Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan  (Luettu 77513 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #105 : 01.09.19 - klo:16:36 »
Pirskatti, minä olen jo kirjottanu nämä jutut! 

Mutta kertaushan on opintojen äiti! Tuskin jokainen lukija muistaa, mitä jo olet kirjoittanut. Ja kyllä foorumille sanoja mahtuu (tämän olen kirjoittanut jo ennenkin mutta toisessa yhteydessä). Vaikka sitten kertauksena jo sanottua, mahtuu sellaistakin.

Minulla on tuttava joka on monta kertaa kertonut saman jutun, sen muistan. En kuitenkaan muista, miten se juttu menikään.

(Ennen oli kissoille tarkoitettu monivitamiinivalmiste nimeltä Pirskatti. Sai ostaa eläintarvikeliikkeistä. Sitten se nimettiin uudelleen ja siitä tuli mielikuvituksettomasti Multicat. Siitä tulee mieleen vain se irvailu, miten ennen pantiin mirrit multaan, nyt ne lyödään Suvikultaan. Suvikulta oli margariinia. Ja tämä juttu ei liity asiaan mitenkään, mutta demonstroi sitä, miten foorumille mahtuu sanoja. Mode voi osoittaa väitteeni vääräksi, jos haluaa.)

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #106 : 01.09.19 - klo:17:20 »
Foorumilla saa sellainenkin hääriä, jonka väitteet ovat lievästi vääriä, kunhan ei valehtele hirveitä määriä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #107 : 01.09.19 - klo:17:35 »
^No niinpä! Ylläni oli punainen t-paita, kun tuon edellä olevan viestini kirjoitin.  :018:

Eikun hetkinen, luin väärin...  kirjoitit väitteiden vääryydestä, eikä vaatteiden. Liian samannäköiset sanat.

(En muista, en näe lukea oikein, enkä tänä kesänä ole kuullut heinäsirkkoja, eli nyt se vanhuus sitten tuli.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #108 : 02.09.19 - klo:15:07 »
Toivottavasti heinäsirkkoja vielä on, vaikkemme niitä kuule emmekä näe.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #109 : 06.09.19 - klo:13:33 »
:-\ :-\
http://www.talouselama.fi/uutiset/paivi-rasanen-haluaa-kiristaa-oluen-verotusta-lakialoite-eduskuntaan-6598933
Pääministeri Antti Rinteen (sd) hallitusohjelmaan on kirjattu tavoitteeksi nostaa alkoholiveroja 50 miljoonalla eurolla ja virvoitusjuomaveroja 25 miljoonalla eurolla vuoden 2020 alusta.

Muistaako joku vielä sitä tapausta, jossa Päivi Räsänen (kd) hälytettiin apuun kesken alkoholihaittakeskustelun antamaan ensiapua alkoholimyrkytyksen saaneelle eduskunnan pikkujouluihin, ja kuinka kansanedustaja Teuvo Hakkarainen (ps) kännipäissään suuteli väkisin kansanedustaja Veera Ruohoa (kok)?

Edellisenä eduskunnan pikkujoulukauden aikana kaatokännissä ollut Teuvo Hakkarainen repi Päivi Räsäsen hiuksia ja kieputti häntä päästä. Hakkaraisella oli mukanaan saattaja, koska tämä oli niin humalassa ettei olisi muuten pysynyt jaloillaan. Hyväsydämisenä kristittynä Päivi antoi katuvalle anteeksipyytävälle helluntaiseurakunnasta erotetulle kristitylle uskonveljelle anteeksi.

Lähteet

https://www.hs.fi/talous/art-2000006166744.html

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201712182200612971

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201712182200614213

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/is-kaatokannissa-ollut-teuvo-hakkarainen-repi-paivi-rasasen-hiuksia-vuosi-sitten-kylla-se-paanahassa-tuntui/6703058#gs.1bqi0z
« Viimeksi muokattu: 06.09.19 - klo:13:43 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #110 : 06.09.19 - klo:16:34 »
– Annoin hänelle anteeksi. En ole halunnut tästä senkään takia puhua, Räsänen kommentoi Ilta-Sanomille.

