Kirjoittaja Aihe: Raamattupiiri, Psalmit 71-80  (Luettu 18184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #15 : 28.11.16 - klo:20:33 »
Jos taasen haluaa etsiä siitä jotain nykypäivään sopivaa, niin voinee myös lukea tekstiä siten, että siitä löytyy Jumalan armahtava mieli hengellisesti kurjaa ja köytää ihmistä kohtaan,

Eikö nykypäivään sopisi Jumalan armahtavuus oikeasti ts. aineellisesti köyhiä ihmisiä kohtaan? Jumala armahtaa - armahdatko sinä?

Vaan eikö pidä etsiä, mitä teksti tarkoittaa, sen sijaan että jotakin sopivaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #16 : 29.11.16 - klo:22:34 »
Eikö nykypäivään sopisi Jumalan armahtavuus oikeasti ts. aineellisesti köyhiä ihmisiä kohtaan? Jumala armahtaa - armahdatko sinä?

Kyllä Jumalan armo kuuluu niillekin, jotka tänäänkin kuolevat nälkään. Nälkään kuoleva Kristukseen uskova pelastuu, vaikka henki menisi.


Vaan eikö pidä etsiä, mitä teksti tarkoittaa, sen sijaan että jotakin sopivaa?

Olet oikeassa.
Olen varmaan tulkinnut tuota raamatuntekstiä väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #17 : 30.11.16 - klo:09:13 »
Kyllä Jumalan armo kuuluu niillekin, jotka tänäänkin kuolevat nälkään. Nälkään kuoleva Kristukseen uskova pelastuu, vaikka henki menisi.

Entäpä me, jotka uskomme Kristukseen, mutta emme armahda nälkään nääntyviä?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #18 : 30.11.16 - klo:20:29 »
Entäpä me, jotka uskomme Kristukseen, mutta emme armahda nälkään nääntyviä?

Jos usko on oikeaa, niin samalla tavalla saamme pelastuksen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #19 : 30.11.16 - klo:21:11 »
Onko usko oikea, jos emme piittaa nälkäisistä? "Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?' Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'."

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #20 : 30.11.16 - klo:21:43 »
Aiheeseen liittyviä linkkejä:
https://www.kirkonulkomaanapu.fi/
https://www.punainenristi.fi/
https://www.unicef.fi/
http://www.fida.info/
Tässä vain muutama mainitakseni.

Mikrolainat avun tarvitsijoille:
http://www.rantapallo.fi/tiedotteet/tule-mukaan-kiva-tiimiin/

Eipä kukaan ainakaan nykypäivänä voi sanoa, että en tiennyt, kuinka auttaa hätää kärsivää tai että ei tiedä, että missä on hätää kärsiviä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #21 : 01.12.16 - klo:08:09 »
Tuo mikrolaina on mukava tapa auttaa ihmisiä.
Siellä voi valita esim. että haluaa lainata tietyn summan tietyssä maassa asuvalle henkilölle, joka haluaa kehittää omaa maanviljelystään. Siellä voi lukea yksityiskohtaista tietoa siitä, mihin kukin rahaa tarvitsee ja että kuinka paljon vielä puuttuu tarvittavasta summasta.
Laina voi olla esim. 25 USD, joka sitten euroiksi muutettuna on vajaa 25 euroa.
Omaa riskiään voi pienentää sillä, että antaa pieniä lainoja useille henkilöille.
Kirjauduin itse eilen tuohon systeemiin.
Ensimmäisen lainan annoin eräälle Israelilaiselle, joka halusi kehittää liiketoimintaansa.
Muut lainat menivät varmaan Afrikkaan ja Etelä-Amerikkaan.

Kun sitten lainaajat maksavat lainojansa takaisin, voi rahat ohjata jälleen uusille tarvitsijoille tai sitten nostaa rahansa pois.
Käykääpä tutustumassa. TÄmä on ainakin sellainen käsinkosketeltavan oloinen tapa auttaa, kun avun tarvitsijoilla on oikeat ihmiskasvot, joita lainaaja voi katsella.



Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #22 : 01.12.16 - klo:08:15 »
Koulutuksen tukeminen lienee paras tapa taistella nälkää ja kurjuutta vastaan. Riittävän koulutuksen omaava ihminen pystyy tuomaan yhteiskuntaan sellaista lisäarvoa, joka koituu tuon ihmisen ja läheisten taloudelliseksi hyödyksi niin, että ei nälkä tule.

