Kirjoittaja Aihe: -jep-  (Luettu 7956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mahjong

  • Vieras
-jep-
« : 19.07.08 - klo:13:08 »
"Aika parantaa sen, mihinkä järki ei pysty." ( Seneca ) :D

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
-jep-
« Vastaus #1 : 19.07.08 - klo:14:43 »
Poistamiesi viestien määrästä olen päätellyt, että tuo tieto olisi jo hallussasi. Mutta poistohan tapahtuu viestin oik. yläkulman rastista.

Ihminen tekee virheitä. Ei tietokoneiden ulkopuolisessakaan elämässä voi peruuttaa sanojaan. Tai ainakaan minä en siihen ole keinoa löytänyt, vaikka joskus toisin toivoisin.
Myös tänne kirjoitetut viestit jäävät elämään, vaikka ne poistettaisiin. Ne voivat yhä löytyä internetin arkistopalveluista.

Ylläpitäjä ja moderaattorit eivät ole myöskään velvollisia poistamaan viestejä. Olen lukuisia kertoja pyynnöstäsi käynyt viestejäsi täältä poistamassa, mutta kieltämättä se alkaa tuntua tympeältä, kun kyseessä ovat olleet asialliset viestit, joista en ole nähnyt olevan kenellekään haittaa, ja pyyntöjä on tullut yhä uudestaan ja uudestaan. En näe järkeä sellaisessa toiminnassa ja kehotan jälleen miettimään jo viestiä lähettäessäsi saako se palstalle tosiaan omasta puolestasi jäädä.

Yhtä lailla jos kirjoitat vaikkapa sanomalehden verkkokeskusteluun asiallisia viestejä, voi olla, että olisi turha edes poistopyyntöjä lähetellä - siitä huolimatta, että siellä on kenties palkattu työvoima keskustelua valvomassa.

Uskon myös, että yksityisyytesi foorumilla on kyllä turvassa. Vain sinä voit sen vaarantaa kertomalla asioita, joista voit tulla tunnistetuksi. Kirjoita siis vain sellaisia asioita, jotka ovat itsellesi ok.

Vielä toivon, että on ollut omaa väärää tulkintaani pilkallisuus, jota olen haistanut viime aikojen viesteissäsi joitain muita kirjoittajia kohtaan.

Pahoittelen jo pientä kiukkuisuuttani asiassa.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: Viestien poistaminen.
« Vastaus #2 : 19.07.08 - klo:14:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Miten poistan viestini, joka ei mitenkään kuulu asiaan, johon ei ole vastattu, joka on toisten viestien keskellä eikä ole sidoksissa toisiin viesteihin.


Jäi huomaamatta tuo yksi tarkennus: "toisten viestien keskellä". Silloin et viestiäsi voi poistaa, kun sen perään on jo vastauksia tullut.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
-jep-
« Vastaus #3 : 19.07.08 - klo:18:49 »
Minkä kirjoitin, sen kirjoitin.

Mahjong

  • Vieras
-mikä pilkallisuus?
« Vastaus #4 : 19.07.08 - klo:18:50 »
"Ihmisellä on kolme tietä toimia viisaasti: harkinnan tie, joka on ylevin, jäljittelyn tie, joka on helpoin ja kokemuksen tie, joka on katkerin.  :D

( Konfutse )

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Re: -arkistopalvelu-
« Vastaus #5 : 19.07.08 - klo:19:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Poistetut jne.viestit ovat siis internetin arkistopalvelussa. Onko foorumin saatavissa myös sähköpostini ym. kirjoitteluni 10 kk:n ajalta? Tk on ollut minulla n 10 kk.


Ei ole. Varsinaisesti foorumin saatavissa ei ole myöskään täältä poistetut tekstit, mutta niistä arkistopalveluista ne voivat löytyä. Ne toimivat täysin omia polkujaan, Körttifoorumista riippumatta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
-jep-
« Vastaus #6 : 23.07.08 - klo:08:08 »
Täältä on vissiin hävinnyt se mahdollisuus muokata viestejä???...itse olen sitä usein käyttänyt, kun olen kirjoitusvirheitä / epäloogisia lauseita huomannut omissa viesteissäni.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
-jep-
« Vastaus #7 : 25.07.08 - klo:10:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Täältä on vissiin hävinnyt se mahdollisuus muokata viestejä???...itse olen sitä usein käyttänyt, kun olen kirjoitusvirheitä / epäloogisia lauseita huomannut omissa viesteissäni.


Muokkausmahdollisuus palautettu. Mutta käytetään sitä mieluummin tosiaan Johanneksen mainitsemaan tarkoitukseen, eikä siihen, että poistetaan kaikki teksti omista viesteistä, kun alkaa kaduttaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
-jep-
« Vastaus #8 : 25.07.08 - klo:11:03 »
No sepä hyvä, että taas toimii. Ehdinkin tuossa jo arvella, että moderaattorit aikovat opettaa minua sanotussa sanassa pysymisen jalossa taidossa...

Mt

Mahjong

  • Vieras
-tiedoksi-
« Vastaus #9 : 05.08.08 - klo:13:05 »
Ylläpidolle tiedoksi:

Olen palauttanut poistamani viestit tavalla tai toisella. Viestit eivät ole sanatarkasti samoja, mutta luulisin, että juonessa pysyy, kun panee loput arvaamalla.

Olen pahoillani aiheuttamastani häiriöstä foorumin päiväjärjestyksessä.

MOT!

Mahjong

  • Vieras
-takapakkia-
« Vastaus #10 : 06.08.08 - klo:00:35 »
Kirjoitin pitkän viestin. Kun se oli esikatselussa, viesti hävisi. Siinä oli aika paljon henk.koht. asioita. Millaisia viestejä ei julkaista? En jaksa kirjoittaa uutta viestiä. Oli niin raskas edellinenkin kirjoittaa. :smt022

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: -takapakkia-
« Vastaus #11 : 06.08.08 - klo:07:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Kirjoitin pitkän viestin. Kun se oli esikatselussa, viesti hävisi. Siinä oli aika paljon henk.koht. asioita. Millaisia viestejä ei julkaista? En jaksa kirjoittaa uutta viestiä. Oli niin raskas edellinenkin kirjoittaa. :smt022


Vaikuttaisi siltä, että viestin lähetyksessä tapahtui jokin virhe. Olisiko voinut käydä niin, että kirjoitit viestiä niin kauan, että järjestelmä ehti kirjata sinut ulos automaattisesti? Silloin teksti on ehkä uutta sivua ladattaessa hävinnyt bittiavaruuteen.

Jos viestin kirjoittamisessa menee kauan, niin juuri tuosta syystä se kannattaa varalta kirjoittaa ensin vaikka johonkin tekstinkäsittelyohjelmaan ja sitten kopioida sieltä tänne. Nimimerkillä "kokemusta on".

Minä en oikein jaksa uskoa, että sinä kirjoittaisit mitään sellaista, minkä joku täällä haluaisi sensuroida.