Keskustelu > Seuratupa

Mihin menet, Suomen kirkko? 3

<< < (30/30)

vn:
On Riitta aikaisin herännyt...

Hienoa pohdiskelua teillä täällä.
Lähimmäisenrakkaus ei edellytä ajatusten ja kokemusten samankaltaisuutta,
varmaankin ymmärrystä vaatii ja sitä että itse pysymme siinä minkä hyväksi koemme ja
olemme lahjaksi saaneet, emmekä ole kaikenlaisten opintuulten heiteltävissä.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 03.12.21 - klo:18:46 ---Tarkoitatko, että esim. baalin, astarten, zeuksen, hermeen, daagonin, kemosin yms. palvelijat loppujen lopuksi palvelevat samaa Jumalaa, kuin kristitytkin?

--- Lainaus päättyy ---

Lyödään nyt Raamatunsanalla takaisin, vaikka se on tympeää kun jotkut väittelee keskenään ja molemmat siteeraa Raamattua omalla tavallaan, mutta siis niinku
Paavali taisi jossain kylässä oliko Ateenassa, niin sanoa paikallisille.öö sitä mitä te palvotte tuntemattomana Jumalana, niin me julistamme teille.
Eli en sit tiedä millainen heidän tuntematon jumala sit oli heidän tulkintojensa mukaan ja epäilen Paavalinkaan sitä tienneen, mutta antoi yleistyksen, että kun etsitte tai palvotte Jumalaa, niin hän voi kertoa myös miten saatte yhteyden tähän Jumalaan ja alkoi kertomaan omaa tulkintoaan uskostaan Jumalaansa ja tiestä yhteyteen hänen kanssaan.

Riitta-mummi:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 04.12.21 - klo:12:42 ---On Riitta aikaisin herännyt...

Hienoa pohdiskelua teillä täällä.
Lähimmäisenrakkaus ei edellytä ajatusten ja kokemusten samankaltaisuutta,
varmaankin ymmärrystä vaatii ja sitä että itse pysymme siinä minkä hyväksi koemme ja
olemme lahjaksi saaneet, emmekä ole kaikenlaisten opintuulten heiteltävissä.

--- Lainaus päättyy ---

Juu, minulla on vaivoja jotka herättävät, mutta lääkkeen oton jälkeen nukun vielä 1 - 1,5 tuntia.
PekkaV taitaa olla samaa sorttia.

----

lainaus vn ltä

että itse pysymme siinä minkä hyväksi koemme ja
olemme lahjaksi saaneet, emmekä ole kaikenlaisten opintuulten heiteltävissä.

Tätä viidesläisyydessä pidetään kuin opinkappaleena. Minä koen johdatuksen , ymmärryksen lisääntymisen ja PHn äänen muuttava kulkijaa matkalla.


seppos:
jatkuu osassa 4

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta