Kirjoittaja Aihe: Islam on rakkautta !  (Luettu 51627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #30 : 18.06.15 - klo:13:28 »
Luulenpa, että radikaalit islamistit eivät juuri tutki Koraania. He uskovat sen, mitä heidän johtajansa väittävät. Näinhän kaikki fanaatikot uskovat. Fanaattiset kristitytkin tottelevat lahkojensa kellokkaita, joiden uskovat tietävän, mitä Raamattu oikeasti tarkoittaa.

Tämän tiedänkin. Osallistuin joskus svenskatalandejen seurakuntaelämään ja yhdellä leirillä pyysi diakonissa pitämään seuraa islamilaisesta valtiosta paenneelle pariskunnalle. Miehen kanssa se sujui koska olivat asutetut ruotsia puhuvan seudun pakolaiskeskukseen vaimon ei. Kysyin nissalta mitä kieliä koettaa hän ehdotti persiskaa tai kurdiskaa. Luovutin.  :003:

Tuli puheeksi koraanilähetys ja minä siis todella luulin sitä Koraanien levitystyöksi mutta mies oikaisi. Se merkitsee jyrkän siiven asevarustelua jolle löytyy pyhään sotaan kehoittava siivu Koraanista.

Löydämmehän mekin Raamatusta jos mitä jolla perustelemme jos mitä ellemme ota kokonaisuutta ja hieman tutkimustietoakin vastaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #31 : 18.06.15 - klo:14:20 »
Onko Raamattu hyväksynyt muut jumalat. niinkuin koraani hyväksyy, mutta nostaen allahin.

Näytä missä hyväksyy.

Sikäli tietysti on ihan sama, mitä Koraani sanoo, koska ratkaisevaa on muslimien itsensä Koraanin tulkinta. Ja islam jos mikä nyt on täysin yksijumalaista.

Muinaisajan kuuluisia sankareita siitä seurasi, kun jumalten pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin. Mitä lienee sankari alkukielellä; millaisia oheismerkityksiä sisältää?
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:14:29 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #32 : 18.06.15 - klo:14:24 »
Onko sellaisia ryhmiä Suomessa, joissa kansa ei lue Raamattua, vaan ovat ulkoistaneet Raamatun selityksen johtajilleen?

On joo. Eipä sitä Raamattua ainakaan kovin monipuolisesti moni lue.

Ja sitten on sekin näkemys, että Raamattu on ennen muuta Kirkon kirja ja että sitä tulee lukea Kirkon tulkintatradition valossa. Kaikkihan sitä tietysti jonkin esiymmärryksen varassa lukevatkin, nuo vain suoraan myöntävät tekevänsä niin (mikä on hyvä).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #33 : 18.06.15 - klo:14:38 »
Lisään vielä, ettei ole tarkoituskaan, että joku oppimaton (vaikkapa kristitty) suoraan omin päin "Koraanista" (eli käännöksestä, joka on aina pielessä) omin päin päättelee, mitä islam on.

http://www.islamopas.com/koraani/
Lainaus
Muistakaa, että KAIKKI Koraanin käännökset (tulkinnat) väistämättä sisältävät virheitä.

Kehotamme vakavasti niitä, jotka haluavat oppia enemmän islamia, hankkimaan itselleen Koraani-kirjan, mutta seuraavin edellytyksin:

- hankkikaa sellainen, joka sisältää selitykset (tafsir)
- varmistukaa, että tafsir on oppineiden laatima ja hyväksymä (esim. viittaukset syihin säkeiden taustalla, viittaukset hadithiin ja sunnaan jne.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #34 : 18.06.15 - klo:19:28 »
Löytyy se koraani satukirjasta. Lue, niin voit kommentoida .   Kun meillä on sama Jumala, niin myynpä metät sileiks ja rahotan isistä? Kristityt pitänee tappaa ?

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #35 : 18.06.15 - klo:19:31 »
Tuolla perusteella Raamattukin on väärennös ?  Oikea muslimi lukee koraanin arabiaksi.  Nakatkaa siis suomenkielinen  Raamattu roskiin ?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #36 : 18.06.15 - klo:20:51 »
Löytyy se koraani satukirjasta. Lue, niin voit kommentoida .   Kun meillä on sama Jumala, niin myynpä metät sileiks ja rahotan isistä? Kristityt pitänee tappaa ?

Lue, niin voit kommentoida:

Lainaus
ne jotka ovat juutalaisia, kristittyjä, saabalaisia, jos he uskovat Jumalaan ja Viimeiseen päivään ja elävät hurskaasti, saavat totisesti palkkansa Herransa luona; ei mikään pelko valtaa heitä, eikä heidän tarvitse murehtia.

