Keskustelu > Seuratupa

Aamuhartaus 22

<< < (3/29) > >>

Riitta-mummi:
 :059:

Tämä Juho Malkamäki on kai eri mies kuin se JuhoMa  joka oli foorumilla silloin kun minä aloitin. Hän antoi minulle sen Juhannusjuuston reseptin joka alkoi...
Otetaan 12 litraa tuoretta maitoa...

Siunaus hänen muistollen sinne rajan taakse.

Pena:
Tämä Malkamäki eli Ylistarossa 1844-1928.

Esipuheen 1931 kirjoittanut Kustaa Kujanpää arvelee, että hän lienee maassamme ainoa kansanmies, jonka hartauspuheita on säilynyt jälkimaailmalle.

luterilainen:
Sen tähden meidän on tarkoin ja tunnollisesti pidettävä mielessämme se, minkä olemme kuulleet, ettemme ajautuisi virran vieminä harhaan.  :eusa_pray:

Hepr. 2:1

Pena:
Tänne näyttää kokoontuneen tänä aamuna pieniä poikia ja tyttöjä. Taitavat olla kansakoululapsia. Voi kuinka likellä ovatkaan lapset Jumalan valtakuntaa! He ovat vielä lapsen suhteessa Jumalaan. Ei ole vielä kerinnyt synti heitä niin hirveästi tahraamaan kuin meitä vanhempia. He ovat Kristukselle hyvin rakkaita, ja Hänellä on lapsista se toivo, että he saavat tulla Hänen valtakuntansa perillisiks. Kuulkaa lapsukaiset! Kristus ottaisi teidät joka-ainoan taivaaseen. Ei yhtään ole niin huonoa, jota ei sinne otettaisi niin mielellänsä, jos vain Jumalan armon kautta pyytää päästä sinne iankaikkiseen majaan, missä Kristus asuu.

Juho Malkamäki

Pena:
Kristukselle olivat Hänen lihansa päivinä lapset ja nuorukaiset hyvin kalliita. Kaikkein rakkainta mieltänsä osoitti Hän heille. Mutta täällä maailmassa ovat kovat kiusaukset. Lapsiraukat tarvitsevat sentähden kipeästi vanhempain esirukousta, jotta Jeesus Kristus saisi heidät haltuunsa ja saisi viimein korjata heidät iankaikkiseen elämään. Se on Hänellä päätarkoitus ja siihen ovat lapset kastetut. Sitä varten heidät kasteessa otetaan Jumalan yhteyteen ja rakkauden alaisiksi, että he voisivat päästä iankaikkiseen elämään ja taivaan iloon ja kunniaan. Lapset ovat kalliisti ostettuja, mutta pahahenki tahtoo toisen ostamankin saada haltuunsa. Se on niin häpeämätön henki, ettei se, vaikka Kristus onkin niin kalliisti ihmiset itsellensä ostanut, yhtään häpee omistaa ja viekoitella toisen omaa.

Juho Malkamäki

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta