Keskustelu > Yleinen keskustelu

Kiitokset foorumista

<< < (3/6) > >>

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: PenanPoika ---En ole kirjoituksiani yleensä kovin tarkoiksi vasta-argumenteiksi tarkoittanut.


Luontevassa keskustelussa en kasvotustenkaan erittele yleensä systemaattisesti toisen osapuolen sanomisia.. siksi olen laiska lainaamaan. Pyrin siis pikemminkin tuomaan näkemyksiäni esiin yleisemmällä tasolla. Keskustelu on siitä mukavaa, että se virtaa eteenpäin ja johtaa jonnekin tuntemattomaan.
--- Lainaus päättyy ---

Small talk tyylin sekä pinnallisen asioiden käsittelyn eräs piirre onkin se, että keskustelu virtaa eteenpäin ennalta suunnittelemattomaan suuntaan.
Ja sehän tällaisen keskustelutyylin tarkoitus onkin.
Tällä tyylillä onkin ehdotomasti oma paikkansa yleisessä keskustelukulttuurissa & keskustelupaikoissa ja vankka kannattajakuntansa.
Suomalainen (ainakin moni meistä) taitaa olla ongelmissa joissain kulttuureissa, joissa tällainen pinnallisempi keskustelutyyli hallitaan meitä paljon paremmin.

Ymmärrän siis tämän keskustelutyylin tärkeyden ja joskus itsekin sitä tietty harrastan.
Silti se ei ole vielä minuun kovin hyvin kolahtanut, enkä näinollen taida kovin paljoa siinä viihtyä.
Minua kiinnostaa asioiden syvällisempi ruotiminen, pinnan alle katsominen ja erilaisten asioiden/ilmiöiden mahdollisimman tarkka ymmärtäminen ja analysoiminen. Suuremmat kokonaisuudet kun eivät avaudu, jos niitä ei saa pilkottua pienempiin osasiin.
Pelkkää metsää tuijottamalla saattaa jäädä näkemättä, mistä todellisuudessa on kyse.
En ole niin kiinnostunut sanoista ja mitä kaikkia merkityksiä niille asiayhteydestä irroitettuna voi antaa.
Ennemminkin olen kiinnostunut sanojen muodostamasta merkityskokonaisuudesta..

Syvälliselle asioiden pohdiskelijalle jää lähinnä luu käteen kohdatessaan nopea pohdiskelija, joka kuvailee vain asian pintaa.
Analyyttisella asioihin pureutujalla täytyykin olla suuri luuvarasto ja hänen pitää oppia elämään kyseisen varaston kanssa.
Näitä luuvaraston luita yhdistelemällä saattaa saada välillä hienojakin uusia oivalluksia elämästä.

Jatkukoon vain keskustelu sillä tyylillä, mikä itsekullekin parhaiten sopii.

Pirska:
Kuten eräässä toisessa ketjussa totesimme, täällä on hyvin monenlaisia ihmisiä laidasta laitaan. Verrattuna erääseen toiseen ketjuun täällä suhtaudutaan kaiken kaikkiaan fiksusti toisiin kirjoittajiin.
Kirjoitusvirheisiin en ole huomannut kenenkään tarttuvan. Niitähän tulee helposti varsinkin, jos ei lue läpi tekstiä ennen lähettämistä.

Samoin mielestäni täällä ei keljuilla kenellekään hänen ikänsä vuoksi (nuoret eivät tiedä elämästä mitään, vanhat ovat dementoituneita ja keski-ikäiset muuten vain ihan tyhmiä).

Joskus palautteista huomaa, että me katsomme asioita eri näkövinkkelistä. Ihan hyvänä koen palautteet, jotta saan mahdollisuuden tarkentaa, mitä tarkoitan. Se, mitä joku tarkoittaa kirjoituksellaan, saattaa toiselle avautua ihan erilaisena. Ei voi millään arvata toisen kipupisteitä, kun kirjoittaa jostain asiasta huumorimielellä.

Nyt muistin, että olen ehkä kirjoittanut tätä samaa jo tällä foorumlla, mutta uskallan luottaa siihen, ettei kukaan huomauta minulle siitä ainakaan ilkeämielisesti.

Niin, ja tämä foorumi toimii kuin junan vessa! Kiitos siitä!

juhani:
haluaisin rokotella kirjoitusvirehistä, mutta täällä ei näy... harmi... :icon_confused:

Pyryharakka:

--- Lainaus käyttäjältä: Pirska - 19.07.09 - klo:12:17 ---Niin, ja tämä foorumi toimii kuin junan vessa! Kiitos siitä!

--- Lainaus päättyy ---

Paljon aikanaan junassa matkustaneena ja usein myös junan vessaa käyttäneenä en kuitenkaan tajua tuota kielikuvaa.  :102: Voisitteko hieman avitaa  :-\

Ja Juhanille: Miksi haluaisit rokottaa kirjoitusvirheistä? Ne ei ole aina huolimattomuutta, eikä sitä, etteikö asianomainen lue tekstiään. Meitä lukivikaisia on aika paljon, jotka emme osaa kirjoittaa emmekä lukea virheettömästi. Joskus hyvänä hetkenä kaikki voi mennä ihan oikein, mutta jos on vähänkin väsyneempi, niin omia virheitään ei näe, vaikka kuinka yrittäisi tarkastaa.

Pirska:
Ainakin ennen junan vessasta kaikki jätökset menivät suoraan raiteille jokseenkin suoraa putkea, joten eipä siellä pahemmin tukoksia ollut. Toisin sanoen, hyvin se toimi.

Minä ajattelin juhanin kommentin noista kirjoitusvirheistä ihan kohteliaisuuksiksi, koska onhan täällä toki virheitä, mutta olemme niin fiksuja, ettemme ole huomaavinamme niitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta