Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 26  (Luettu 30479 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #105 : 19.07.15 - klo:11:31 »
Isäkin sanoi aina, ettei sateella voi mennä uimaan, koska kastuu.  :icon_wink:

Päivä osoittautui miellyttäväksi, kuivaksi ja lämpimäksi, ei liian kuumaksi. Tuuli oli navakka, mutta eihän kaikkea voi vaatia.

Syvästi viisas isä sinulla.

Täällä satoi iltapäivän todella lujaa samoin yöllä. Nyt on puoliksi pilvistä ja koleaa. Säätietoukko teeveessä sanoi surkean oloisena että sateeet joskus loppuvat. En tiedä mitä ajatella, ei niiden ole pakko loppua. Kohta rupean rakentamaan arkkia  >:( .

Italiassa puolestaan on mielipuolisen kuumaa. Lähtisin kyllä välillä sinne, kiskoisin sisaren mieluiten mukaan jos hän katsoisi voivansa jättää eläimensä Lapset 1-4 jo selviytyisivät joitakin päiviä. Juuri hänet koska hän ei oikein ole päässyt mihinkään ja siitä ainoasta Italian matkasta tuli fiasko.

Tänne voisi asettua Lapsi 3 vävyehdokkaan kanssa huolehtimaan kiiliäisistäni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #106 : 19.07.15 - klo:19:22 »
Mistä tuota vettä taivaalta riittää...? Ainakin minulle jo sateet riittää. kukkapenkkiäkään ei ole tarvinnut kastella koko kesänä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #107 : 19.07.15 - klo:23:53 »
Mistä tuota vettä taivaalta riittää...? Ainakin minulle jo sateet riittää. kukkapenkkiäkään ei ole tarvinnut kastella koko kesänä.

Joskin katson mitä rukoilen niin tänään sanoin että voi, ole kiltti ja jos mahdollista siirrä sitä syöksyvirtausta joka pitää Suomessa tämän sään ja Italiassa tappaa helteeseen vaikka emme olekaan kilttejä lapsia. Ja vaikka tämä on pelkkä toive suurten tarpeiden täyttämässä maailmassa.

Tai jos tämä on ihan itsekäs ja lapsekas pyyntö niin auta minut tämän matalapaineen yli. Vaikka keksimään jotain... ihan vaan jotain.  :'(. Olemaan hyödyllisempi tai nitä vaan mutta totuus on etten oikeastaan jaksa.

Tämä jatkuu vähintään koko ensi viikon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #108 : 20.07.15 - klo:11:58 »
Meillä on hyvä sää, että innostuin ihan kirjailijaksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #109 : 20.07.15 - klo:12:54 »
Meillä on hyvä sää, että innostuin ihan kirjailijaksi.

Hienoa, olen tullut toteemaan ettei minusta kesällä ole mihinkään hyödylliseen työhön. Raapaisen jotain kokoon syksyllä.  :icon_eek:  ehkä. Opiskelen kiivaasti ja vähintään täydennän suurrunokokoelmaani Minä ajattelen olevaisia koska syksy on hyvä aika ajatella   :icon_eek:.  Varsinkin marraskuu.  Saatan ajatella olevaisen vuoden joka varustetaan kahdellatoista marraskuulla  :icon_eek:  On hyvä kokea paljon elämässään.

Silloin saattaa ryhtyä esimerkiksi eksistentialistiseen tutkielmaan Dosentti  :026: siiliperspektiivistä
« Viimeksi muokattu: 20.07.15 - klo:12:57 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #110 : 20.07.15 - klo:19:42 »
Äsken tuli Itä-Vantaalla rakeita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #111 : 20.07.15 - klo:22:12 »
Taivaalla on komeita harmaan-sinisen-punaisia pilviä. Säästä viis, huomenna laitan auton nokan kohti Keravaa ja ylihuomenna kohti Naantalia. Menen siskon kanssa vierailulle veneeseen, joka pitäisi löytyä Naantalin vierasvenesatamasta. Tietenkin meidän pitää ensin löytää Naantali ja sen vierasvenesatama kaiken sen sateen keskeltä, mitä keskiviikoksi luvataan.  :023: 

