Keskustelu > Seuratupa

Aamuhartaus 21

<< < (29/30) > >>

Riitta-mummi:
Tuo puhe kääntyy helposti ajatukseen Körttifoorumista vs. viidesläiset.

Pidetään tämä: Kristus sotii puolestamme. 

Pena:
Mutta minä annan teille yhden neuvon: Älkää säikähtäkö! Sanokaa niille ihmisille, jotka teitä tarkkaavat: "Minä olen ollut tänä talvena toverieni kanssa Jumalan kasvojen edessä. Meille on puhuttu elävän Jumalan sanaa ja me olemme sen sanan voimasta tulleet niin pieniksi, niin alhaisiksi, niin viheliäisiksi syntisiksi Jumalan ja ihmisten edessä, ettei meitä korkealta löydä, kun meitä kiikarilla katsoo. Mutta kääntäkää kiikarinne linssi vähän alemma, Vapahtajan jalkain juureen, jossa oli syntisen vaimon paikka, publikaanin paikka ja ryövärin paikka, Herran kasvojen edessä, niin mitähän jos minunkin raukan löytäisitte sieltä!"

Vilhelmi Malmivaara

Pena:
Nuoret ystävät, sanokaa tämä Kristukselle! Viekää tämäkin kuormanne Hänen eteensä ja valittakaa Hänelle: "Herra, Herra, en minä ole jaksanut nöyrtyä kokonansa Sinun edessäsi, ei sanasi ole kokonaan minua voittanut, en ole ollut oikea oppilas, ei minusta heijasta Sinun kirkkauttasi maailmalle. Herra, en minä jaksa itseäni kieltää, en kokonansa antautua Sinulle, en Sinun halpaa ylenkatsottua tietäsi käymään, en sinun muotoasi kantamaan, kuolemasi muotoa ja kärsimisesi osallisuutta." Menkää Kristuksen eteen tämän kuormanne kanssa ja antakaa sinne katsoa kenen tahansa ja millä silmällä hyvänsä, kuinka vikovalla silmällä tahansa, ja te kestätte tutkimuksen ja arvostelun. Miten? Te ette joudu siellä itse vastaamaan puolestanne, vaan teidän puolestanne puhuu siellä Jeesus Kristus. Hän levittää siipensä, vanhurskautensa siivet syntisraukan yli. Hän peittää ei vain pienet synnit ja teot, vaan suurimmatkin. Hän sanoo: Ei kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Hän vääntää vikovalta aseet pois käsistä ja ajaa sellaisen tuntoihinsa, kun te Herran jaloissa omien puutteittenne kanssa itkette.

Vilhelmi Malmivaara

Pena:
Ja kuulkaa, kun koettelemuksen hetkiä tulee matkallanne teitä vastaan, saatte ihmeellistä voimaa siitä, että muistatte täällä oloanne. Saatte silloin sanoa maailmalle: "Mihinkä lankeemukseen joutunenkaan, tietää kuitenkin Jumala ja tiedän sen minäkin, että olen kyynelkylvöä tehnyt Karhunmäen opistossa viiden kuukauden ajan, ja se oli ihaninta aikaa minun elämässäni."
Jotka kyynelillä kylvävät, ne ilolla niittävät. Työ, minkä täällä olette tehneet, tuottaa teille elämässänne paljon iloa. Pyyntöni teille, oppilaat, olisi siis: Pysykää Kristuksen jaloissa! Ja minä tohdin taata: Sieltä te paistatte niinkuin kynttilät maailmassa! Kristuksen valo, Hänen kirkkautensa tuo teihin loiston.

Vilhelmi Malmivaara

Riitta-mummi:
Tänä päivänä minä, kouluja käymätön, sijoitan sanan täällä oloanne tähän rakkaaseen Körttifoorumiimme.

'  Työ, minkä täällä olette tehneet, tuottaa teille elämässänne paljon iloa. Pyyntöni teille,' oppilaat ', olisi siis: Pysykää Kristuksen jaloissa! '

Moni ystävän sana on on nostanut ahdistuksen kuopasta. Moni rakas sana on johtanut Kristuksen jalkojen juureen.

https://www.youtube.com/watch?v=NvhFHo3gXTA



Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta