Kirjoittaja Aihe: Elenius vs. Lehtinen  (Luettu 16662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #90 : 24.05.20 - klo:13:30 »
Just näin !

Aina en erota onko keskustelun aihe tarkoitettu kenenkin vastattavaksi. Vastaan aiheisiin jotka kiinnostavat. Sain Benkulta sapiskaa ettei k a i k k i   ole tarkoitettu minulle.
Ei tietenkää ole, mutta foorumin käytännön mukaisesti voin osallistua jos on jotakin sanottavaa.

Ei mielestäni sekään, että on kopioinut ja liittänyt kirjoittajan tekstin omaan vastaukseensa ole merkki ettei siihen ole muilla asiaa. Vai onko näin ?

Kyllähän kommentoida saa. Mutta jos heti tekee tietyn johtopäätöksen sen sijaan että kysyisi, mitä kirjoittaja tarkoittaa, niin se johtopäätös voi olla väärä. :-\
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #91 : 24.05.20 - klo:13:39 »
Sepä se. Se on tämä impulsiivisuuden kiro.   

Kiitos, sadetta !   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #92 : 24.05.20 - klo:17:20 »

Mutta kun olen vähän selaillut tämän foorumin vanhoja ketjuja, olen huomannut, että lukemattomat kommentoijat ovat vain käväisseet täällä. Aktiivisia keskustelijoita taitaa nykyään olla vain kourallinen.

Menee taas sivuraiteelle, mutta joskus täällä oli paljon ja vireää keskustelua, mielestäni.  Se sitten laimistui, ja onhan tämä vähän yksitoikkoista välillä.  Siksi olin hyvilläni kun luterilainen aloitti ja erityisesti kun tulit sinä vielä.

.................

En nyt niin näkisi liioin että lut on naureskellut  "meille", tai "meidän kustannuksellamme"  ketä nämä "me" sittenn olivatkaan.  Kysyin jonkin ajan mentyä pitkäänkö näillä  oikeastaan aika kryptisillä ilmaisuilla voi käydä näennäisjärkevää keskustelua.

Minua on onnistuttu höpläyttämään täällä oikein aika tavalla, se taas oli keskustelijan perskohtainen tyyli haastaa ottamaan kantaa tai niin luulen, kun menee usein vähän hyminäksi juttu  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #93 : 24.05.20 - klo:17:26 »
Augp.  Nyt joku sssssuuuuttttuuuuuuuuu....  Mitä näennäisjärkevää.....,. tärkeät murhehuoneet alatiet pienet paikat huonot asiat muu ssssssuurrrrrrrrkeusssssss......  Tämän piti olemaks  körttifoorumi

 :018:

 :icon_confused:

Noh. Paha tänne on  tupata jos ei yhtään tykätä. Mutta tule sitte takasin, kyl minäki tulin vaiks minä tasan tiijän ettei tykätä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #94 : 24.05.20 - klo:17:28 »
Augp.  Nyt joku sssssuuuuttttuuuuuuuuu....  Mitä näennäisjärkevää.....,. tärkeät murhehuoneet alatiet pienet paikat huonot asiat muu ssssssuurrrrrrrrkeusssssss......  Tämän piti olemaks  körttifoorumi

 :018:

 :icon_confused:

No nyt on lääkitys kohdallaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #95 : 24.05.20 - klo:17:31 »
No nyt on lääkitys kohdallaan.

No hyvä. Mistäs sulle saatais.  :icon_cool: :icon_cool: :icon_cool: :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #96 : 24.05.20 - klo:17:41 »
Pahoittelen, en muistanut että...

Foorumilla on vitsiketju  erikseen, olisi suotavaa että vitsailuksi tarkoitetut kirjoitetaan sinne
tai sitten selkeästi ilmoitetaan että nyt on tarkoitus vitsailla ja naureskella toisten
kustannuksella.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #97 : 24.05.20 - klo:18:02 »
Pahoittelen, en muistanut että...