Olen avoin myös sellaiselle vaihtoehdolle, että otettaisiin foorumille yhteinen kummilapsi, tai vaikka useampia sellaisia.
Käytännössä olemme tätä ennenkin harjoittaneet ja homma toimii siten, että kummilapselle avataan yhteinen keskusteluketju, jossa on kummilapsen tiedot, tilinumero ja viite kummilapsijärjestön tilille, johon sitten itsekukin foorumilainen halutessaan voi laittaa yhden kuukauden kummimaksuja. Kummilapsijärjestön tilille tehdyistä suorituksista kirjataan tieto keskusteluketjuun, jolloin pysytään jyvällä siitä, että ollaan aikatauluissa kummimaksujen suhteen. Ja nähdään myös, kuinka monta kuukautta ollaan etuajassa.

Muitakin yhteisiä foorumiporukan projekteja voi olla.
Kerran rakennutimme kaivoja Intiaan foorumiporukoilla.

Mahdollisuuksia auttaa on monia: niin yksityisiä kuin porukalla tehtyjä.

Kehitysyhteistyön tarkoituksena on nostaa kurjissa oloissa oleva ihminen jaloilleen siten, että hän pystyy itse itsestään huolehtimaan taloudellisesti ja vaikkapa vielä auttamaan sukulaisiaan ja muita lähimmäisiään nousemaan jaloilleen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #23 : 01.12.16 - klo:20:43 »
Jatkoin lainaustoimintaa Kivan kautta.
Todella kätevä systeemi.
Moni alkeellisissa oloissa oleva ihminen pääsee runsaamman leivän pariin, kun heille annetaan mahdollisuuksia.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #24 : 01.12.16 - klo:20:57 »
Joku esim. Keniasta saataa tarvita 200 USD laajentaakseen viljelyksiään tai otaakseen jokusen uuden eläimen, jotta saisi enemmän tuloja, joilla kouluttaa lapsiaan ja samalla tietysti maksaa velkansa pois.
Tuon 200 USD tämä kenialainen sitten saa esim. 8 eri lainaajalta.
Takaisinmaksu tapahtuu ehkä 8 kuukauden kuluttua tai 14 kuukauden kuluttua tai mikä sitten lainan ajaksi on sovittu.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin joku  maksaa lainen kerralla pois, joku toinen lyhentää sitä kuukausittain.
Kun laina on maksettu takaisin, sen voi sitten lainata edelleen uudelle tarvitsijalle, joka luo sillä itselleen parempia elämän edellytyksiä. Jos tasen ei enää halua lainata, niin voi nostaa rahan sieltä takaisin itselleen.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #25 : 03.12.16 - klo:12:39 »
Tässä esimerkki eräästä lainanhakijasta:
https://www.kiva.org/lend/1175142

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #26 : 03.12.16 - klo:18:23 »
Laitan tähän linkin, jossa Kiva:n mikrolaina-asiasta kerrotaan suomenkielellä.
http://www.saaste.net/etela-amerikka2012/entry/189

Googlen avulla voit hakea lisää vastaavia suomenkielisiä kuvauksia. Hakusanoiksi "Kiva org" ja määrittele, että haluat suomenkielisiä sivustoja.
« Viimeksi muokattu: 03.12.16 - klo:18:28 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #27 : 03.12.16 - klo:18:35 »
Onko kenelläkään muulla omia kokemuksia tuosta Kivasta?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #28 : 03.12.16 - klo:19:25 »
Ei minulla. On vain KUA ja AMNESTY.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattupiiri, Psalmit 71-80
« Vastaus #29 : 03.12.16 - klo:19:30 »
Ei minulla. On vain KUA ja AMNESTY.

Minäkin olin noiden kanssa joskus tekemisissä.
Kerran eräässä palaverissakin Amnestyn Helsingin toimistossa.
Olin nimittäin erääseen aikaan varsin aktiivinen näissä humanitäärisissä asioissa.

Kerran olin laittanut erään lahjoituksen KUAlle. KUAlta sitten soitettiin ja kiitettiin ja kysyttiin, että mihin haluan lahjoituksen kohdistaa. Kerroin, että haluan, että se menee organisaation kulujen kattamiseen.
Soittaja ihmetteli, koska yleensä organisaation kuluja pidetään pahana.
Selitin hänelle, että tiedostan sen, että organisaation tehtävänä on juuri luoda sitä tulosta.

Ilman tehokasta organisaatiota rahat valuvat kankkulan kaivoon ja tulosta ei synny.