Kirjoittaja Aihe: Varautuminen vaikeisiin aikoihin  (Luettu 17726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #120 : 21.12.22 - klo:19:22 »
Nämä ovat apostoli Paavalin sanoja (Fil. 4:6) eivätkä Penan.

Lainaamani jakeen kohdalla ei liene niin tarkkaa, kuka kehottaa saattaa huolensa Jumalan tietoon. Silloin, kun lausutaan: "minä jätän teille rauhan", on hyvä tietää, kuka tuo Minä on.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #121 : 21.12.22 - klo:23:11 »
Lainaamani jakeen kohdalla ei liene niin tarkkaa, kuka kehottaa saattaa huolensa Jumalan tietoon. Silloin, kun lausutaan: "minä jätän teille rauhan", on hyvä tietää, kuka tuo Minä on.

Raamatussa on jotenkin Luukas rakas lääkäri.
Hmm, rakas opettaja.

Onneksi ei minua enään opeta.

Minulla on paljon samoja asioita joita vaan toistan ja jengi jo kyllästyy mun aina samoihin juttuihin, minkäs teet, kun sisään rakennettua.
https://www.youtube.com/watch?v=_IeuPxjF46M

Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #122 : 22.12.22 - klo:09:28 »
Aamen! Leena- sisar todistaa väkevästi kriisitietoisuudestaan koronapandemian ja Venäjän hyökkäyssodan seurauksista, joiden takia inflaatio laukkaa, ja energian sekä ruuan hinnat suorastaan shokeeraavat kalleudellaan pienituloisten taloudessa. Sotekin on mitä pahimmassa kriisissä eivätkä tammikuussa käynnistyvät hyvinvointialueet tuo ainakaan parannusta sotatalouden poikkeusolojen tilanteesssa. :eusa_pray:

Aamenhuutosi tauottua     :eusa_pray:      saanen todeta väkevästi ja vakavasti: Tuon sisar minä siis en ole,  en syntymän kautta,  isukki ei käynyt vieraissa ei ollut sen sortin miehiä,  enkä edes henkellisen totistuksen mukaisesti   minkä täten toteentuon kaiken kansan tietää tällä julkisella foorumilla     :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:


Kriisitietoisuudesta lienee hän lutheruslainen huolehtinut uutukaisen uskonvakuuttuneisuutensa elikkä uskoontulonsa mukaisesti josta nyt on  vakaasti päättänyt saapua totistamaan, kuten Sana kehoittaa,  tälle väärinheränneelle jukkokunnalle  josta  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

raikuu kaikuu kajahtaa  ainakin  milloin hän Lutjer-s
ä
äiön kokoontumiseen jälleen kera uolison, tifunsa nautittuaan, totista tietänsä vakaasti    :eusa_pray: :eusa_pray:  askeltaa 
« Viimeksi muokattu: 22.12.22 - klo:09:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #123 : 22.12.22 - klo:10:03 »
Tarkoitettiin Luther-säätiötä, tässä hämärän rajalla harjoitellessani suurhyökkäystä ja kaiken lopumista, minkä totistan  :eusa_pray:  vakaasti waeltaen,  viileää pitelee,  mutta siilini, tuo uskon armosta osaton saa toki lämmitellä me emme rääkkää eläinkuntaa jota paratiisista ei koskaan karkoitettu hän köllöttää paratiisillisessa lämmössä ja minun elopainoni tätään vaipui alle maagisen rajan minkä muistanemme kaikki ja jota juhlistanemme aamenhuutojen raikuessa,  kun näkkileipämme järsittyämme (kurkkupurkki ei aukea, onko kenelläkään  vinkata neuvoa?)  olemme tyytyväiset ja joulukasvisten odotuksessa... 


ääh, kuin se menikään?

No joka tapauksessa,   :eusa_pray:  Amen kriisitietoutta näin jakaneina me   :eusa_clap:   :eusa_pray:  aukaisemme joulukalenterista luukun, ja muistutamme mummoa, on mentävä ja  vaarikin mukaan rrrraaaastettava kun tarjoavat influenssarokotusta ynnä koronaboosteria nyt.

 :eusa_pray:  Amen...me...   Kun se nyt meni?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #124 : 22.12.22 - klo:10:59 »
Kurkkupurkki ei aukea, onko kenelläkään  vinkata neuvoa?