Vaan puhuipa kuitenkin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #111 : 07.09.19 - klo:11:17 »
– Annoin hänelle anteeksi. En ole halunnut tästä senkään takia puhua, Räsänen kommentoi Ilta-Sanomille.

Vaan puhuipa kuitenkin.

Teuvo Hakkarainenhan antoi luvan Päiville kertoa kertoa tapahtumista. Päivihän ei ole halunnut kertoa tapauksesta aiemmin.

– Nyt on liikkunut kaikenlaisia huhuja siitä, miten Hakkarainen on ahdistellut seksuaalisesti ja käynyt rintoihin kiinni. Näin ei tapahtunut.

Räsänen kertoo, että hän on keskustellut Hakkaraisen kanssa viime aikoina asiasta. Hakkarainen antoi Räsäsen mukaan luvan kertoa tapahtumista. Tapahtumalle oli myös silminnäkijöitä. He näkivät, miten Hakkarainen kävi vuosi sitten pikkujouluaikaan käsiksi Räsäseen.

Lähde https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005496319.html



Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #112 : 07.09.19 - klo:11:38 »
Erityisesti tänä kesänä ja juurikin  viime viikkoina Päivi pikemmin alkoi tuntua hyökkääjän ja kyylääjän sijasta  sellaisen ajattelun vangilta josta itse pääsin irrottautumaan hyvin nuorena.  Mitäs, vankilassa kasvanut  :003:.   


Päivi vieraili 31.8. 2019 Joutsenon Konnunsuolla, jonka maisemat ovat hänelle lapsuudesta tuttuja. Päivin isä toimi tuolloin vankilan tilanhoitajana, ja perhe asui Joutsenossa.

–  Antti Rinteen hallituksen on nyt huolella harkittava, millä tavoin kyetään tehokkaasti ja nopeasti poistamaan maasta sellaiset kielteisen päätöksen saaneet, joiden täällä oleskelu muodostaisi uhan suomalaiselle yhteiskunnalle. On kestämätöntä, että joidenkin oleskelu säilössä venyy jopa vuoden mittaiseksi. Toisaalta palautuksissa tulee huolellisesti huomioida ihmisoikeussopimukset ja perustuslaki, jotta ketään ei palauteta tosiasialliseen kuoleman tai vainon vaaraan. Vastaanottokeskukset eivät yksin pysty tätä hoitamaan, myös poliisin ja oikeuslaitoksen resursseja ja osaamista tässä on tehostettava.

Lähde: https://www.imatralainen.fi/artikkeli/796633-joutsenon-vastaanottokeskuksessa-vieraillut-paivi-rasanen-on-kestamatonta-etta

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #113 : 07.09.19 - klo:12:35 »
Olen tykästynyt "luterilaisen" tyyliin kirjoittaa ja esittää lähde samassa yhteydessä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #114 : 07.09.19 - klo:12:38 »
Vuosia kestävä vastausten odottaminen vastaanottokeskuksissa on tuhoisaa riippumatta siitä, onko vastaus myönteinen vai kielteinen. Se on tuhoisaa paitsi päätöstä odottavalle myös yhteiskunnalle.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #115 : 28.09.19 - klo:21:14 »
Olen tykästynyt "luterilaisen" tyyliin kirjoittaa ja esittää lähde samassa yhteydessä.

Minä myös.

Mutta siitä en lainkaan tykästynyt, että tuo minun kommenttini vuodelta 2016 oli siinä edellä, syystä että sillä varmasti olen tarkoittanut viidesläistä kansanlähetysläistä pietismiä. Yritän etsiä koko ketjun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #116 : 28.09.19 - klo:21:43 »
Oli niinkin, tässä ketjussa. Melkein olisin toivonut luterilaisen kiinnittävän huomiota kysymykseen, jolla seuraava kommentti sitten päättyy:  minusta maailman synti on syvemmällä kuin Päivin mielestä. Tällä tarkoitin, ettei homoseksistä pidättyminen ole kuin joku ohdakkeen pahus  jonka voi nyhtäistä pois — että muuten on helvetti kuumana. Kun ei edes yritetä. Mielestäni se on syvemmällä kuin me ihan käsitämmekään, ja juuri nyt kai tuhoaa meidät kaikki, oma ahneutemme. 