Onneksi minulla on vettäpitävä nahka. Tähän tämänvuotiseen kesäsäähän on alkanut jo tottua.  :kahvi:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #112 : 21.07.15 - klo:02:48 »
Sillä tavalla. Varo vain ettet laillani mene  ylikuntoon  suhteessa harmaaseen taivaaseen ja vesisateeseen. Tosin kävi niin kun sitä on näillämain riittänyt kaksi vuotta ummelleen.   >:(.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #113 : 21.07.15 - klo:06:19 »
Sateeton yö, aamu-usva kahlitsee vaakanäkyvyyttä, +12,8, voi aurinkokin tänään paistella

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #114 : 21.07.15 - klo:06:55 »
Kirkasta ja tyyntä.   Luulen tänään voivani ottaa vähänkäytetyt kesävaatteet käyttöön.
Huomiseksi on sadetta luvattu.   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #115 : 21.07.15 - klo:08:13 »
Hei, nyt on se ainoa kesäpäivä  :109: iloitkaamme ja riemuitkaamme siitä! Saatanpa poiketa vanhaan puutarhamyymälään ihan vain nauttimaan näkymistä.tahtoisin kovasti pihtapuun. Näin eilen yhden oli koreanpihta. Juteltiin omistajan kanssa hän epäröi kyllä sen menestystä terassipuutarhassa, mutta jos olisi jokin pikkupihta.

Ja matto on pesty ja siili kiiliäiseni söivät kukin lautasen tyhjäksi vaikka jotain pientä tuhistusta siinä taas alkuillasta oli. Ehkä se kuuluu siiliominaisuuteen vaikka se yhden siilin ajaminen pois surettaa minua. Vähän kuin koulukiusaamista. Tai julmempaakin kun tuhistaan että et sinä saa täällä syödä...

No nyt siellä könytään aamiaiselle ja se on kattamatta.

Hurraa kaikki auringonsäteet!  :kahvi:  :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #116 : 21.07.15 - klo:17:58 »
Sateetonta oli pitkään, mutta nyt parin tunnin aikana tuli vettä ja rakeita yhteensä 20 mm lasiin (mittariin). Raatattiin naapureiden kanssa ylimääräistä, kerta eivät voineet lähteä sateeseen.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #117 : 21.07.15 - klo:19:29 »
Amerikkalaisten ennustajien mukaan helle alkaisi kuun lopussa.- Oma ilmatieteen laitoksemme taas ennustaa jatkuvaa samanlaista säätä. Otetaan mieluummin se amerikkalainen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #118 : 21.07.15 - klo:20:25 »
Amerikkalaisten ennustajien mukaan helle alkaisi kuun lopussa.- Oma ilmatieteen laitoksemme taas ennustaa jatkuvaa samanlaista säätä. Otetaan mieluummin se amerikkalainen.

Mutta kun niitäkin on kaksi ja se heidän virallisempi vakuuttaa suursäätilaa nyt tällaiseksi kai hamaan loppuun, amen.  >:(.

Mutta oli suurta herätä kirkkaaseen valoon. Ja huomasin ettei se lämpö joskin on mukava kun ei palele vaan juuri valoisuus! Sitten saapui matalapaine ja tavaton unettaminen. Mikähän siihen auttaisi, ei kahvi nimittäin. Täytyy ryhtyä kynttilöihin ja tiedustella sitä suvun kiertävää kirkasvalolamppua.

Oli siis kesäinen melkeinkokopäivä. Kiitos päivänpaistehesta niinkuin pimeydestä mutta minä kiitän ihan tosissani vasta kun suvi aina on sius kun matka taakse jää tai onnistun suorimaan johonkin jossa voi hyödyllisesti tehdä jotakin että suot yössä toivon kynttilöiden loistaa.

Winnicott sanoo kyllä että elämä on vaikeaa kaikille ja aivan alusta alkaen minkä minä nyt ymmärrän sillä Lontoossakin satoi paljon vettä  >:(

Ottaisikohan ne minua croce rossoon jakelemaan vesipulloja tai jotain.
« Viimeksi muokattu: 21.07.15 - klo:20:32 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Säätiedotus 26
« Vastaus #119 : 21.07.15 - klo:20:40 »
Amerikanserkku esitti surunvalittelun kun kerroin että pari hellepäivää ollut tänä kesänä