Yleensä auttaa, kun päästää purkkiin ilmaa vaikkapa tukevan lusikan avulla kannen reunaa vääntäen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #125 : 22.12.22 - klo:14:21 »
No joka tapauksessa,   :eusa_pray:  Amen kriisitietoutta näin jakaneina me   :eusa_clap:   :eusa_pray:  aukaisemme joulukalenterista luukun, ja muistutamme mummoa, on mentävä ja  vaarikin mukaan rrrraaaastettava kun tarjoavat influenssarokotusta ynnä koronaboosteria nyt.
Aamen! Tänä jouluna monen suruttoman joulurauha kokee kovia kolhuja jouluilon muuttuessa suruksi, sillä iloa voi olla vaikea löytää, jos kodin talous on murennettu ennenkuulumattomilla sähkölaskuilla. Emme ennättäneet päästä jaloillemme edes koronapandemian kurimuksesta, kun jo uusi ahdistuksen aika alkoi, ja jatkuu yhä. Itäinen naapurimme Venäjä hyökkäsi sukulaiskansansa ukrainalaisten kimppuun. Venäjän diktaattorin Putinin aikaansaaman julman sodan seuraukset ovat olleet arvaamattomia sodan heijastuessa meille Suomeenkin jokaiseen syrjäisempäänkin kylään asti koko Euroopan ajautuessa energiakriisiin. :eusa_pray:

Kiitos Herralle, heränneen tumman ystäväkansan joulumieli on kuitenkin henkistä heränneen löytäessä sen sisältään löytäen myös jouluilon näinä sotatalouden poikkeusolojen vaikeissa ajoissa.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #126 : 22.12.22 - klo:15:47 »
Kiitos Herralle, heränneen tumman ystäväkansan joulumieli on kuitenkin henkistä.

Ei henkistä, vaan hengellistä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #127 : 22.12.22 - klo:16:21 »
Siinä kestävää iloa kaikenkukertavalle taapertajalle missä kulkevatkin.   :kahvi:  aamenhuutoja uhottamatta, luonnollisesti miten unohdinkaan.  Olen varmaan kaappisuruton :repee2: :repee2:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #128 : 22.12.22 - klo:16:24 »
Tai kaappiherännyt?  Tarttisko sitä niin nuukasti tietää.   :taistelu:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #129 : 22.12.22 - klo:17:53 »
Ei henkistä, vaan hengellistä.
Aamen, juuri näin!  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #130 : 24.12.22 - klo:13:55 »
Mekin sammutetaan lamput, jos ei juuri tarvita.
Ville Rannan pilapiirros: Säästeletkö sähköä? Kohta ei tartte enää! https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/06af178e-2e75-410e-a955-659058d0aa5a  :icon_xmaslol:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #131 : 07.08.23 - klo:10:58 »
Miten varautua vaikeisiin aikoihin lähitulevaisuudessa sotien, luonnonkatastrofien ja pandemioiden romahduttaessa tuntemamme maailman?  :017: .:eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #132 : 07.08.23 - klo:12:38 »
Viisainta on työskennellä sen eteen, että vaikeiden aikojen koittaminen viivästyy ja ne tulevat vähemmän vaikeina, jos lainkaan. On myös varauduttava auttamaan niitä, joita vaikeudet kohtaavat ankarammin kuin meitä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #133 : 07.08.23 - klo:12:54 »
Näkeekö ihmiset vaikeudet tarpeeksi lähellä ja omakohtaisesti?
Jatkuuko oman edun tavoittelu toisten kustannuksella?
Mitä voi yksittäinen ihminen tehdä?
Jos kaikki tekevät parhaansa, kohtuudella eläen, onko enää mitään tehtävissä?
"Rukoile ja työtä tee" sopii yksittäiselle ihmiselle, miksei myös hallituksille kaikilla tasoilla ja elämän aloilla.
Mitä tekee tämän päivän päättäjät, kansa heidät on valinnut.
Kansa voi tehdä parannusta, uudistua, saada näkevät silmät ja kuulevat korvat ja ymmärtävän sydämen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Varautuminen vaikeisiin aikoihin
« Vastaus #134 : 22.08.23 - klo:19:29 »
Viisainta on työskennellä sen eteen, että vaikeiden aikojen koittaminen viivästyy ja ne tulevat vähemmän vaikeina, jos lainkaan. On myös varauduttava auttamaan niitä, joita vaikeudet kohtaavat ankarammin kuin meitä.
Suomalaisten on syytä varautua suursotaan, vaikka sen uhkaa ei juuri nyt ole.  :eusa_pray:

Lähteet

Pääkirjoitus: Suomalaisten on syytä varautua suursotaan, vaikka sen uhkaa ei juuri nyt ole
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/06acc66f-9386-4e71-81ac-ebaf067fd477

Mikko Hautala kävi Vladimir Putinin kanssa jopa saunassa – Nyt hän kertoo pelottavasta muutoksesta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d87bb6de-064d-4c64-850b-635d34e105fe

Pääkirjoitus: Kolmen rintaman sota on Suomellekin suurin vaara
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/9e56c06d-11d8-4e6c-aa98-70a504c81b63