Samoin, oletin ja nyt sitten tiedän, viidesläisille Raamattu ei ole Jumalan sanaa, vaan läsnäoleva Jumala. Niissä on huikea ero. Mutta luterilaisen näkökulma kiinnostaisi minua.

Arvelen että luterilaiselle Giertzin ” Kalliopohja” on tuttu kirja. Siellä on muuan kohta, joka minua on puhutellut.  Ja sanottakoon, että edelleen pätee että kutsuisin halusta Päivin joskus kylään, mutta luulen ettei hän muista minua enää. Vähän vaikea kiireiltään irrottautua tapaamaan jotakuta joka joskus käveli joo yhtä matkaa kotiin. Päivin kanssa olisi kiva jutella.

................

Kalliopohjan kolmesta tarinasta jossakin kuvataan, kuinka ihminen tahtoo vilpittömin mielin viljellä Herralleen maan, ja onnistuu poistamaan päällimmäiset ohdakkeet, risut ja rikkakasvin. Maaperä on ohutta. Hän tuo lisää multaa, mutta se ei oikein tahdo riittää.  Toinen koettaa kaivaa niin syvälle, että saa varmasti tarpeeksi tilaa juurilleen.

Jokainen ponnistelee tavallaan, tuodaan maata tai valitaan kasveja jotka kestävät ohuessa heikossa maaperässä tai kaivetaan syvälle, ja syvälle yrittäjä löytää ainakin totuuden: Ei ole mitään hyvää maata. Vain kallioperusta, vain kiveä jossa ei voi mitään viljellä.

.....................

Päihdelääketieteen kurssilla opetetaan, väärin tai pahemmin väärin, tai ehkä se on aivan rikos, että käytön lopettavan nistin tie vei sitten ristin alle. Joko hautaan tai ristin juurelle noin muuten. Toisinaan, tai usein, tai nyt minusta väkevästi tuntuu ja minä ajattelen niin, että tässä itse kunkin tie on viemässä hautaan ennen aikaansa mitä se proffakin meinasi, ellei löydy tietä ristin juurelle.  Eli tästä juttelisin Päivin kanssa ja minusta tuntuu että me saattaisinpa toinen toistamme hyvin ymmärtää.


Minulla on toisinaan ikävä, koti-ikävä, siihen sekamelskaan, mihin kuuluivat ne lauluvihkot joita valmistettiin joka kevät ripareja varten, sekaisin Sinistä laulukirjaa, punaisia nuorten veisuja, Siionin kannelta, lestadiolaisen kirjaa, perinteisiä, ties mistä tuotuja.  Jotka käytettiin sitten hajalle vuoden kuluessa.



« Viimeksi muokattu: 28.09.19 - klo:21:50 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #117 : 30.10.21 - klo:14:10 »
Päivi Räsäsen puhe on kokonaisuudessaan ajankohtainen juuri tänäänkin.  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #118 : 30.10.21 - klo:16:26 »
Päivi Räsäsen puhe on kokonaisuudessaan ajankohtainen juuri tänäänkin.  :eusa_pray:

 :eusa_clap:

On hyvä, että hän on antanut ajateltavaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #119 : 02.11.21 - klo:18:49 »
Päivi Räsäsen puhe on kokonaisuudessaan ajankohtainen juuri tänäänkin.  :eusa_pray:

Ei kun sehän on kaikuja muinaisuudesta.

Muutenkin moni asia on mennyt Raamatun ajoista parempaan suuntaan.
Maailmassa on paljon köyhiä, mutta ei nälkään kuolevia kuten mun nuoruuden aikoina.
Ilmastolle tehdään kaikenlaista hyvää, ennen vaan tuhhottiin surutta.
Ihmisten elinikä on noussut rutosti.
YTasa arvoa on tullut.
Muu sukupuolisille annetaan erilailla arvoa ja homoja ei laiteta mielisairaaloihin ja leimata sairaiksi, kuten ennen.

Päivin vihapuhe ottamalla paikkoja Raamatusta ei kuulu nykypäivään, vaikka henkilönä Päivi voi olla mitä rakastettavin ja mukava henkilö.
Tik toc.