Enkä minä....   :003:  otetaas sille taas  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #98 : 24.05.20 - klo:18:15 »
Menee taas sivuraiteelle, mutta joskus täällä oli paljon ja vireää keskustelua, mielestäni.  Se sitten laimistui, ja onhan tämä vähän yksitoikkoista välillä.  Siksi olin hyvilläni kun luterilainen aloitti ja erityisesti kun tulit sinä vielä.

..

Onhan se kiinnostavampaa, kun tulee uusia ihmisiä joukkoon. Ja mikä on sellainen yhteisö, jossa ei joskus tule erimielisyyksiä ja väärinymmärryksiä :-\

Kyse lienee siitä, miten ristiriidat pystytään ratkaisemaan, vai pystytäänkö.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #99 : 24.05.20 - klo:18:24 »
Olin silloin toipilaana kun luterilainen tuli mukaan, ainakin minun ensimmäiset havainnot, siis lueskelin vaan foorumia en jaksanut kommentoida mutta pian ensimmäisten juttujen jälkeen ajattelin että foorumi on saanut oman Honkajoen!
Luterilainen sopeudut hyvin meihin muihin vajavaisuuksista, muista nöyryys.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #100 : 24.05.20 - klo:18:55 »
No niin olisiko aika jäähtyä mutta vain pikkuisen ja esimerkiksi lopettaa lynkkaus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #101 : 25.05.20 - klo:12:51 »
Kylläpä on taas kovin ahdasta ja eksklusiivista sanomaa täällä. Minä ainakin viihdyn nykyään miltei yksinomaan ilohuoneissa (ilotaloissa en ole vielä tullut käyneeksi). Lapsuuteni ja nuoruuteni oli sen verran murheellista aikaa, etten kaipaa sinne koskaan enää. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ja Hänen seuraajansa saavat rakastaa maailmaa hekin täysillä. Pyhä Henki lahjoittaa voiman tähän, eikä silloin alatiestä ole jäljellä pienintäkään polkua.
Löyhkä-Paavokin ristin koulussa viihtyi murhehuoneessa, jossa suurella syntisäkillä alatien maan matosena ei ole tunnetta Jumalan läheisyydestä eikä minkäänlaista varmuutta taivaaseen pääsemisestään.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #102 : 25.05.20 - klo:16:07 »
Löyhkä-Paavokin ristin koulussa viihtyi murhehuoneessa, jossa suurella syntisäkillä alatien maan matosena ei ole tunnetta Jumalan läheisyydestä eikä minkäänlaista varmuutta taivaaseen pääsemisestään.

Onkohan tällaisella mielikuvalla mitään tekemistä todellisen Paavo Ruotsalaisen ja hänen hengenelämänsä kanssa? Hänestä kirjoitetuista kirjoista on minulle läheisin Petri Järveläisen Yks enkeli yks perkele - Kirjoituksia Paavo Ruotsalaisesta (H-Y 1994). Esipuheessa sanotaan: Paavo Ruotsalaisessa ja herännäisyydessä minua kiinnostaa erityisesti kaksi seikkaa. Ensimmäinen niistä on luonteeltaan teologinen: millaista uskonnollisen uskon muotoa Paavo edustaa? Toinen on kulttuurifilosofinen ja lähentyy ajoittain myös kansatieteen kysymyksenasetteluita. Olen ollut näkevinäni herännäisyydessä jotakin sellaista, joka on otettava huomioon suomalaisuutta koskevassa keskustelussa.

Poissa Erakko

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #103 : 25.05.20 - klo:23:48 »
Löyhkä-Paavokin ristin koulussa viihtyi murhehuoneessa, jossa suurella syntisäkillä alatien maan matosena ei ole tunnetta Jumalan läheisyydestä eikä minkäänlaista varmuutta taivaaseen pääsemisestään.

Mitä kaikkea pahaa ihmisen pitää tehdä että tuntee itsensä suureksi syntisäkiksi ja maan matoseksi, tuntien epävarmuutta taivaaseen pääsystä :017: En osaa tuohon asemaan asettua.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Elenius vs. Lehtinen
« Vastaus #104 : 26.05.20 - klo:00:41 »
Löyhkä-Paavokin ristin koulussa viihtyi murhehuoneessa

Että oikein viihtyi? "Onpa täällä murhehuoneessa mukavaa!"
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.