilosofiaa, joka ikävä minulle se enempi on uskonnollisten tunnustuksien ja herätysliikkeiden seassa ja johon kovasti tykästynyt, kyllä katolilaisuudessa monia juttuja melkein yhtä rakkaita.

Mistä nyt taas kirjoittelin.

Pahuksen joku keskieurooppalainen aine kun vei ajatukset.

Oli taas jotain maailmoja ja universumia isompaa mielessä onneksi meni ohi.


https://www.youtube.com/watch?v=sxqmuByML1I&ab_channel=asahi1107


Tik toc.