(Koraani, hiehon suura. Yhden käännöksen mukaan.)

Ja uskontunnustus alkaa "Ei ole muuta jumalaa kuin Jumala". Se siitä monien jumalien kumartamisesta.

Pistetääs vielä yksi sitaatti, huvin vuoksi:

Lainaus
Israelilaiset, muistakaa armoani, jota Minä olen teidän ylitsenne vuodattanut, sekä että olen korottanut teidät kaikkien luotujen yli.

Ja tämä Minä on tässä tietenkin Jumala.
« Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:21:01 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #37 : 18.06.15 - klo:20:53 »
Tuolla perusteella Raamattukin on väärennös ?  Oikea muslimi lukee koraanin arabiaksi.  Nakatkaa siis suomenkielinen  Raamattu roskiin ?

Siinä esitetään muslimien näkemys Koraanista, ei Raamatusta. En tiedä onko heillä oppia siitä, millä kielellä Raamatun on oltava kirjoitettu, jotta se olisi kelpo Raamattu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #38 : 18.06.15 - klo:21:04 »
Kun koraanissa on raamatusta omittuja paloja, niin millä kielellä ne tulee lukea?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #39 : 18.06.15 - klo:21:08 »
Kyllä ne tulisi lukea arabiaksi, kun eivät ole sanasta sanaan -lainauksia, vaan vapaamuotoista.

Nythän onkin ramadan, jolloin varmaan sopii näin kristitynkin perehtyä Koraaniin. Aloitin myös kesälomani. Paastoa en aio harjoittaa, saati alkoholista pidättymistä. Netissä on yksi käännös ja hyllyssä toinen; voipi niitä lukea rinnan.

Arabian alkeiskurssin joskus suoritin ja sanakirja löytyy kotoa, joskin niin pientä pränttiä etten enää näe lukea. Koraani arabiaksi on varmaan netissä sekin. Mutta ehkä en niin syvällisesti perehdy, varsinkin kun ei ole oppinutta selittävää seuraa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #40 : 18.06.15 - klo:22:46 »
Panepa Köpi merkille että nyt on Körttifoorumissa siteerattu Koraania.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #41 : 18.06.15 - klo:22:51 »
^Ajattelin, että jos kerran raamatunlauseilla miekkailu on epäsuotavaa, niin ehkä koraaninlauseilla saisi?  :kahvi:  Kaikkea tarkoitukseen sopivaa sieltä löytyykin.

"Hän lähettää yön peittämään päivän ja Hän lähettää päivän nousemaan yöstä; kumpikin kulkee rataansa säädetyin ajoin; sellainen on Jumala, teidän Herranne. Hänen on kuninkuus, mutta ne, joita te Hänen rinnallaan avuksenne huudatte, eivät omista oljenkorttakaan.

Jos te heitä kutsutte, eivät he sitä kuule, ja vaikkapa kuulisivat, eivät he teille vastaa. Kuolleista herättämisen päivänä he kieltäytyvät jumaluudesta, joka oli vain teidän luulotteluanne. Eihän kukaan muu voi teille olevaisia niin selvittää kuin Hän, ainoa kaikkitietävä."
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #42 : 18.06.15 - klo:22:57 »
Jos körttiseurapuhuja aloittaa puheensa avaamalla Raamatun ja lukemalla sieltä pätkän, saa hän osakseen vaivautuneen ylenkatseellisia ilmeitä.

Ylenkatse lienee omaa tulkintaasi. Kuinka monta kertaa olet ollut sitä havainnoimassa?

Sen uskon kyllä, ettei Raamatun lukeminen seuroissa ole tapana. Mutta ei se Raamatun vähättelyä ole, vaan omien sanojen: Ei haluta antaa niille painoa ja arvovaltaa esittämällä, että Raamatussakin sanotaan juuri näin kuin minä sanon. Varmasti moni sydämessään silti ajattelee, että tämä minun sanomani sanotaan kyllä Raamatussakin. Mutta ihan tervettä, etteivät seurapuhujat voi perustella ajatustensa auktoriteettia Raamatulla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #43 : 19.06.15 - klo:04:57 »

   Hyvä, öppis!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Islam on rakkautta !
« Vastaus #44 : 19.06.15 - klo:10:23 »
Kun meillä on sama Jumala, niin...

Jumala ei ole 'meidän' eikä 'heidän', vaan kaikkeuden Luoja ja holhooja. Mikäs Jumala Hän muuten olisikaan? Uskonto on Jumalaa kaipaavan ihmisen yritys saada yhteys Häneen. Usko on Jumalata lahjaksi saatu vastaus tähän kaipaukseen.