Keskustelu > Seuratupa

Aamuhartaus 22

<< < (2/29) > >>

Pena:
Ette mene kotiinne yksin tekään jotka jumalattoman maailman keskelle menemistä nyt pelkäätte. Teitä seuraa Hän, joka ei voi erota niistä, joilla on murheellinen sydän, vaan on niihin iankaikkisen rakkauden siteillä sidottu. Matkanne on Hänessä onnellinen.

Vilhelmi Malmivaara

Pena:
"Mene pois luotani, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen." Luuk. 5:8

Kyllä se niin näyttää olevan, ettemme me tästä synnin kuormasta tässä elämässä irti pääse, niin syvästi on ihminen langennut ja niin syvästi hän on turmeluksen käsissä. Sillä meidän jäsenissämme on tuo synnin valta niin lujasti kiinni.
Mutta siinä tulee sitten se Herra, joka pesee ja puhdistaa kaikesta liasta. Ei meillä mitään muuta auttajaa ole, kuin yksin Kristus.

Juho Malkamäki

Elämä Kristuksessa, seurapuheita; Kustannusosakeyhtiö Herättäjä 1931

Pena:
Oli kerran seurat Untamalassa. Rovasti vainaja oli siellä. Minä siellä puhua jokkuloottin siitä, että on kahdenlaisia ihmisiä, niitä, joilla on syntein anteeksiantamus ja niitä, joilla ei sitä ole. Rovasti sitten jatkoi siitä ja vähän pykäsi mun puhettani, eikä aivan vähääkään. Hän sanoi sille seuraväelle: "Te olette nyt kaikki autuaita! Sillä minä uskon, että teillä kaikilla on vaivaa omasta kelvottomuudestanne ja mitättömyydestänne ja sellaisten Vapahtaja on Jeesus Krstus." Ja se puhe oli vähän ihmeellistä evankeliumia, niin että se särki koko sauraväen.
Ja kyllä se niin on, ettei synti tule missään niin rumaksi kuin Kristusta katsellessa, Siinä se tulee inhottavaksi.

Juho Malkamäki

Pena:
Nykyaikana on sellainen tapa, että vanhemmat puut metsästä hakataan pois ja viedään sahoille, että uudet vesat pääsisivät kasvamaan niiden tilalle. Minä olen kans sellaisella iällä, etä minun päiväni ovat pian luetut. Jokainen päivä voi olla viimeinen. Sitä minäkin vaan toivoisin, niinkuin se on kai meillä jokaisella yhteinen toivomus, että aina jaksettaisiin puhua Herrasta perheväellensä ja toisillemme ja jaksettaisiin pysyä Jumalan sanan ympärillä a kokoontua sen harjoittamiseen.

Juho Malkamäki

Pena:
Meillä on ihmeellinen sana, tuo Jumalan sana. Siinä on nuhdetta ja siinä on lohdutusta. Se antaa meille elämän tiellä murhetta ja iloa. Ja silloin on murehdittava, kun on murheen aika, ja taas iloittava, kun on ilon aika.

Juho Malkamäki

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta