Keskustelu > Yleinen keskustelu

Sairauteni 8

<< < (2/14) > >>

öppiäinen:
Puuh. No niin. Se olikin Teams-palaveri. Oma kamerani ei toiminut, mutta näin kuvaa äitini kotoa.

Soitan pankkiin, kysyn mitä tarvitaan, jotta voin maksaa äitini laskuja, ja edunvalvontavaltuutuksesta.
Soitan tai otan yhteyttä yksityiseen kotipalvelufirmaan ja varmistelen kauppapalvelua jatkossa.

Äitini ei muista, omistaako asuntonsa vai asuuko vuokralla. No, minä muistan. Nyt pitäisi jostakin löytää taloyhdiön ja isännöitsijän nimi, ja ehkä osakekirjatkin jossakin vaiheessa. Ei sitä nyt heti kai kuitenkaan olla myymässä.

Hän myös luulee, etteivät kaikki jääkaapin ruoat ole hänen. Vakuuttelimme, että kyllä ovat. Monta muutakin asiaa selviteltiin.

Niitä asioita tuli äitini pääkopalle liikaa yhdellä kertaa, mutta tuntui, että hänelle jäi fiilis, että hänestä huolehditaan.  :039:

1944:
Hienoa, kun jaksat olla positiivisella mielellä. :039:

Riitta-mummi:
Maanantaina sain uuden hampaan suuhuni ja ensi maanantaina jatketaan niin, että yksi hammas paikataan ja poskihampaan juuri kiskotaan pois.

Kylmetyin sillä reisulla kun Matin tulo parkkihallista hakemaan minut kesti kauan ja jouduin seisomaan kymmenen minuuttia viimaisessa pakkaseksi muuttumassa olevassa säässä,  aika ohuesti pukeutuneena.
Parkkihallista oli Matin edellä yrittämässä auto jolle puomi ei auennut ja kuski joutui peruuttamaan rampilta, kuten tietysti meidänkin auto. Se kesti ja sen seurauksen minulla on nyt taas VTI.

Tästä huolimatta kävin tänään silmäklinikalla glaukoomatutkimuksessa. Siinä ensin mitattiin paineet ja katsottiin näkö. Sitten vaihdettiin huonetta ja katselin 20 min tähtien tuiketta samalla aina nappia painan kun näin välähdyksen. Sitten taas vaihtui huone ja silmieni näköhermojen päät kuvattiin.
Muuten meni kivasti mutta välillä VTI juoksutti vessaan. Loppu hyvin.

Olin aamulla laittannut ruoan joka oli siis valmiina odottamassa kun liki kahden tunnin reissulta palattiin.
Olen torkahdellut muutamia kertoja tv-tuolissa ja nyt lähden syömään silakkapihviä.

16.2. on silmän injektointi.  Sen pitäisi sujua nopsasti, niin on ainakin aina ollut.
Kun seuraavan kerran tapaan lääkärin hän tietää tämänpäiväiset tulokset ja saan kysyä voino hankkia optikolta uudel lasit.

Tätä on nyt yli 10 vuotta kestänyt + muut tapaukset tietysti lisäksi mm. 5 koronapiikkiä sekä joka vuosi influenssarokotus.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: öppiäinen - 29.11.22 - klo:08:36 ---Kymmeneltä tänään puhelinpalaveri sosiaalityöntekijän kanssa. Tarvittaessa voidaan soittaa pankkiinkin siinä samalla.

--- Lainaus päättyy ---

Tsemppiä öppis, kun mulla faija lähti, niin siskoni ja mude piti huolta kaikesta ja kyllä byrokratia voi olla raskas .
https://www.youtube.com/watch?v=B_K6z3HiRAs&list=RDMM&index=15

Siunaten sinua.

Riitta-mummi:
Sain soiton silmäklinikalta koskien viimeviikoista glaukoomatutkimusta.
Näkyi että molempien silmien näkö ylä-alueelta heikkenee, joten autoilua ei suositella.
Olen itse sen havainnut ja lopettanutkin ajamisen, joten annoin luvan ilmoittaa poliisille ajoluvan peruuttamisesta. Heitin muoviläpykän samantien roskiin, sekän ei käy enää henkilökortiksikaan.
Onneksi Matilla on ajolupa vielä neljäksi vuodeksi. Asumme niin lähellä palveluita että vain lääkäreihin pitää ajaa. Taksia on jo pitänytkin käyttää, kun mersun akku ei antanut kipinää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta