Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kotikokki IX

<< < (30/31) > >>

Riitta-mummi:
Hei Leena !

Minnäi olen punajuuren ystävä, vaikka en ihan suurkuluttaja. Siitä on moneksi.

 Etikkapunajuuresta teen sormituntumalla salatin näin:

     3-4 normaalikokoista etikkapunajuurta.
       1/2 tlk smetanaa, jos purkki on iso, kokonainen pieni purkki
        1 dl kermaa vatkattuna.

Punajuuret raastetaan ja sekoitetaan kerma-smetanaan. En ole lisännyt muuta kuin vähän persiljaa koristeeksi.

Tuoreista punajuurista olen tehnyt keittoa ja laatikkoa. Laatikkoon tulee homejuustoa ja kermaa, suolaa ja vähän makeuttakin, esim. fariinisokeria.Jotkut laittavat joukkoon keitettyä ohraa. Sekoitetaan kaikki ja paistetaan n. 200 astessa liki tunti.

Valion Punajuuri-aurajuustokeitto:

https://www.valio.fi/reseptit/samettinen-aura-punajuurikeitto---resepti/




 

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 25.11.22 - klo:15:20 ---Ja jos ajatellaan nälkäisiä suita köyhissä maissa, olisivat kalapukot monen lapsen herkku !

--- Lainaus päättyy ---
Aamen! Lähetetään kaikille maailman nälkäisille lapsille ja Romanian naisille kalapuikkoja.  :icon_xmaslol:

Riitta-mummi:
Laita sinäkin avustus KUAn tilille, se hoitaa evästä lapsille. Romanian mummot tienaavat itse leipänsä.
Oma jälkeläiseni lauloi eilen Vain elämää  Pelastakaa lapset ohjelmassa
lasten asian hyväksi. On omppu pudonnut saman puun alle, kuten isänsäkin. :023:

Pena:
Roskaruoka ei ymmärtääkseni tarkoita niinkään sitä tai tätä ruokalajia, vaan ruokaa, joka tarjoillaan niin kätevästi ja nopeasti, että se koukuttaa. Lisänä on toki onnistunut markkinointi. Big Double Special kuulostaa hienommalta kuin makkaravoileipä.

Leena:
Riitta-mummi kiitos!  Olin tuon punajuurilaatikon reseptin juuri hukannut  sekin tuli sopivasti!    :109: :kahvi: :kahvi: :kahvi:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta